pokulati skriver:
Hvis det kun handler om at briste eller ej, ville jeg helt klart vælge en vaginal fødsel igen. Jeg tror ikke det er nemmere at komme sig over et kejsersnit end en bristning, og når vaginal fødsel er det klart bedste for barnet vil jeg bestemt vælge det igen...
Desværre har jeg også haft nogle andre komplikationer efter min fødsel som måske gør at der er grund til ikke at føde vaginalt næste gang. De kloge tror at der er nogle nerver der er blevet beskadiget under fødslen af min søn, således at jeg nu har problemer med den motoriske kontrol af min bækkenbundsmuskulatur. Det betyder at jeg ikke længere har et normalt knib, men jeg har gået hos en fysioterapeut på sygehuset der har hjulpet mig så jeg nu kan holde på urin og afføring på en anden måde.
Jeg har siddet og tænkt lidt over om jeg nu skal skrive ovenstående, og er kommet frem til at det måske alligevel kan hjælpe dig. Det er 100% sikkert at mine problemer ikke skyldes bristningen, men de to ting er nok resultatet af samme problematik under fødslen af min søn; at min krop ikke rigtig kunne finde ud af at presse min søn ud, samtidig med at min søn lå lidt forkert.
Håber virkelig ikke at jeg nu har skræmt dig. Du er meget velkommen til at stille spørgsmål hvis det kan afklare nogle spørgsmål.
-Lea
P.S. Jeg fødte på Skejby
Hej Lea,
Tusind tak fordi du var så åben og ærlig om din fødselsoplevelse og tiden efter.. det synes jeg er rigtig godt at høre om. Man ved jo aldrig hvordan det bliver for en selv.. og så er det jo godt at have fået så meget at vide som muligt. 
Det var en hård omgang du har været igennem din stakkel.. men godt at du fik den rette hjælp fra lægerne og fysioterapeuten så du kunne lære at bruge dine bækkenmuskler igen. 

Håber du har det bedre for hver dag der går. 
Anmeld