Nøgenhed, børn og voksne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Hey hvorfor gør du ikke det? haha

Eeeeej, det er måske bare ikke lige mig.  Haha. Det mp nudisterne/naturisterne gerne få for sig selv!

Men jeg tror nu også at min holdning afspejler at jeg har det helt fint med min krop, i forhold til det du skriver. Det præger jo meget hvilken holdning man har! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Kan sagtens følge dine tanker....der er dog meget tit meget store, altså virkelig meget store piger nede og svømme og jeg er så fuld af respekt, det er sgu de seje kvinder, og jeg ser slet ikke ned på dem...overhoved.

Og den der med man føler folk kikker, det gør de...og nogle, især teenagere, kan jo være trælse, men det handler jo ikke om din krop eller min eller andre, det handler kun om dem selv...dem der peger fingre og har travlt med andre, de har det som nok ikke så godt selv.

Så når du er klar, så afsted med dig...hver stolt af din krop som den er og det med at få rørt sig giver virkelig et bedre forhold til det der hylster man bor i.

Jeg var i virkelig god form da jeg svømmede meget men nu hvor jeg har taget et par kilo på, der har jeg det faktisk bedre fordi jeg har det godt inden...så lov mig du en dag kommer afsted...og nyd mangfoldigheden...

Jeg skal nok få overvundet det engang. Så engang skal jeg nok tage afsted....det kan jeg godt love

Anmeld

12. marts 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Jeg skal nok få overvundet det engang. Så engang skal jeg nok tage afsted....det kan jeg godt love

Det lyder godt... det er nemlig sådan en skøn fornemmelse...men jeg kender godt det der med man har det skidt med sig selv...øv altså..

Anmeld

12. marts 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Eeeeej, det er måske bare ikke lige mig.  Haha. Det mp nudisterne/naturisterne gerne få for sig selv!

Men jeg tror nu også at min holdning afspejler at jeg har det helt fint med min krop, i forhold til det du skriver. Det præger jo meget hvilken holdning man har! 

Ja helt sikkert, men ihh hvor jeg beundrer dem der er ligeglade

Anmeld

12. marts 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Og det interessante er jo at dem der er ligeglade ikke er de ydre smukke perfekte....det er dem der er smukke og perfekte indeni..som elsker sig selv...

Anmeld

12. marts 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Og det interessante er jo at dem der er ligeglade ikke er de ydre smukke perfekte....det er dem der er smukke og perfekte indeni..som elsker sig selv...

Jeg kan jo godt li den person som jeg er, den person jeg er både udadtil og indvendig....jeg bryder mig bare ikke om min krop. men det er jo også et tankemønster man skal forsøge at ændre på.

Hmm svært at forklare....kan li mig selv angående min personlighed, men kan ikke li mig selv, hvad angår min krop.

Men det var måske også det du mente?

Anmeld

12. marts 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Ja, det gjorde jeg virkelig også engang! Det har nemlig taget mig rigtig lang tid at komme hertil, takket være en rigtig god kæreste  Nu er det almindeligt for mig, og nu fokuserer jeg mere på at det er brandærgeligt, at der er nogle der har det super dårligt med deres kroppe, især hvis de gør hvad de kan, for at have det godt med den. På den anden side, så beundrer jeg dem der bare vader ind i omklædningsrummet og er totalt ligeglade, selvom de har en krop som de fleste ville have lidt komplekser over.

Anmeld

12. marts 2011

SpunkenJo

Eva. skriver:

indspireret af en anden tråd, så sidder jeg her og undrer mig over hvordan man kan synes det er grænseoverskridende at stå nøgen foran et barn på 8 år...altså, det er bare kroppe...drenge på 8 år er altså langt fra puberteten og skulle de nærme sig så er vi gamle koner sikker også langt fra alligevel.

Måske jeg bare har et virkelig afslappet forhold til nøgenhed, men det ville ikke røre mig det fjerneste at stå nøgen over for små drenge...altså børn under teenage årene..

Hvordan har I andre det...jeg tænker at det ikke er drengene der er problemet, men en selv...ens forhold til kroppe og seksualitet....altså en krop er jo bare en krop...det seksuelle i det kommer for mig først når den nøgne kroppe hives ind i en bestemt kontekst..

Tanker fra en åbenbart meget nøgenfrisindet kvinde...jeg burde nok være født 20 år før...

Pesonligt er jeg også meget afslappet mht nøgenhed. Jeg har flittigt været i fællesbad på Roskilde og man har vel været på rustur.... Meeen, jeg tænker bare på hvor pinligt det må være at stå som 8, 9, 10 -årig i svømmeren lørdag formiddag og så møde sin klassekammerat af modsatte køn derinde.....Det er det der kan gøre situationen lidt mere svær måske

Anmeld

12. marts 2011

Aves.

SpunkenJo skriver:

Pesonligt er jeg også meget afslappet mht nøgenhed. Jeg har flittigt været i fællesbad på Roskilde og man har vel været på rustur.... Meeen, jeg tænker bare på hvor pinligt det må være at stå som 8, 9, 10 -årig i svømmeren lørdag formiddag og så møde sin klassekammerat af modsatte køn derinde.....Det er det der kan gøre situationen lidt mere svær måske

Og ja, det sidste har du ret i og der er jeg helt enig....men det lød bare som om det for mange var den anden vej rundt...

Anmeld

12. marts 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Ja, det gjorde jeg virkelig også engang! Det har nemlig taget mig rigtig lang tid at komme hertil, takket være en rigtig god kæreste  Nu er det almindeligt for mig, og nu fokuserer jeg mere på at det er brandærgeligt, at der er nogle der har det super dårligt med deres kroppe, især hvis de gør hvad de kan, for at have det godt med den. På den anden side, så beundrer jeg dem der bare vader ind i omklædningsrummet og er totalt ligeglade, selvom de har en krop som de fleste ville have lidt komplekser over.

Ja man beundrer dem jo virkelig. Bare det at de er totalt ligeglad med, hvad andre tænker. At man bare har fokus på, at nu vil man i svømmehallen, og egentlig ikke bekymrer sig over, hvad folk tænker. Det er bare så dejligt, når folk er sådan....og sådan bør det jo også være.

Tit og ofte synes jeg også, at de der er meget overvægtige (vi snakker over 100 kilo her), også er dem, der har det fint med deres krop....mens dem som jeg, som ligger på grænsen mellem normalvægt og overvægt, måske har det mere svært med det.

Jeg ved det ikke....det er bare noget jeg har lagt mærke til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.