Øv. Så gik det ikke som forventet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

Klumpe-dumpe

Dinna88 skriver:

Nej, det håber jeg i hvert fald ikke  Men jeg er dog så heldig at det ikke ser ud til at jeg skal bruge mit snit til noget - jeg har nemlig en del der skal rettes op på! Matematik og fysik er ikke min stærke side, jeg er sådan en lille hippie humanist, som min lærer kaldte mig i dag, så har lige nogle meget dårlige karakterer fra de fag der skal gøres god for  Dumme almene fag, hehe!

Men ja - og så håber jeg at det er noget hvor jeg tænker: "Shit, det havde jeg jo ikke chance for at have gjort bedre," så jeg kan leve med mit 4-tal 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

oo

jeg synes helt klart du skal tage en samtale med dine lærer om opgaven og karakteren! og husk så, at der også er en censor ind over karakteren og at lærerne ifølge loven IKKE må råde dig til at klage over karakteren, men er forpligtiget til at bakke hinanden og censor op i den givne karakter. jeg siger dette fordi min mand er gymnasielærer og han er jo netop med til at rette og karaktergive studieretningsprojekterne og nogle gange går det jo overhovedet heller ikke efter lærernes hoved.

men så kan jeg også huske at du skrev om den opgave dengang du skulle skrive den og både jeg og qp skrev et par tips om tiden og om hvad spørgsmålet lød til at ville have uddybet og det afviste du, så jeg tænker, at der måske kan have været en misforståelse fra din side i forhold til spørgsmålet?

uanset hvad: se at få det opklaret!

Anmeld

7. marts 2011

quar20

Dinna88 skriver:

Hm. Sidder og er en smule skuffet!

Jeg skrev i decemer studieretningsprojekt, da jeg går i 3.g på STX. Jeg valgte at skrive i fagene engelsk og psykologi, hvor jeg skulle analysere (min stærke side) en bog og så kigge på bogen ud fra udviklingspsykologien (Forholdsvis nemt!)

Men.... Jeg fik kun 4  Jeg brugte to uger på det skidt og mente faktisk selv at det i hvert fald var et 7-tal! Problemet er kontakten mellem mine lærer og jeg. Den var ikke skide god, da den ene mener at man skal klare det HELE selv og der er kun ET svar på ALT og punktum. Behøver jeg at sige at hun dominerede vejledningerne? Min anden lærer er SUPER sød og giver mig 7 og 10 "til daglig", så jeg ved ikke helt hvad der er gået galt her - vi snakkede meget sammen om opgaven, men...?

Ja, jeg sidder og er lidt sur og skuffet. Karakteren tæller dobbelt og så får jeg et sølle 4-tal  Jeg ved godt at 4 faktisk er en HELT fin karakter, men jeg drømte i nat at jeg fik 12. Der er jo en grund til at det er min studieretningsfag - det er det jeg kan, det er det jeg er god til mht. skolen. Jeg skal have fat i mine lærere og høre hvad der er gået galt  Er skide skuffet over mig selv lige nu. 

At være skuffet over sig selv er SÅ hårdt og skækkelig en følelse - men jeg er HELT sikker på at DU har gjort hvad du kunne - og selvom du drømte du fik 12 - så hør lige : KLAP DIG SELV PÅ SKULDEREN' du har fået 4 søde skat... 4 er sejt, 4 er stort og du er den bedste

Anmeld

7. marts 2011

Laulund87

quar20 skriver:

At være skuffet over sig selv er SÅ hårdt og skækkelig en følelse - men jeg er HELT sikker på at DU har gjort hvad du kunne - og selvom du drømte du fik 12 - så hør lige : KLAP DIG SELV PÅ SKULDEREN' du har fået 4 søde skat... 4 er sejt, 4 er stort og du er den bedste

Anmeld

7. marts 2011

quar20

Laulund87 skriver:

hihihi

Anmeld

7. marts 2011

Dinna88

Tjuhl skriver:

jeg synes helt klart du skal tage en samtale med dine lærer om opgaven og karakteren! og husk så, at der også er en censor ind over karakteren og at lærerne ifølge loven IKKE må råde dig til at klage over karakteren, men er forpligtiget til at bakke hinanden og censor op i den givne karakter. jeg siger dette fordi min mand er gymnasielærer og han er jo netop med til at rette og karaktergive studieretningsprojekterne og nogle gange går det jo overhovedet heller ikke efter lærernes hoved.

men så kan jeg også huske at du skrev om den opgave dengang du skulle skrive den og både jeg og qp skrev et par tips om tiden og om hvad spørgsmålet lød til at ville have uddybet og det afviste du, så jeg tænker, at der måske kan have været en misforståelse fra din side i forhold til spørgsmålet?

uanset hvad: se at få det opklaret!

Jeg skal nok tage fat i begge mine lærer i næste uge - vi har terminsprøver i denne tid, så det er ikke muligt før mandag. Og ja, der har jo været en censor over, men jeg er bare snotforvirret omkring det hele  

Mht til den hjælp I gav, så tog jeg den op med den ene lærer - hende som IKKE tog stor del i opgaven, fordi den anden var dybt dominerende! Og det eneste hun havde at sige var: "Det er op til dig hvordan du tolker spørgsmålet." Jeg spurgte hende ad, den ene måde jeg først havde tænkt det var, og så det i to skrev herinde, og hun sagde at begge måder var aktuelle - det var op til mig. Så det forvirrer mig blot yderligere. Måske skulle jeg have rådspurgt dem begge. Men derudover så synes jeg det er underligt, alt det med at der er censor på, da vedkommende jo ikke har været der under vejledningen, og kan have tolket frit på det hele  

Men ja - inden jeg begynder at konkludere en masse, så må jeg høre dem ad om hvilke tanker de har gjort sig imens de rette opgaven. De lød bare super entusiastiske under vejledningerne og i de mails de skrev til mig under skrivningen. Og efter jeg havde fået det ene spørgsål, som I skrev noget til, på plads, jamen så kørte skrivningen derudaf! 

Anmeld

7. marts 2011

Dinna88

quar20 skriver:

Hvor er du dejlig Tak for de opløftende ord. Jeg ved jo godt med mig selv at 4 er en helt fin karakter - jeg er selv den folk tyr til når de mangler trøst, fordi jeg faktisk synes 4 er en glimrende karakter! Bare ikke når den rammer mig selv på et ømt punkt  Men ja - jeg gjorde sgu hvad jeg kunne, og er det til et 4-tal, så kunne det vel ikke være anderledes.

Anmeld

7. marts 2011

quar20

Dinna88 skriver:

Hvor er du dejlig Tak for de opløftende ord. Jeg ved jo godt med mig selv at 4 er en helt fin karakter - jeg er selv den folk tyr til når de mangler trøst, fordi jeg faktisk synes 4 er en glimrende karakter! Bare ikke når den rammer mig selv på et ømt punkt  Men ja - jeg gjorde sgu hvad jeg kunne, og er det til et 4-tal, så kunne det vel ikke være anderledes.

PRÆCIS : Du kunne ikke ha gjort det bedre - skuffelse er hårdt at bære rundt på, og du har mange andre prøver at tænke på lige nu..!!

TÆNK FREMAD

Anmeld

7. marts 2011

Dinna88

quar20 skriver:

PRÆCIS : Du kunne ikke ha gjort det bedre - skuffelse er hårdt at bære rundt på, og du har mange andre prøver at tænke på lige nu..!!

TÆNK FREMAD

Jeg prøver, jeg prøver! Jeg valgte at gå ned i kiosken og købe chips, så jeg sidder og trøster mig med dem 

Ej, jeg skal bare lige hanke op i mig selv og få klargjort hvor fejlen ligger, som gjorde at jeg ikke fik 12! Eller 7 bare 

Anmeld

7. marts 2011

Giraffen

Dinna88 skriver:

Hm. Sidder og er en smule skuffet!

Jeg skrev i decemer studieretningsprojekt, da jeg går i 3.g på STX. Jeg valgte at skrive i fagene engelsk og psykologi, hvor jeg skulle analysere (min stærke side) en bog og så kigge på bogen ud fra udviklingspsykologien (Forholdsvis nemt!)

Men.... Jeg fik kun 4  Jeg brugte to uger på det skidt og mente faktisk selv at det i hvert fald var et 7-tal! Problemet er kontakten mellem mine lærer og jeg. Den var ikke skide god, da den ene mener at man skal klare det HELE selv og der er kun ET svar på ALT og punktum. Behøver jeg at sige at hun dominerede vejledningerne? Min anden lærer er SUPER sød og giver mig 7 og 10 "til daglig", så jeg ved ikke helt hvad der er gået galt her - vi snakkede meget sammen om opgaven, men...?

Ja, jeg sidder og er lidt sur og skuffet. Karakteren tæller dobbelt og så får jeg et sølle 4-tal  Jeg ved godt at 4 faktisk er en HELT fin karakter, men jeg drømte i nat at jeg fik 12. Der er jo en grund til at det er min studieretningsfag - det er det jeg kan, det er det jeg er god til mht. skolen. Jeg skal have fat i mine lærere og høre hvad der er gået galt  Er skide skuffet over mig selv lige nu. 

jeg kender det godt, havde en dansklærer, der altid gav mig 5,6 og 7 for dansk stile i gymnasiet - jeg skrev altid essays og dem forstod hun ikke helt.

Jeg fik dog 10 til eksamen og nu har et snit på 10,6 på Uni

Og jeg vil mene at alt efter hvad du skal så er gymnasiekarakteren kun vigtig i den grad at du skal bruge den for at komme videre - herefter betyder den ikke en hujende fis.

Så trøst dig med at det er ovre nu og hvis du har kompetencerne så skal det nok gå

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.