Nøgenhed, børn og voksne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2011

Carina1977

Mussi30 skriver:

Nu kan jeg kun tale for mig selv

Men jeg hører med i den gruppe her, og jeg har egentlig ikke noget problem med at tage i svømmehal. Og for mit vedkommende er det nok lige så meget et spørgsmål om, at så ville jeg sgu aldrig komme nogen steder, hvis jeg hele tiden skulle gå og være pinlig over min krop

Og jo, folk glor... Og jeg VED det er fordi jeg er tyk. Men SO WHAT?  Det er MIG, der skal leve med generne af det (jeg ved godt det ikke er sundt, og der arbejdes på sagen )

Jeg ved til gengæld også at jeg er et godt menneske og at jeg har mange omkring mig, der elsker mig for den jeg er. Så skidt med om Frk. Jensen glor på mig nede i svømmehallen

Hvor er det bare fedt du har det sådan

Jeg har selv vejet 110 kilo engang, og dengang var jeg egentlig mere ligeglad med, hvad folk tænkte....men tror generelt jeg var meget ligeglad med mig selv dengang

yep det er jo kun os selv, der skal leve med vores krop, så folk burde jo egentlig bare være ligeglad med, hvordan andre ser ud.

Men det må være ret befriende for dig, ikke at rende rundt og spekulere over, hvad folk egentlig tænker. Det er et punkt jeg skal have ændret på, for sådan vil jeg også have det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Ranarupta

Eva. skriver:

indspireret af en anden tråd, så sidder jeg her og undrer mig over hvordan man kan synes det er grænseoverskridende at stå nøgen foran et barn på 8 år...altså, det er bare kroppe...drenge på 8 år er altså langt fra puberteten og skulle de nærme sig så er vi gamle koner sikker også langt fra alligevel.

Måske jeg bare har et virkelig afslappet forhold til nøgenhed, men det ville ikke røre mig det fjerneste at stå nøgen over for små drenge...altså børn under teenage årene..

Hvordan har I andre det...jeg tænker at det ikke er drengene der er problemet, men en selv...ens forhold til kroppe og seksualitet....altså en krop er jo bare en krop...det seksuelle i det kommer for mig først når den nøgne kroppe hives ind i en bestemt kontekst..

Tanker fra en åbenbart meget nøgenfrisindet kvinde...jeg burde nok være født 20 år før...

Jeg har heller ikke det store problem, ja, lige ud over, at jeg har komplekser over min krop.
Men har ikke problemer med det overfor børn.
Jeg mener, at det er en sund ting, at man ikke skjuler sig og dækker sig til, fx. når man går til og fra badet hjemme.

Altså mine forældre har altid vadet nøgne fra soveværelset, når de har smidt tøjet i vasketøjskurven og så ud til badet. Og så tilbage igen.

Flere i min familie sover nøgne og gemmer sig heller ikke, når de skal i seng.
Jeg håber på, at vi kan overføre det til Albert og evt. kommende børn, at den nøgne krop ikke er forkert/skamfuld/pinlig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.