Hvordan bliver man fyret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

Ina33

Med en god fagforening i ryggen, vil du måske kunne lave en aftale om at sige op uden at få karantæne?

Men nu du ved at du ikke vil tilbage så god tid i forvejen, kan du så ikke nå at spare op til de 3 ugers karantæne?

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Anonym trådstarter

Loppe skriver:

Med en god fagforening i ryggen, vil du måske kunne lave en aftale om at sige op uden at få karantæne?

Men nu du ved at du ikke vil tilbage så god tid i forvejen, kan du så ikke nå at spare op til de 3 ugers karantæne?

Louise

Ikke som det ser ud pt, alle mine mønter er øremærket. Men det kunne jo blive en nødvendighed.

Anmeld

9. marts 2011

Nettemor

Anonym skriver:

Det handler om pririoteringer. Har et tab på en villa jeg solgte for nogle år siden, og kom jeg på DP ville jeg skære ned på afdraget dertil.

Samtidig har manden jo også et job

det var godt ;-)

Anmeld

9. marts 2011

sweet

Anonym skriver:

ca 4,5 mdr og så gik jeg på barsel. Så egentlig har jeg været sygemeldt i 120 dage, men det var pga graviiditets gener så må man vidst ikke fyre, vel?

ved ikke om der er nogle regler der glæder når det er gener pga graviditet... men min fagforening sagde at min shef godt måtte fyre mig selvom jeg var sygemeldt men først nå jeg havde været sygemeldt i 120 dage... men det var så ikke noget med graviditet at gøre at jeg var sygemeldt... men det er jeg så blevet sygemeldt for nu...

Anmeld

9. marts 2011

tinasmor

Kender ikke rigtig til dit spørgsmål, men tænker bare at 15.000 kr da virkelig er mange udgifter hver måned (og det er vel før den lille overhoved er startet i dp eller vs som også er ca 3000 kr om måneden) Hvis grunden til du ikke kan sige op, er fordi du vil blive staffet af fagforeningen ville jeg helt klart prioritere at skære ned på udgifterne. Jeg ved godt at der selvfølgelig er nogle udgifter man ikke kan gøre noget ved (forsikring, A-kasse og Husleje og lån) Men heldigvis er der jo en masse man kan spare på, feks hvis man har bil, hvis man har en tv pakke, mad-kontoen osv. Tænker bare, at det er bedre for dig at spare på udgifterne så du kan komme ud af et job du tydeligvis slet ikke er glad for

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Kender ikke rigtig til dit spørgsmål, men tænker bare at 15.000 kr da virkelig er mange udgifter hver måned (og det er vel før den lille overhoved er startet i dp eller vs som også er ca 3000 kr om måneden) Hvis grunden til du ikke kan sige op, er fordi du vil blive staffet af fagforeningen ville jeg helt klart prioritere at skære ned på udgifterne. Jeg ved godt at der selvfølgelig er nogle udgifter man ikke kan gøre noget ved (forsikring, A-kasse og Husleje og lån) Men heldigvis er der jo en masse man kan spare på, feks hvis man har bil, hvis man har en tv pakke, mad-kontoen osv. Tænker bare, at det er bedre for dig at spare på udgifterne så du kan komme ud af et job du tydeligvis slet ikke er glad for

Tro mig der er helt styr på det Desværre er der ikke noget jeg kan skære ned på.

Har hverken bil eller andre ligegyldige ting og bruger ikke penge på transport da jeg vælger at gå dertil for at spare. Har heller ingen tv pakke, dyr tlf regning eller dyrt internet. Mine penge bliver primært brugt på at afvikle et lån jeg har på tab af villa som blev solgt for et par år siden. Dette er en nødvendighed for at komme ud på den anden side.

Vores madkonto er på max 4000 kr hvilket dækker bleer, MME, husholdning og mad til os alle 4.

Anmeld

9. marts 2011

tinasmor

Ja, så er det jo desværre ikke meget at gøre.

Jeg synes det er flot at I betaler så meget af på jeres lån så I snart kan blive gældsfri. Det vil virkelig kunne betale sig i længden.

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Ja, så er det jo desværre ikke meget at gøre.

Jeg synes det er flot at I betaler så meget af på jeres lån så I snart kan blive gældsfri. Det vil virkelig kunne betale sig i længden.

Man må holde humøret oppe.. Der er lys for enden.. Det er hårdt nu, men om 6 år.. BUM... Så er vi gældsfrie. jubii

Anmeld

9. marts 2011

tinasmor

Anonym skriver:

Man må holde humøret oppe.. Der er lys for enden.. Det er hårdt nu, men om 6 år.. BUM... Så er vi gældsfrie. jubii

Ej... 6 år. Hold da op, det er lang tid.. Men godt I holder humøret oppe og 6 år er jo meget bedre end dem som ikke gøre noget og så hober det sig bare om med renter, på renter på renter så man til sidst har betalt det dobbelte.

Håber du finder ud af det med jobbet.

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Ej... 6 år. Hold da op, det er lang tid.. Men godt I holder humøret oppe og 6 år er jo meget bedre end dem som ikke gøre noget og så hober det sig bare om med renter, på renter på renter så man til sidst har betalt det dobbelte.

Håber du finder ud af det med jobbet.

Ja det er ikke småting man kommer til at betale hvis man lader det stå til. Bliver ofte overrasket over at folk i luksusfælden kan komme så langt ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.