Øv. Så gik det ikke som forventet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

Gyllibik

Ihh søde, kan sagtens forstå du er skuffet, når man selv synes det er gået så godt. Meeenn, jeg er sikker på at du gjorde dit bedste.

Tror du tager det noget lettere, når du får talt med dine lærer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Dinna88

Giraffen skriver:

jeg kender det godt, havde en dansklærer, der altid gav mig 5,6 og 7 for dansk stile i gymnasiet - jeg skrev altid essays og dem forstod hun ikke helt.

Jeg fik dog 10 til eksamen og nu har et snit på 10,6 på Uni

Og jeg vil mene at alt efter hvad du skal så er gymnasiekarakteren kun vigtig i den grad at du skal bruge den for at komme videre - herefter betyder den ikke en hujende fis.

Så trøst dig med at det er ovre nu og hvis du har kompetencerne så skal det nok gå

Haha, de essays der, de volder ofte problemer!  Ej, men jeg kan godt se hvad du mener. Det behøver ikke at sige noget om mine evner det her.

Jeg ved endnu ikke om jeg skal bruge noget snit til at komme videre, hvis ikke, så rører det 4-tal mig ikke med hensyn til det, men der er også en smule ære i det - jeg er den første student i min familie, og vil gerne gøre det godt!

Ja, ved du hvad... Jeg burde bare kunne smide det ud til højre. Men skal lige have afklaring først! 

Anmeld

7. marts 2011

Dinna88

Gyllibik skriver:

Ihh søde, kan sagtens forstå du er skuffet, når man selv synes det er gået så godt. Meeenn, jeg er sikker på at du gjorde dit bedste.

Tror du tager det noget lettere, når du får talt med dine lærer.

Jeg synes selv at jeg gjorde mit bedste, så ja.. Men ja, jeg skal bare have snakket med dem, og så kan jeg bevæge mig videre derfra - og tage hånd om alle de prøver der venter på mig!

Anmeld

7. marts 2011

Giraffen

Dinna88 skriver:

Haha, de essays der, de volder ofte problemer!  Ej, men jeg kan godt se hvad du mener. Det behøver ikke at sige noget om mine evner det her.

Jeg ved endnu ikke om jeg skal bruge noget snit til at komme videre, hvis ikke, så rører det 4-tal mig ikke med hensyn til det, men der er også en smule ære i det - jeg er den første student i min familie, og vil gerne gøre det godt!

Ja, ved du hvad... Jeg burde bare kunne smide det ud til højre. Men skal lige have afklaring først! 

jeg har det på helt samme måde

var også første student og kom ud med snit på 10 og var stadig ikke tilfreds - men puha hvor har jeg lært det, det er kun et tal og ikke vigtigt! Du ved at du har lavet en go opgave og så er der ikke andet i det end det

Jeg skærer det lige ud i pap til din underbevidsthed

Anmeld

7. marts 2011

Gyllibik

Dinna88 skriver:

Jeg synes selv at jeg gjorde mit bedste, så ja.. Men ja, jeg skal bare have snakket med dem, og så kan jeg bevæge mig videre derfra - og tage hånd om alle de prøver der venter på mig!

I know u can, I know u can be what u wanna be  Go for it, sikker på du er typen som bliver stædig, og nok skal nå det du sætter dig for mål. Du er en dejlige jen

Anmeld

7. marts 2011

Dinna88

Giraffen skriver:

jeg har det på helt samme måde

var også første student og kom ud med snit på 10 og var stadig ikke tilfreds - men puha hvor har jeg lært det, det er kun et tal og ikke vigtigt! Du ved at du har lavet en go opgave og så er der ikke andet i det end det

Jeg skærer det lige ud i pap til din underbevidsthed

Det kan man da så absolut ikke være skuffet over!  Det synes jeg er vildt flot!

Jeg tænker altid hvor fedt det kunne være, at være en af de elever der kommer derfra med et snit OVER 12. Men så tænker jeg.... Jeg skal virkelig også have et liv udenfor gymnasiet! Jeg har set hvordan folk der knokler går kolde - jeg kender en der havde et snit på over 12, han arbejder nu på 3. friår i bilka. Han er gået i stå!

Ja, hvem er er overhovedet, at bedømme min opgave  Så længe jeg har det godt med den. Andre ville måske have givet den 10, hvem ved? 

Jeg takker!! 

Anmeld

7. marts 2011

Dinna88

Gyllibik skriver:

I know u can, I know u can be what u wanna be  Go for it, sikker på du er typen som bliver stædig, og nok skal nå det du sætter dig for mål. Du er en dejlige jen

Arrrrh, hvor er du bare sød! Du kan da selv være en dæææjli' jen 

Men ja, stædig som bare f*anden, det er jeg! Og jeg skal nok kæmpe - så håber jeg bare at det lykkes 

Anmeld

7. marts 2011

Carina1977

Dinna88 skriver:

Hm. Sidder og er en smule skuffet!

Jeg skrev i decemer studieretningsprojekt, da jeg går i 3.g på STX. Jeg valgte at skrive i fagene engelsk og psykologi, hvor jeg skulle analysere (min stærke side) en bog og så kigge på bogen ud fra udviklingspsykologien (Forholdsvis nemt!)

Men.... Jeg fik kun 4  Jeg brugte to uger på det skidt og mente faktisk selv at det i hvert fald var et 7-tal! Problemet er kontakten mellem mine lærer og jeg. Den var ikke skide god, da den ene mener at man skal klare det HELE selv og der er kun ET svar på ALT og punktum. Behøver jeg at sige at hun dominerede vejledningerne? Min anden lærer er SUPER sød og giver mig 7 og 10 "til daglig", så jeg ved ikke helt hvad der er gået galt her - vi snakkede meget sammen om opgaven, men...?

Ja, jeg sidder og er lidt sur og skuffet. Karakteren tæller dobbelt og så får jeg et sølle 4-tal  Jeg ved godt at 4 faktisk er en HELT fin karakter, men jeg drømte i nat at jeg fik 12. Der er jo en grund til at det er min studieretningsfag - det er det jeg kan, det er det jeg er god til mht. skolen. Jeg skal have fat i mine lærere og høre hvad der er gået galt  Er skide skuffet over mig selv lige nu. 

Åhh hvor jeg kender følelsen....da jeg gik på HG skulle jeg lave en opgave i sprog og kultur, som jeg skulle forsvare til eksamen. jeg synes min opgave var blevet rigtig god. Jeg havde brugt masse af tid på den, havde masse af kildehenvisninger, havde virkelig læst og læst og virkelig sat mig ind i den. Jeg ved at jeg var god til det fag, og fortjente mere end, hvad jeg fik. Dengang kørte det over den gamle karakterskala, og der fik jeg normalt altid en 10-11 stykker i karakter. Da jeg skulle op og forsvare min opgave fik jeg kun 7. Man bliver vildt skuffet. Det var faktisk min sidste eksamen, hvor jeg stod og skulle have huen på, og jeg husker slet ikke den dag som en fantastisk dag, men mere som ren nedtur.

Skuffelsen kom jeg dog over igen, mend et tog lige et par uger.

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i, hvordan du har det lige nu

Hvad svarer et 4-tal til?

Anmeld

7. marts 2011

Manakauapo

Carina1977 skriver:

Åhh hvor jeg kender følelsen....da jeg gik på HG skulle jeg lave en opgave i sprog og kultur, som jeg skulle forsvare til eksamen. jeg synes min opgave var blevet rigtig god. Jeg havde brugt masse af tid på den, havde masse af kildehenvisninger, havde virkelig læst og læst og virkelig sat mig ind i den. Jeg ved at jeg var god til det fag, og fortjente mere end, hvad jeg fik. Dengang kørte det over den gamle karakterskala, og der fik jeg normalt altid en 10-11 stykker i karakter. Da jeg skulle op og forsvare min opgave fik jeg kun 7. Man bliver vildt skuffet. Det var faktisk min sidste eksamen, hvor jeg stod og skulle have huen på, og jeg husker slet ikke den dag som en fantastisk dag, men mere som ren nedtur.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. marts 2011

Dinna88

Carina1977 skriver:

Eeej, det kan jeg godt forstå var som et slag i ansigtet, når du var vant til noget helt andet!  Æv, hvor må det have været træls lige når man står i det.

Det er præcis det samme her. Et 4-tal er bare.. Ak og ve, i forhold til hvad jeg plejer at få.

Hm, mener det svarer til 7. Det er en ok præstation, men med en del væsentlige mangler (min bare numse, jeg synes virkelig min opgave var fyldstgørende - nok ikke 12, men i hver fald 7. Ja, det er liiige lidt bitter pigebarn der kommer frem i mig sådan hver halve time )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.