Hvordan siger i jeg elsker dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

mullesmith2

Fru Nielsen skriver:

Hejsa Piger

Herhjemme er det bandlyst at sige I LIGE MÅDE, hvis den ene siger jeg elsker dig til den anden....

Vi siger det altid inden den ene af os skal noget, inden vi ligger os til at sove/sammen med et lækkert langt kys, og hvis det bare lige føles rigtig og sige det.....

Hvordan og hvornår bliver de 3 gylne ord brugt hjemme hos jer...

Til ungerne siger jeg det 1000 gange om dagen!

Her siger vi det nok hver dag  Og det er tit noget i retningen af jeg elsker dig skattemus og jeg elsker også dig puttehøne hahah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Giraffen

isabellamor skriver:

åhh her er det slet ikke som jeg gerne ville have det skulle være..

jeg siger tit til min kæreste når jeg føler at nu må jeg sige til ham at jeg elsker ham.. så siger jeg.. "jeg elsker dig skat" så siger han "nårrh hvor er du dejlig eller sød eller sådan noget.."

han har ALDRIG sagt "jeg elsker dig" eller "Jeg elsker også dig"

han har sagt hvis jeg har spurt. elsker du mig.. så siger han "måske en lille smule"

det kan faktisk gøre mig rigtig enormt meget ked af det, fordi vi har været sammen i over 4 år, vi har et barn sammen og alting kører i vores forhold uproblematisk. han er bare ikke den følsomme type.. han har ALDRIG været vandt til at blive sagt "jeg elsker dig" til af sin far eller mor eller bror for den sags skyld.. tror kun det er mig der har sagt det til ham. det er enormt ærgeligt, da han tit er en mand af få ord i hverdagen og taler aldrig højt om sine følelser.. det er altid mig der brager derud af med mine følelser og alt det der romantik..

jeg vil bare ikke have at vores søn skal opleve en opvækst uden den kærlighed som jeg VED er vigtig, så jeg kræver fanme af ham at han skal SIGE til sin dreng at han elsker ham når han nu siger at det gør han når jeg spørger ham.. 

det er fanme ikke gæt og grimasser... øv nu blev jeg sgu lidt pissed..

Jeg har været i din kærestes sted og det er rigtig svært

Fordi "jeg elsker dig" simpelthen kommer til at lyde så akavet

Så jeg tog en lang snak med min kæreste om at jeg rigtig gerne ville øve mig i at sige det til ham og så fandt jeg nogle tidpsunkter hvor det faldt naturligt, fx lige efter sex - om morgenen mens jeg stadig halvsov og det er så ligesåstille blevet til at jeg også ka sige det om aftenen og inden vi ska sove

Men jeg fandt hvertfald ud af at det for mig var med at få det sagt når 'fornuften sov' så at sige, og det hjalp meget

Men det kræver self at din kæreste har lyst til at arbejde med det

til dig

Anmeld

9. marts 2011

Giraffen

Pena skriver:

Jeg er nok ret unormal på det her punkt. Jeg KAN ikke sige ordene (ja ikke engang skrive dem)

Jeg har sagt det tre gange i mit liv. En gang til en kæreste (efter han sagde det til mig) og to gange til en anden, efter han sagde det, og jeg var fuld. Jeg har sagt det et par gange på engelsk, for det er lidt nemmere.

Det er desværre meget ubehageligt for mig at sige det, og det er også kun de tre gange i mit liv jeg har fået det at vide. Det er bare ikke noget vi har brugt derhjemme.

Jo forresten til min hund kan jeg nogen gange sige det....

Jeg gad faktisk godt lære det

Jeg copypaster lige totalt et andet svar jeg har givet 'isabellamor'

Jeg har været i dit sted og det er rigtig svært

Så jeg tog en lang snak med min kæreste om at jeg rigtig gerne ville øve mig i at sige det til ham og så fandt jeg nogle tidpsunkter hvor det faldt naturligt, fx lige efter sex - om morgenen mens jeg stadig halvsov og det er så ligesåstille blevet til at jeg også ka sige det om aftenen og inden vi ska sove

Men jeg fandt hvertfald ud af at det for mig var med at få det sagt når 'fornuften sov' så at sige, og det hjalp meget

til dig og synes da baaare du ska øve dig

Anmeld

9. marts 2011

Sphynxlover

Min ærlige mening er at jeg synes det bliver meget trivielt hvis man hele tiden skal gå og sige jeg elsker dig - så jeg bruger det bestemt med omhu når jeg virkelig føler for det og ikke bare for at sige det for man ved jo som oftest godt at man elsker hinanden

Anmeld

9. marts 2011

Pena

Giraffen skriver:

Jeg copypaster lige totalt et andet svar jeg har givet 'isabellamor'

Jeg har været i dit sted og det er rigtig svært

til dig og synes da baaare du ska øve dig

Tak for det gode råd. Nu har jeg ikke lige en kæreste at øve mig på, men kan da starte med at øve på hunden Men selv der kan jeg kun sige "mor elsker dig" og ikke "jeg elsker dig"....

Jeg er sgu ikke helt normal på det punkt.

Men jeg tror faktisk der er flere der har det problem, og tror det handler om hvorvidt man har hørt det som barn. Men ved det ikke.

Anmeld

9. marts 2011

Sees

Nu har jeg ingen kæreste, men da jeg havde var der heller aldrig et "I lige måde" - Lige indtil han startede i militæret.
Når vi så snakkede i telefon, og skulle til at slutte samtalen, så blev det til et "I lige måde" fra hans side, for han stod jo sammen med gutterne, og der viser man altså ikke følelser   (MÆND!!)

Nå men, Sønnemand får det af vide HELE tiden, og HVER dag at jeg elsker ham.
Og ALTID når jeg aflevere ham i DP, og når jeg putter ham.

Derudover har jeg en god kammerat, og når jeg har ses med ham, og vi skal til at sige farvel, så mens vi krammer, så siger jeg "loooove" og så siger han "nuttie nuts" og så får jeg et kys på kinden - Det er ligesom bare vores ting
Og hvis vi ikke har set hinanden længe, så sender vi lige en sms med en 'kys-smiley' efterfulgt af et "loooove" eller "nuttie nuts" - Bare lige for at sige at vi tænker på hinanden!

Anmeld

9. marts 2011

Giraffen

Pena skriver:

Tak for det gode råd. Nu har jeg ikke lige en kæreste at øve mig på, men kan da starte med at øve på hunden Men selv der kan jeg kun sige "mor elsker dig" og ikke "jeg elsker dig"....

Jeg er sgu ikke helt normal på det punkt.

Men jeg tror faktisk der er flere der har det problem, og tror det handler om hvorvidt man har hørt det som barn. Men ved det ikke.

ja det tror jeg også

Altså jeg ved da godt at min familie elsker mig vi er bare sådan lidt jyske på det punkt og har altid sagt det med handlinger i stedet for ord

Men man ka blive bedre - jeg har så kun øvet mig på kæresten så har ikke sagt det mere til familie osv men ku være man sku øve sig på det

Men det er sjovt hvordan sådan en sætning bare kan sætte sig fast i halsen og så sker der bare ingenting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.