Nøgenhed, børn og voksne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Ja man beundrer dem jo virkelig. Bare det at de er totalt ligeglad med, hvad andre tænker. At man bare har fokus på, at nu vil man i svømmehallen, og egentlig ikke bekymrer sig over, hvad folk tænker. Det er bare så dejligt, når folk er sådan....og sådan bør det jo også være.

Tit og ofte synes jeg også, at de der er meget overvægtige (vi snakker over 100 kilo her), også er dem, der har det fint med deres krop....mens dem som jeg, som ligger på grænsen mellem normalvægt og overvægt, måske har det mere svært med det.

Jeg ved det ikke....det er bare noget jeg har lagt mærke til.

Ja, det er faktisk lækkert at have det sådan! Jeg håber da du får det sådan en dag 

Ork, oplever jeg TIT i nede i fitness! De der virkelig store kvinder, 40 +, de smider bar klunset og gør sig klar! Ingen problemer der. Nogle af dem tørrer hår inden de tager tøj på, helt nøgne!
Hvorimod dem der er ligger på den grænse du nævner, de er meget bevidste om at dække sig med håndklædet eller så bader de slet ikke. Det er lidt sjovt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

SpunkenJo

Eva. skriver:

Og ja, det sidste har du ret i og der er jeg helt enig....men det lød bare som om det for mange var den anden vej rundt...

Ikke her Jeg syns den nøgne krop er smuk Og ser ingen grund til at man skal skabe en verden hvor man ikke kan ligge topløs på stranden, eller skifte en bluse eller lignende i det fri. Så længe man ikke blufærdighedskrænker nogen og ellers tager sine forholdsregler (fx. At møde klassekammeraten i svømmeren.....)

Anmeld

12. marts 2011

Aves.

SpunkenJo skriver:

Ikke her Jeg syns den nøgne krop er smuk Og ser ingen grund til at man skal skabe en verden hvor man ikke kan ligge topløs på stranden, eller skifte en bluse eller lignende i det fri. Så længe man ikke blufærdighedskrænker nogen og ellers tager sine forholdsregler (fx. At møde klassekammeraten i svømmeren.....)

Helt og aldeles enig...og synd at skabe et forkvaklet billede af den helt almindelige nøgne og smukke krop...

Anmeld

12. marts 2011

Mussi30

Carina1977 skriver:

Tit og ofte synes jeg også, at de der er meget overvægtige (vi snakker over 100 kilo her), også er dem, der har det fint med deres krop...

Nu kan jeg kun tale for mig selv

Men jeg hører med i den gruppe her, og jeg har egentlig ikke noget problem med at tage i svømmehal. Og for mit vedkommende er det nok lige så meget et spørgsmål om, at så ville jeg sgu aldrig komme nogen steder, hvis jeg hele tiden skulle gå og være pinlig over min krop

Og jo, folk glor... Og jeg VED det er fordi jeg er tyk. Men SO WHAT?  Det er MIG, der skal leve med generne af det (jeg ved godt det ikke er sundt, og der arbejdes på sagen )

Jeg ved til gengæld også at jeg er et godt menneske og at jeg har mange omkring mig, der elsker mig for den jeg er. Så skidt med om Frk. Jensen glor på mig nede i svømmehallen

Anmeld

12. marts 2011

SpunkenJo

Eva. skriver:

Helt og aldeles enig...og synd at skabe et forkvaklet billede af den helt almindelige nøgne og smukke krop...

Det er sådan noget jeg forestiller mig kan skabe problemer....Ligesom når moren står og siger uuuhhh til edderkopperne, så blir børnene jo bange inden de selv har nået at tage stilling til dyret

Anmeld

12. marts 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

indspireret af en anden tråd, så sidder jeg her og undrer mig over hvordan man kan synes det er grænseoverskridende at stå nøgen foran et barn på 8 år...altså, det er bare kroppe...drenge på 8 år er altså langt fra puberteten og skulle de nærme sig så er vi gamle koner sikker også langt fra alligevel.

Måske jeg bare har et virkelig afslappet forhold til nøgenhed, men det ville ikke røre mig det fjerneste at stå nøgen over for små drenge...altså børn under teenage årene..

Hvordan har I andre det...jeg tænker at det ikke er drengene der er problemet, men en selv...ens forhold til kroppe og seksualitet....altså en krop er jo bare en krop...det seksuelle i det kommer for mig først når den nøgne kroppe hives ind i en bestemt kontekst..

Tanker fra en åbenbart meget nøgenfrisindet kvinde...jeg burde nok være født 20 år før...

Hehe...jeg har heller ingen problemer desangående og har aldrig haft det.
For mig er nøgenhed naturligt, og så er jeg iøvrigt helt ligeglad med alderen på dem, der omgiver mig.
Så for mig, ville det ikke være noget problem om man smækkede alle aldre og køn ind i et fælles omklædningsrum.
Vi ser nu engang ud som vi gør, og det kan jeg ikke gøre noget stort nummer ud af.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. marts 2011

Aves.

SpunkenJo skriver:

Det er sådan noget jeg forestiller mig kan skabe problemer....Ligesom når moren står og siger uuuhhh til edderkopperne, så blir børnene jo bange inden de selv har nået at tage stilling til dyret

Lige netop...men jeg har også et meget naturligt forhold til alt med kroppe...og mine drenge de har fået forklaringen når de spurgte og spørger...der er intet tabu eller forkert, først hvis vi skaber dem..

Anmeld

12. marts 2011

Kløver

Eva. skriver:

indspireret af en anden tråd, så sidder jeg her og undrer mig over hvordan man kan synes det er grænseoverskridende at stå nøgen foran et barn på 8 år...altså, det er bare kroppe...drenge på 8 år er altså langt fra puberteten og skulle de nærme sig så er vi gamle koner sikker også langt fra alligevel.

Måske jeg bare har et virkelig afslappet forhold til nøgenhed, men det ville ikke røre mig det fjerneste at stå nøgen over for små drenge...altså børn under teenage årene..

Hvordan har I andre det...jeg tænker at det ikke er drengene der er problemet, men en selv...ens forhold til kroppe og seksualitet....altså en krop er jo bare en krop...det seksuelle i det kommer for mig først når den nøgne kroppe hives ind i en bestemt kontekst..

Tanker fra en åbenbart meget nøgenfrisindet kvinde...jeg burde nok være født 20 år før...

tja hvis man ikke kan det, hvordan skal man så kunne gå i svømmehallen, synes man skal passe på dte ikke tager overhånd, er jo langt fra at være naturlig og nøgen til at der bliver blandet sex ind i billedet Nu ved jeg ikke hvad den anden tråd omhandler så kan ikke udtale mig ud fra det

Anmeld

12. marts 2011

Aves.

SussieThyssen skriver:

Hehe...jeg har heller ingen problemer desangående og har aldrig haft det.
For mig er nøgenhed naturligt, og så er jeg iøvrigt helt ligeglad med alderen på dem, der omgiver mig.
Så for mig, ville det ikke være noget problem om man smækkede alle aldre og køn ind i et fælles omklædningsrum.
Vi ser nu engang ud som vi gør, og det kan jeg ikke gøre noget stort nummer ud af.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. marts 2011

SpunkenJo

Eva. skriver:

Lige netop...men jeg har også et meget naturligt forhold til alt med kroppe...og mine drenge de har fået forklaringen når de spurgte og spørger...der er intet tabu eller forkert, først hvis vi skaber dem..

Lige nøjagtig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.