Hvordan bliver man fyret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

TinaPina

Anonym skriver:

Okay det er måske mit håb..

Aætså hvis jeg er sygemeldt når jeg siger op, så kommer man ikke i karantæne?

Hvis din læge skriver at det ikke er sundt for dig at fortsætte. Hvad end det så er psykiske eller fysiske årsager og så kan du sige op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Anaglad

Anonym skriver:

Hejsa

Ja som overskriften nok antyder så har jeg et job jeg meget lidt kan lide.. Jeg arbejder i institution og er bestemt ikke vild med det på nogen måde, hverken kollegialt eller indholdsmæssigt.

Jeg blev sygemeldt under min graviditet og dert har min leder bestemt ikke taget godt imod. Til en samtale sagde hun: "Jeg tror vi må drøfte din tilbagekomst"

Jeg vil på ingen måde tilbage dertil, men har ikke råd til selv at sige op og få karantæne fra a-kassen i 3 uger.

Så hvordan takler jeg det? Skal jeg skrive en mail til hende og forhøre mig ift at hun mente vi skulle drøfte min tilbagekomst? Skal jeg bide i det sure æble og tage tilbage til jobbet og bare vente på at  hun fyrer mig (jeg havde mavepine hver morgen fordi jeg virkelig ikke ønskede at tage på job) Skal jeg selv sige op, og i så fald hvordan klare man det rent økonomisk i den periode man får karantæne?

Råd modtages med kyshånd

Jeg synes, at den eneste løsning må være, at du aktivt søger et nyt job indtil du skal tilbage og håber på, at du så finder noget før du skal tilbage... ellers må du da bide i det sure æble indtil du finder noget andet.. når du nu ikke har råd til at sige op...

Held og lykke med det.

Anmeld

9. marts 2011

tazz

MariaE skriver:

Jeg bad mit arbejde om at fyre mig...og det gjorde de:-)

Så man kan altså være heldig at nogel gerne vil samarbejde, oog de fyrer mig pænt på papiret heldigvis. Ikke fordi jeg ikke kunne lide dem somsådan, havde bare et andet job i vente og ville af med det gamle inden.

Det er bare lidt farligt for arbejdsgiveren, for du kan bagefter sagsøge dem for uretmæssig fyring.

Anmeld

9. marts 2011

Josesmor

Anonym skriver:

Hejsa

Ja som overskriften nok antyder så har jeg et job jeg meget lidt kan lide.. Jeg arbejder i institution og er bestemt ikke vild med det på nogen måde, hverken kollegialt eller indholdsmæssigt.

Jeg blev sygemeldt under min graviditet og dert har min leder bestemt ikke taget godt imod. Til en samtale sagde hun: "Jeg tror vi må drøfte din tilbagekomst"

Jeg vil på ingen måde tilbage dertil, men har ikke råd til selv at sige op og få karantæne fra a-kassen i 3 uger.

Så hvordan takler jeg det? Skal jeg skrive en mail til hende og forhøre mig ift at hun mente vi skulle drøfte min tilbagekomst? Skal jeg bide i det sure æble og tage tilbage til jobbet og bare vente på at  hun fyrer mig (jeg havde mavepine hver morgen fordi jeg virkelig ikke ønskede at tage på job) Skal jeg selv sige op, og i så fald hvordan klare man det rent økonomisk i den periode man får karantæne?

Råd modtages med kyshånd

Jeg står i samme situation som dig. Når min barsel slutter til Oktober skal jeg også tilbage til en arbejdsplads jeg bestemt ikke er glad for.. Det er et utroligt dårligt arbejdsmiljø. Men jeg vil søge noget andet.. Om jeg så skal stå og pakke pålæg eller andet samlebånds arbejde så tager jeg det.. For vil bestemt ikke tilbage igen.. Bare jeg finder noget andet, så kan jeg altid søge noget andet.

Held og lykke med det

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

Anaglad skriver:

Jeg synes, at den eneste løsning må være, at du aktivt søger et nyt job indtil du skal tilbage og håber på, at du så finder noget før du skal tilbage... ellers må du da bide i det sure æble indtil du finder noget andet.. når du nu ikke har råd til at sige op...

Held og lykke med det.

Det er jo nok ligeså meget fordi jheg gerne vil gå hjemme noget længere..

Anmeld

9. marts 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Det er jo nok ligeså meget fordi jheg gerne vil gå hjemme noget længere..

Ehhh - du vil ikke søge arbejde fordi du vil gå hjemme og få det betalt af fagforeningen???

Kan godt forstå at du vælger at være anonym... COME ON!

Anmeld

9. marts 2011

Muffinmus

tazz skriver:

Det er bare lidt farligt for arbejdsgiveren, for du kan bagefter sagsøge dem for uretmæssig fyring.

ork nej. Har et firma bare nogenlunde fornuftige og godt tænkede ansatte ved de alt om hvordan sådan en fyrring skal formuleres så der ikke er tvivl om de ikke kan bruge en.

De vidste nøjegtig hvordan det skulle formuleres og kunne ikke have sagsøgt dem for noget hvis jeg havde været så led at få den tanke.

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Ehhh - du vil ikke søge arbejde fordi du vil gå hjemme og få det betalt af fagforeningen???

Kan godt forstå at du vælger at være anonym... COME ON!

Både ja og nej. Jeg vil gerne gå hjemme indtil jan hvor jeg kan starte ny udd..

Synes det er helt ok at vælge at være anonym da det selvf ikke skal afsløres til min arbejdsplads at jeg ønsker at blive fyret!!!!!

Jeg ønsker ikke at starte nyt job op for sølle 3 mdr og har fået inst plads til mit barn således jeg kun har 1 uges indkøring hvilket jeg absolut ikke vil nøjes med!

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

ork nej. Har et firma bare nogenlunde fornuftige og godt tænkede ansatte ved de alt om hvordan sådan en fyrring skal formuleres så der ikke er tvivl om de ikke kan bruge en.

De vidste nøjegtig hvordan det skulle formuleres og kunne ikke have sagsøgt dem for noget hvis jeg havde været så led at få den tanke.

Min leder gør ALT efter bogen, så kunne godt forestille mig du har ret. Hun kan godt formulerer den så den er lovlig.

Anmeld

9. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Hun vil aldrig sige ja til at give mig en fyreseddel. Hun kan jo få min fagforenig for nakken for uhensigsmæssig fyring, da man reelt ikke må afskedige folk der vender tilbage fra barsel.

Jeg er ked af at sige det, men det må man godt. Jeg kom tilbage 1. januar 2010 og blev fyret 3 uger efter. Snakkede med min fagforening og de sagde, at så længe der ikke blev ansat en anden i min stilling måtte de lovligt gøre det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.