Hvordan bliver man fyret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.619 visninger
40 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

Anonym trådstarter

Hejsa

Ja som overskriften nok antyder så har jeg et job jeg meget lidt kan lide.. Jeg arbejder i institution og er bestemt ikke vild med det på nogen måde, hverken kollegialt eller indholdsmæssigt.

Jeg blev sygemeldt under min graviditet og dert har min leder bestemt ikke taget godt imod. Til en samtale sagde hun: "Jeg tror vi må drøfte din tilbagekomst"

Jeg vil på ingen måde tilbage dertil, men har ikke råd til selv at sige op og få karantæne fra a-kassen i 3 uger.

Så hvordan takler jeg det? Skal jeg skrive en mail til hende og forhøre mig ift at hun mente vi skulle drøfte min tilbagekomst? Skal jeg bide i det sure æble og tage tilbage til jobbet og bare vente på at  hun fyrer mig (jeg havde mavepine hver morgen fordi jeg virkelig ikke ønskede at tage på job) Skal jeg selv sige op, og i så fald hvordan klare man det rent økonomisk i den periode man får karantæne?

Råd modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

kiwifrugten

Uha kender det alt for godt jeg sidder selv i samme saks efter min barsel jeg nægter at tage tilbage til min tankstation.

Men det du kan gøre er at spørge om de vil give dig en fyre seddel? Svaret er enten ja eller nej.

De fleste går nu med til det. Og hvis de spørger hvorfor du vil det så må du sige det er fordi du vil gå en anden retning og evt prøve noget nyt. Men for gudsskyld ik sig op. Håb på du finder noget andet inden du siger op :-)

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

kiwifrugten skriver:

Uha kender det alt for godt jeg sidder selv i samme saks efter min barsel jeg nægter at tage tilbage til min tankstation.

Men det du kan gøre er at spørge om de vil give dig en fyre seddel? Svaret er enten ja eller nej.

De fleste går nu med til det. Og hvis de spørger hvorfor du vil det så må du sige det er fordi du vil gå en anden retning og evt prøve noget nyt. Men for gudsskyld ik sig op. Håb på du finder noget andet inden du siger op :-)

Hun vil aldrig sige ja til at give mig en fyreseddel. Hun kan jo få min fagforenig for nakken for uhensigsmæssig fyring, da man reelt ikke må afskedige folk der vender tilbage fra barsel.

Anmeld

9. marts 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Hejsa

Ja som overskriften nok antyder så har jeg et job jeg meget lidt kan lide.. Jeg arbejder i institution og er bestemt ikke vild med det på nogen måde, hverken kollegialt eller indholdsmæssigt.

Jeg blev sygemeldt under min graviditet og dert har min leder bestemt ikke taget godt imod. Til en samtale sagde hun: "Jeg tror vi må drøfte din tilbagekomst"

Jeg vil på ingen måde tilbage dertil, men har ikke råd til selv at sige op og få karantæne fra a-kassen i 3 uger.

Så hvordan takler jeg det? Skal jeg skrive en mail til hende og forhøre mig ift at hun mente vi skulle drøfte min tilbagekomst? Skal jeg bide i det sure æble og tage tilbage til jobbet og bare vente på at  hun fyrer mig (jeg havde mavepine hver morgen fordi jeg virkelig ikke ønskede at tage på job) Skal jeg selv sige op, og i så fald hvordan klare man det rent økonomisk i den periode man får karantæne?

Råd modtages med kyshånd

Det vigtigste er at du skal kunne gå til din leder hvis du ikke har det godt på din arbejdsplads. At din leder så ikke er god til at håndtere sådanne sager er rigtig ærgerligt.

Jeg ville nok starte med alligevel at gå til lederen og fortælle hvordan du har det og at du allerhelst ønsker en fyreseddel. Hvis ikke du kan det, så ville jeg bide i det sure æble og sige op. Jeg ville ikke blive et sted som jeg ikke havde det godt med at være.

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

linselouise skriver:

Det vigtigste er at du skal kunne gå til din leder hvis du ikke har det godt på din arbejdsplads. At din leder så ikke er god til at håndtere sådanne sager er rigtig ærgerligt.

Jeg ville nok starte med alligevel at gå til lederen og fortælle hvordan du har det og at du allerhelst ønsker en fyreseddel. Hvis ikke du kan det, så ville jeg bide i det sure æble og sige op. Jeg ville ikke blive et sted som jeg ikke havde det godt med at være.

Problemet med opsigelse er kun at jeg rammes så forbandet hårdt på økonomien. Jeg har udgifter for 15000 kr hver mdr og hvis jeg siger op vil jeg max få 1 uges a kasse som svarer tilæ 3700 kr før skat

Anmeld

9. marts 2011

TinaPina

Du kan få en lægeerklæring hvis du har det så skidt med at være der. Den fritager dig fra karantæne i a-kassen. Sådan en har min kæreste engang fået.

Jeg synes du skal tage kontakt til din fagforening og forhøre dig

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

TinaPina skriver:

Du kan få en lægeerklæring hvis du har det så skidt med at være der. Den fritager dig fra karantæne i a-kassen. Sådan en har min kæreste engang fået.

Jeg synes du skal tage kontakt til din fagforening og forhøre dig

Okay det er måske mit håb..

Aætså hvis jeg er sygemeldt når jeg siger op, så kommer man ikke i karantæne?

Anmeld

9. marts 2011

Muffinmus

Jeg bad mit arbejde om at fyre mig...og det gjorde de:-)

Så man kan altså være heldig at nogel gerne vil samarbejde, oog de fyrer mig pænt på papiret heldigvis. Ikke fordi jeg ikke kunne lide dem somsådan, havde bare et andet job i vente og ville af med det gamle inden.

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

Jeg bad mit arbejde om at fyre mig...og det gjorde de:-)

Så man kan altså være heldig at nogel gerne vil samarbejde, oog de fyrer mig pænt på papiret heldigvis. Ikke fordi jeg ikke kunne lide dem somsådan, havde bare et andet job i vente og ville af med det gamle inden.

Var du indenfor det offentlige?

Anmeld

9. marts 2011

tazz

Anonym skriver:

Okay det er måske mit håb..

Aætså hvis jeg er sygemeldt når jeg siger op, så kommer man ikke i karantæne?

Jo, men din fagforening/A-kasse kan acceptere at arbejdsmiløjet er så skidt, at du ikke får karantæne for opsigelse.

Jeg er i samme situatution som dig, kan bare ikke blive fyret og vil ikke selv sige op - så jeg er i god kontakt med min fagforening.

Så jeg ville tage samtalen med ophøjet ro. Tale med fagforeningen inden, og så lade hende tale, hvis du alligevel gerne vil fyres, så lad være med at gå i klinch med hende, men lad hende vide hvad du vil finde dig i og ikke finde dig i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.