HJÆLP - Vil gerne høre DIN mening.. Baby, skal - skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2011

lilledittemor

Secrets skriver:

ALtså det kommer jo an på, hvilken uddannelse du vil have og hvornår. Jeg ser ikke uddannelse som en hindring. Her er vi begge under uddannelse, og der er jo diverse tilskud med SU osv. der gør, at man kan klare det økonomisk. Og der er mange fordele i det. Men nu er mit studie også primært selvstudie.

ANgående økonomi hvis du ikke vil uddanne dig nu, så ved jeg desværre intet om det

Jeg vil gerne være pædagogisk assistent. Det er en uddannelse som tager højest 53 uger, hvis man har seks års erfaring, hvilket jeg vil have mere af når jeg fylder 25år, desuden kan man få mere i "SU", når jeg er ældre end 25

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2011

Tulle28

Jeg synes I skal vente og få jeres uddannelser eller ihvertfald bare have lidt mere styr på tilværelsen inden I kaster jer ud i at få et barn. Det er en kæmpe omvæltning og udfordring, både psykisk og ikke mindst økonomisk at få et barn. I er så unge, så I skal nok nå det.

Tulle - som var 10 år ældre end dig, da hun fik sin datter

Anmeld

13. marts 2011

lilledittemor

SussieThyssen skriver:

Først velkommen til.
Jeg håber du bliver rigtig glad for at være her

Jeg ville nok lige se at få et job først og få meldt mig ind i a-kasse også, så kan I med god samvittighed begynde på projekt baby, og også kigge efter noget større at bo i.
Når krybben er tom bides hestene, som du sikkert ved, og det kræver en del penge både at få et større sted at bo og alt udstyret til bebsen, og hvis økonomien ikke er på plads, kan man hurtigt glide fra hinanden, fordi det er så stor en omvæltning med det at få barn. Og det vil jo være synd, nu I er så parat til at skabe en fremtid sammen.

Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Tak Sussie

Jeg er i fuld gang med at søge job, og håber snart på at få et, men man kan jo aldrig vide (: Jeg er meldt ind i a-kasse, og den træder i kraft fra september måned, så har jeg været medlem i et år.

Vi er allerede skrevet op til større bolig, men vi vil gerne bo i vores to-værelses i de første par år med baby (det har vi planlagt hvordan det skal fungere).

Mht. udstyr, så får vi barnevogn, af eget valg, af min mor. Seng af svigermor, autostol af svigerinden, og eller arve af min bror og kærestes søster som har to piger på 1 år (: Så de helt store ting skal vi ikke investere i.

Men selvfølgelig er det bedst at have et fast job, det ved jeg godt, det er bare så brændende et ønske og det skulle jo nok gå uanset hvad, det er jo bare et spørgsmål om "sværheds-graden"

Anmeld

13. marts 2011

lilledittemor

Tulle28 skriver:

Jeg synes I skal vente og få jeres uddannelser eller ihvertfald bare have lidt mere styr på tilværelsen inden I kaster jer ud i at få et barn. Det er en kæmpe omvæltning og udfordring, både psykisk og ikke mindst økonomisk at få et barn. I er så unge, så I skal nok nå det.

Tulle - som var 10 år ældre end dig, da hun fik sin datter

Hej Tulle (:

Det er helt sikkert at vi ikke kan vente 10 år endnu

Vi kommer heller ikke til at få uddannelser inden. Planen for min uddannelse er langt, og jeg starter når jeg er 25år. Min kæreste har dog ingen planer, men han har et rigtig godt job, hvor han tjener godt, og kan arbejde sig "op".

Det bliver jo nok til at jeg får mig et fast job først, for tror ikke at min samvittighed kan "udsætte" et barn for en usikker fremtid inden det overhovedet er født...

Krydser fingre for at jeg snart får et job

Anmeld

13. marts 2011

morethanperfect

Ditte_Marie skriver:

Jeg er ny herinde, og oprettede kun min profil fordi jeg er vi (jeg) er så meget i tvivl, og vil gerne høre forskellige meninger, uden at familien skal vide om projekt BABY...

Det er lidt indviklet, men lyder sådan her...

Min kæreste er næsten 22år, og har fast job. Jeg er 21år, har kun 15 timer/uge i et vikariat, men søger fast job , og har gjort det i en måneds tid. Vi bor i en to-værelses på 50KVM.

Vi vil begge to rigtig rigtig gerne have at jeg skal blive gravid MEGET SNART, da vi så brændende ønsker os et barn og har gjort det i rigtig lang tid.

Problemet er jo bare, at ingen af os har uddannelse (det er sådan set det "mindste"), men jeg har jo ikke noget fast job, og det er jo ikke sikkert at jeg kan få et når jeg er gravid

Jeg er bare SÅ BANGE for at vi ikke kommer til at kunne klare det økonomisk fordi at jeg ikke har et fast job, og hvad nu hvis man ikke kan få dagpenge fra a-kassen? eller kommunen siger at jeg ikke må få kontanthjælp? - hvilket jeg jo helst ikke vil på. Eller hvis nu at man kommer til at gå ledig inden man skal på barsel?

Vi snakker om bare at springe ud i det og at tage det som det kommer.. Men det ville også føles som en fiasko hvis man næsten ikke kan forsørge sig selv et stykke tid... og jeg har bare heller ikke lyst til at bringe et barn til verden når man ikke har styr på tingene fra starten men alligevel vil jeg og vi så gerne have et barn.  Det er vores største ønske!

Det er lidt indviklet.. men håber at i forstår, og vil sige jeres mening om hvad i synes..

TAK 

Velkommen til

Jeg har ingen uddannelse, min kæreste har ikke uddannelse , han har fast job , jeg gik sygemeldt på kontanthjælp da jeg blev gravid .. Vi var ovenud lykkelige , og jeg har altid selv ville ha børn før jeg tog en uddannelse. Jeg syns det er helt op til en selv .. Jeg er lykkelig for at jeg fik børn nu , og skal ha de børn jeg skal ha inden jeg er 25 . Det er dyrt og få børn , ja , men hvis man har god støtte i ryggen og rimelig penge ser jeg ikke hvorfor det ikk sku kunne lade sig gøre ..

Der er mange forskellige meninger , men jeg syns man skal lytte til hvad man selv vil  

Anmeld

13. marts 2011

SussieThyssen

Ditte_Marie skriver:

Tak Sussie

Jeg er i fuld gang med at søge job, og håber snart på at få et, men man kan jo aldrig vide (: Jeg er meldt ind i a-kasse, og den træder i kraft fra september måned, så har jeg været medlem i et år.

Vi er allerede skrevet op til større bolig, men vi vil gerne bo i vores to-værelses i de første par år med baby (det har vi planlagt hvordan det skal fungere).

Mht. udstyr, så får vi barnevogn, af eget valg, af min mor. Seng af svigermor, autostol af svigerinden, og eller arve af min bror og kærestes søster som har to piger på 1 år (: Så de helt store ting skal vi ikke investere i.

Men selvfølgelig er det bedst at have et fast job, det ved jeg godt, det er bare så brændende et ønske og det skulle jo nok gå uanset hvad, det er jo bare et spørgsmål om "sværheds-graden"

Jamen det lyder da som om fundamentet er i orden, så jeg kan da ikke se, der skulle være noget problem mht projekt baby.
Og man kan jo også sige, at får I de børn I vil have, eller den første, om overskuelig fremtid, så kan du/I jo overveje uddannelser bagefter. Det vil også være rart for en arbejdsgiver, hvis man med god samvittighed kan sige, at man ikke har planer om flere lige med det samme (eller slet ikke flere) når man siden skal søge job. Og..det er også rart ikke at skulle læse samtidigt med at man er gravid.
For man ved jo aldrig hvad, der kan tilstøde. Nogle er jo hårdt ramt af både det ene og det andet, mens andre glider let igennem det hele.

Anmeld

13. marts 2011

lilledittemor

morethanperfect skriver:

Velkommen til

Jeg har ingen uddannelse, min kæreste har ikke uddannelse , han har fast job , jeg gik sygemeldt på kontanthjælp da jeg blev gravid .. Vi var ovenud lykkelige , og jeg har altid selv ville ha børn før jeg tog en uddannelse. Jeg syns det er helt op til en selv .. Jeg er lykkelig for at jeg fik børn nu , og skal ha de børn jeg skal ha inden jeg er 25 . Det er dyrt og få børn , ja , men hvis man har god støtte i ryggen og rimelig penge ser jeg ikke hvorfor det ikk sku kunne lade sig gøre ..

Der er mange forskellige meninger , men jeg syns man skal lytte til hvad man selv vil  

Dejligt at høre at jeg og min kæreste ikke er de eneste der brænder så meget for at få vores børn

Gik du sygemeldt under hele graviditeten og barselen? Hvordan gik det økonomisk? Hvor gammel er du og hvor mange børn vil du have? - jeg er så nysgerrig, for vil så gerne selv gøre det. Skal bare vide at man godt kan og at det godt kan lade sig gøre..

Hvor er det rart at du synes at man skal lytte til sig selv, i stedet for hvad man "burde" det er lige hvad jeg har brug for, og skal høre nogle "solstråle-historier"

Anmeld

13. marts 2011

morethanperfect

Ditte_Marie skriver:

Dejligt at høre at jeg og min kæreste ikke er de eneste der brænder så meget for at få vores børn

Gik du sygemeldt under hele graviditeten og barselen? Hvordan gik det økonomisk? Hvor gammel er du og hvor mange børn vil du have? - jeg er så nysgerrig, for vil så gerne selv gøre det. Skal bare vide at man godt kan og at det godt kan lade sig gøre..

Hvor er det rart at du synes at man skal lytte til sig selv, i stedet for hvad man "burde" det er lige hvad jeg har brug for, og skal høre nogle "solstråle-historier"

Jeg skriver lige til dig privat

Anmeld

13. marts 2011

Turtles

Min kæreste har ingen uddannelse og jeg var igang med en da jeg blev gravid, og venter nu på at starte op igen.
Min kæreste mistede sit job lige før vores søn kom til verden, og er på dagpenge, jeg selv er på kontant hjælp, indtil uddannelsen starter op igen. Og vi klare os.
Vi bor i en 2 værelses lej på ca. 60m2, og vi klare os.
Vores søn sover i soveværelset hos os, og hvis vi mener han skal ha sit eget værelse, må vi jo rykke ind i stuen. Det er hvad men selv gør det til.

Jeg har også altid haft en drøm om uddannelse og fast arbejde før jeg fik børn, men sådan blev det ikke, og vi klare os.
Gør hvad du/i selv føler for så skal det nok gå.

Anmeld

13. marts 2011

lilledittemor

SussieThyssen skriver:

Jamen det lyder da som om fundamentet er i orden, så jeg kan da ikke se, der skulle være noget problem mht projekt baby.
Og man kan jo også sige, at får I de børn I vil have, eller den første, om overskuelig fremtid, så kan du/I jo overveje uddannelser bagefter. Det vil også være rart for en arbejdsgiver, hvis man med god samvittighed kan sige, at man ikke har planer om flere lige med det samme (eller slet ikke flere) når man siden skal søge job. Og..det er også rart ikke at skulle læse samtidigt med at man er gravid.
For man ved jo aldrig hvad, der kan tilstøde. Nogle er jo hårdt ramt af både det ene og det andet, mens andre glider let igennem det hele.

Det med børn, uddannelse og fremtidigt job har du jo selfølgelig ret i

Min tvivl ligger dog også i at jeg ikke ved hvordan tingene skal gå, hvis jeg ikke får fast job inden min barsel..

Hvis nu jeg skal have vikartimer inden jeg skal på barsel, kommer jeg så på kontanthjælp eller dagpenge fra a-kassen når jeg går på barsel?

Jeg er bare bange for at der ikke er penge nok. Jeg ved at min mor ville hjælpe alt hvad hun kunne, hvis vi endelig skulle stå i den situation, men det ønsker jeg selvfølgelig ikke, jeg vil gerne forsørge min egen familie med stolthed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.