Bristninger m.m. ifm fødsel.. hjæææææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Anaglad

Anja&jesper skriver:

Nu skal du ikke sidde og blive bange for at føde eller noget når du læser det her.

Jeg valgte ikke selv at blive klippet, min fødsel var noget hektisk men det var også fordi jeg blev sat i gang da jeg var 38uger og 5dage henne, da jeg havde forhøjet levertal og min lever var ved at tage skade og for at der ikke skulle ske noget med min søn valgte jeg sammen med en læge at blive sat i gang (alt for mit barn har det godt) under fødslen vidste de ikke om han ville være i live når han kom ud også fordi jeg var så dårlig så de valgte at han skulle tages med sugekop og fordi jeg ikke var stor nok til at få ham ud måtte de klippe ellers ville jeg bare revne og det ville jeg slet ikke være med til.  Nej man mærker ikke man bliver klippet, altså alt det her har jeg prøvet uden nogen form for smertelindrende middel jeg har ikke fået noget for smerterne da jeg ikke ville ha det jeg fik kun lattergas så jeg var øm bagefter men så fik jeg også noget mod smerterne da det hele var overstået og jeg blev syet sammen fik jeg rigtig meget lattergas og det var bare godt  den maske var virkelig min bedste ven der og man blev fuld uden at drikke så den hyggede/grinte jeg mig rigtig meget med

Fordi min fødsel har været sådan her er også fordi min søn var meget stor da han kom ud, han er født i uge 39 han vejede 4060 og var 54 lang så han er jo ikke et lille bitte pus  

Nu må du ikke sidde og blive bange for at føde for selvfølgelig skal det nok gå godt og det bliver den største oplevelse i dit liv, det er noget helt fantastisk at føde, altså selvom jeg var alt det igennem bare det at Mikkel blev lagt op til mig og jeg kiggede på ham så hvor (lille) han var og det faktisk var MIN SØN det var slet ikke til at forstå og jeg ville ikke bytte den følelse for noget i verden

Jeg glæder mig meget til at få min dreng lagt op på mit bryst så jeg kan se ham for første gang. Det skal nok gå alt sammen.. det må være det jeg må holde fast i .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Anaglad

Fabienne skriver:

Jeg tror heldigvis at det er fåtallet der har gener efter fødsel/bristninger, men det kræver under alle omstændigheder at man er ihærdig og laver sine knibeøvelser bagefter.

Jeg skal da være ærlig og indrømme at jeg 3-4 dage efter min fødsel kom til at tisse i bukserne. Jeg havde ammet og havde derfor holdt mig fordi jeg lige skulle være færdig med det, og da jeg nåede ud på badeværelset trickede synet af toilettet mig åbenbart lige 5 sekunder for tidligt ... 

Jeg har heldigvis ikke haft gener ellers, og heller ikke tisset i bukserne hverken før eller siden. Men man er da lidt tid om at blive helt normal dernede igen, men man bliver det !

Bare rolig mennesket er skabt til at føde, og alle uheldige historier skal du bare ignorere, det sker kun for naboen

Hej igen..

Ja.. jeg er flittig med knibøvelserne allerede nu.. Så håber de kommer mig til gavn! Hvor længe tog det dig at blive dig selv igen??

Anmeld

10. marts 2011

Anaglad

lauras*mor* skriver:

forresten...

Jeg kunne godt mærke at jeg bristede.. jeg fik 3 sting og det sad i et V opad.. Men det gjorde bestemt ikke ondt, jeg kunne mærke det men gjorde ikke ondt.. Det var vel lidt det samme som at skære sig på en meget skarp kniv.. Det gør som sådan jo heller ikke ondt, men man kan da mærke at det sker.. På en skala fra 1 til 10 vil jeg sige det ligger på MAX 0.5... Og jeg er rigtig pivet... hihi...

Ja ok det lyder ikke slemt så. Jeg har hørt, at man kan massere mellemkødet før fødslen.. så skulle det forebygge bristninger.. men ved ikke om det passer.. så synes jeg ikke der er viiiiiiiiiiildt meget mellemrum der...

Anmeld

10. marts 2011

Anaglad

Tina&Martin skriver:

Ja, jeg fik epiduralen.. Gik i fødsel lørdag morgen kl 7 og fik så epiduralen kl 16 ca om søndagen  Så var skide sulten og træt hehe..

Jeg kan overhovedet ikke se eller mærke forskel dernede.. I starten turde jeg kun kigge derned en gang om ugen for at se hvordan jeg helede og trag mig sammen.

Bare allerede nu husk dine knibe øvelser!!!! Det vil komme dig til gode

Ja du kan tro jeg allerede er igang med knibøvelserne!! Vil gerne blive så normal som muligt dernede!!! Er alt for glad for mit sexliv til at blive handicappet på det område eftefølgende!

Jeg har besluttet mig for, at jeg ikke behøver at være en "superwoman" under fødslen.. jeg mener.. hvis smerten er uudholdelig vil jeg da også gerne have en epidural!

Anmeld

10. marts 2011

lucas<3

Anaglad skriver:

Hej..

Jeg er 35+1 i dag og er begyndt at blive meget bekymret for, hvordan det kommer til at gå med fødslen..

Jeg har set en animeret video fra gynzone, som viser de forskellige bristninger man kan få osv.. jeg kan slet ikke klare tanken om, hvordan det mon kommer til at gå dernede...

Jeg går nærmest i panik ved tanken om at skulle syes.. kan de nu finde ud af at sy det pænt sammen? Vil det blive normalt igen? Bliver man så mindre følsom dernede? Kan man gøre noget for ikke at briste eller for at briste mindre... ??

Læste i de der ugentlige opdateringer om graviditet, at det jo er en vandmelon, som skal igennem en blomme... hjæææææææælp!

Er der nogen, som har et par trøsteord derude eller gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig, så fødslen ikke bliver helt skrækkeligt?

Tak for jeres tid og opmærksomhed.

jeg sprættet selv men hvis jeg ikke var det skulle jeg klippes. min dreng sad fast og ville ikke ud så de skulle tage ham med sugecop og så sprækket dig. 

lægen der var der inde sagde det var bedste og blive klippet fordi det kommer til og se pænest ud. men han syede mig i 40 min og det kom faktisk til og se fint ud..

og mit helet fint slet ingen problemer. bare man husker og vaske det grundigt når man har været på toilettet..

Anmeld

10. marts 2011

Kindfed

Men vil heller ikke have at jordemoderen skal blive irriteret på mig og synes jeg er besværlig..

Kast alt over bord og husk, at det er dig, der skal føde og endda for første gang. Jeg mødte ingen fordømmelse, de var meget venlige. Det var min JM, der foreslog ønskesedlen, og der er vel ingen, der træder på en, der er bange.

Anmeld

10. marts 2011

Anaglad

luppe-laban skriver:

jeg sprættet selv men hvis jeg ikke var det skulle jeg klippes. min dreng sad fast og ville ikke ud så de skulle tage ham med sugecop og så sprækket dig. 

lægen der var der inde sagde det var bedste og blive klippet fordi det kommer til og se pænest ud. men han syede mig i 40 min og det kom faktisk til og se fint ud..

og mit helet fint slet ingen problemer. bare man husker og vaske det grundigt når man har været på toilettet..

Godt at høre, at du er blevet fin igen.. ja jeg har også hørt, at det skulle være bedre at blive klippet.. men så er der andre, som mener det modsatte.. svært at blive klog på så...

Anmeld

10. marts 2011

Anaglad

Kindfed skriver:

Kast alt over bord og husk, at det er dig, der skal føde og endda for første gang. Jeg mødte ingen fordømmelse, de var meget venlige. Det var min JM, der foreslog ønskesedlen, og der er vel ingen, der træder på en, der er bange.

Ja! Du har ret! Jeg må vel være åben om det, så det bedre kan hjælpe mig igennem det. Hmm.. glæder mig til at få det overstået og kunne stå på den anden side og vide, hvordan det ER gået!

Anmeld

10. marts 2011

2babygirls

Anaglad skriver:

Ja du kan tro jeg allerede er igang med knibøvelserne!! Vil gerne blive så normal som muligt dernede!!! Er alt for glad for mit sexliv til at blive handicappet på det område eftefølgende!

Jeg har besluttet mig for, at jeg ikke behøver at være en "superwoman" under fødslen.. jeg mener.. hvis smerten er uudholdelig vil jeg da også gerne have en epidural!

Man skal heller ikke være en superwoman, bare man kan have overskud til at være godt med i fødslen!!!

Anmeld

10. marts 2011

Fabienne

Anaglad skriver:

Hej igen..

Ja.. jeg er flittig med knibøvelserne allerede nu.. Så håber de kommer mig til gavn! Hvor længe tog det dig at blive dig selv igen??

Altså efter 2 uger var smerterne næsten helt væk, eller den svie der var efter at have hevet en basse på over 4200 g ud, og det var altså ikke sådan at det gjorde ondt hele tiden, det var kun i toilet situationer, ej jeg havde også lidt svært ved at løfte på baby fordi det nev lidt i syningerne, men det var væk da min mand startede på job efter de 14 dages barsel .... og efter 4-5 uger var jeg ihvertfald 100 % normal igen i alle henseender, og måske også allerede tidligere .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.