Hvordan bliver man fyret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

Nettemor

ved ikke så meget om det du egentlig spørger om men kommer til at tænke på at hvis du har udgifter for 15000 hver måned hvordan vil du så klare det på dagpenge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

sweet

Anonym skriver:

Hejsa

Ja som overskriften nok antyder så har jeg et job jeg meget lidt kan lide.. Jeg arbejder i institution og er bestemt ikke vild med det på nogen måde, hverken kollegialt eller indholdsmæssigt.

Jeg blev sygemeldt under min graviditet og dert har min leder bestemt ikke taget godt imod. Til en samtale sagde hun: "Jeg tror vi må drøfte din tilbagekomst"

Jeg vil på ingen måde tilbage dertil, men har ikke råd til selv at sige op og få karantæne fra a-kassen i 3 uger.

Så hvordan takler jeg det? Skal jeg skrive en mail til hende og forhøre mig ift at hun mente vi skulle drøfte min tilbagekomst? Skal jeg bide i det sure æble og tage tilbage til jobbet og bare vente på at  hun fyrer mig (jeg havde mavepine hver morgen fordi jeg virkelig ikke ønskede at tage på job) Skal jeg selv sige op, og i så fald hvordan klare man det rent økonomisk i den periode man får karantæne?

Råd modtages med kyshånd

har næsten lige stået i en situation der minder meget om din..

var dog super glad for både job og havde en super chef...

men gik hen og blev syg og gik helt ned på det så blev sygemeldt... jeg er blevet fyret efter den regl der hedder 120 dages reglen... når man har været sygemeldt i over 120 dage og stadigvæk er sygemeldt kan chefen godt fyre en... så hvis du er blevet sygemeldt af en god grud, skal du bestemt ikke vende tilbage til jobbet og slet ikke selv vælge at sige op... så er det jo op til din chef hvor lang tid hun vil have dig til at gå som sygemeldt eller om hun vil fyre dig.... nu ved jeg ikke hvor lang tid du har været sygemeldt??

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg er ked af at sige det, men det må man godt. Jeg kom tilbage 1. januar 2010 og blev fyret 3 uger efter. Snakkede med min fagforening og de sagde, at så længe der ikke blev ansat en anden i min stilling måtte de lovligt gøre det.

Okay altså bare som alm nedskæringer?? Det ville bestemt ikke gøre mig noget at de nedskar mig

Anmeld

9. marts 2011

tazz

MariaE skriver:

ork nej. Har et firma bare nogenlunde fornuftige og godt tænkede ansatte ved de alt om hvordan sådan en fyrring skal formuleres så der ikke er tvivl om de ikke kan bruge en.

De vidste nøjegtig hvordan det skulle formuleres og kunne ikke have sagsøgt dem for noget hvis jeg havde været så led at få den tanke.

Hvis du ikke har fået advarsel eller to først, så må du ikke fyres.

Ellers skal det være nedskæringer, men så må der ikke ansættes en ny med samme profil det næste år.

Havde nemlig selv en sag med en ansat som bad om, at blive fyret. Da hun så blev det, sagsøgte hun os og fik en god slat ud af det. Fagforeningerne er jo egentlig ligeglade med, om du har ret eller ej. De truer med en retssag fordi de udmærket godt ved, at det er billigere for firmaet at betale en bod, end at gå i retten. Firmaets advokat sagde også, at vi intet kunne have gjort for at sikre os, uden at hun havde fået skriftlige advarsler, de mundtlige hun havde fået gjaldt ikke.

Faktisk kan du heller ikke blive fyret for, at kyle en potteplante i hovedet på din chef.

Anmeld

9. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Okay altså bare som alm nedskæringer?? Det ville bestemt ikke gøre mig noget at de nedskar mig

Ja, det var helt almindelig nedskæring, at jeg blev opsagt og det måtte min arbejdsgiver godt på trods af, at det var 3 uger efter endt barsel.

Anmeld

9. marts 2011

Rockertand

Fejl

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg er altså nødt til at spørge ind til det der med, at man ikke må fyre folk, der kommer tilbage fra barsel - det har jeg aldrig hørt før? Hvor ved du det fra?

Prøv at google fyring efter barsel så står der en masse

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

ved ikke så meget om det du egentlig spørger om men kommer til at tænke på at hvis du har udgifter for 15000 hver måned hvordan vil du så klare det på dagpenge?

Det handler om pririoteringer. Har et tab på en villa jeg solgte for nogle år siden, og kom jeg på DP ville jeg skære ned på afdraget dertil.

Samtidig har manden jo også et job

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

sweet skriver:

har næsten lige stået i en situation der minder meget om din..

var dog super glad for både job og havde en super chef...

men gik hen og blev syg og gik helt ned på det så blev sygemeldt... jeg er blevet fyret efter den regl der hedder 120 dages reglen... når man har været sygemeldt i over 120 dage og stadigvæk er sygemeldt kan chefen godt fyre en... så hvis du er blevet sygemeldt af en god grud, skal du bestemt ikke vende tilbage til jobbet og slet ikke selv vælge at sige op... så er det jo op til din chef hvor lang tid hun vil have dig til at gå som sygemeldt eller om hun vil fyre dig.... nu ved jeg ikke hvor lang tid du har været sygemeldt??

ca 4,5 mdr og så gik jeg på barsel. Så egentlig har jeg været sygemeldt i 120 dage, men det var pga graviiditets gener så må man vidst ikke fyre, vel?

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

tazz skriver:

Hvis du ikke har fået advarsel eller to først, så må du ikke fyres.

Ellers skal det være nedskæringer, men så må der ikke ansættes en ny med samme profil det næste år.

Havde nemlig selv en sag med en ansat som bad om, at blive fyret. Da hun så blev det, sagsøgte hun os og fik en god slat ud af det. Fagforeningerne er jo egentlig ligeglade med, om du har ret eller ej. De truer med en retssag fordi de udmærket godt ved, at det er billigere for firmaet at betale en bod, end at gå i retten. Firmaets advokat sagde også, at vi intet kunne have gjort for at sikre os, uden at hun havde fået skriftlige advarsler, de mundtlige hun havde fået gjaldt ikke.

Faktisk kan du heller ikke blive fyret for, at kyle en potteplante i hovedet på din chef.

Ku være jeg skulle prøve det.. hahahaa In ya face... hahaha Ej det kunne jeg aldrig drømme om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.