Tjuhl skriver:
jeg synes helt klart du skal tage en samtale med dine lærer om opgaven og karakteren! og husk så, at der også er en censor ind over karakteren og at lærerne ifølge loven IKKE må råde dig til at klage over karakteren, men er forpligtiget til at bakke hinanden og censor op i den givne karakter. jeg siger dette fordi min mand er gymnasielærer og han er jo netop med til at rette og karaktergive studieretningsprojekterne og nogle gange går det jo overhovedet heller ikke efter lærernes hoved.
men så kan jeg også huske at du skrev om den opgave dengang du skulle skrive den og både jeg og qp skrev et par tips om tiden og om hvad spørgsmålet lød til at ville have uddybet og det afviste du, så jeg tænker, at der måske kan have været en misforståelse fra din side i forhold til spørgsmålet?
uanset hvad: se at få det opklaret! 
Jeg skal nok tage fat i begge mine lærer i næste uge - vi har terminsprøver i denne tid, så det er ikke muligt før mandag. Og ja, der har jo været en censor over, men jeg er bare snotforvirret omkring det hele
Mht til den hjælp I gav, så tog jeg den op med den ene lærer - hende som IKKE tog stor del i opgaven, fordi den anden var dybt dominerende! Og det eneste hun havde at sige var: "Det er op til dig hvordan du tolker spørgsmålet." Jeg spurgte hende ad, den ene måde jeg først havde tænkt det var, og så det i to skrev herinde, og hun sagde at begge måder var aktuelle - det var op til mig. Så det forvirrer mig blot yderligere. Måske skulle jeg have rådspurgt dem begge. Men derudover så synes jeg det er underligt, alt det med at der er censor på, da vedkommende jo ikke har været der under vejledningen, og kan have tolket frit på det hele
Men ja - inden jeg begynder at konkludere en masse, så må jeg høre dem ad om hvilke tanker de har gjort sig imens de rette opgaven. De lød bare super entusiastiske under vejledningerne og i de mails de skrev til mig under skrivningen. Og efter jeg havde fået det ene spørgsål, som I skrev noget til, på plads, jamen så kørte skrivningen derudaf! 
Anmeld