Jeg undrer mig lidt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

Manakauapo

Okay jeg har undret mig over noget et stykke tid..

Der er jo ingen aldersbegrænsning herinde og nogle aktive brugere er 14-15-16 år. Det er brugere man ser meget og som har mange på vennelisten. Fair nok, det skal slet ikke genere mig.

Så er det jeg begynder at undre mig..For et stykke tid siden var der børn herinde (samme aldersgruppe som længere oppe) og der var ramaskrig herinde! Der skulle bare ikke være børn helt ned til 12 år fordi de ikke havde noget med babyer at gøre og der er sexdebatter

Hvad er forskellen lige? Nu er der nogen der er meget aktive og tydeligvis kender andre herinde, men alderen er den samme

Jeg kan ikke forstå hvordan det hænger sammen..For noget tid siden var der pludselig en bruger (som ikke engang var ret aktiv) på 12 år. Denne gang er det brugere på 15-16 år og der er slet ikke noget der

Jeg har tilladt anonyme svar og det er som sagt ikke noget det får mit pis i kog, jeg undrer mig bare bigtime..Så ingen negativitet vel?

Nu er jeg jo den 15-årige, der flere steder i denne tråd bliver refereret til, og jeg har måske også en tanke om at det er mig, du mener i dit indlæg.

Jeg er her på grund af kageklubben. I starten var jeg meget tilbageholdende overfor at skrive i andre grupper end kagegruppen. Men jeg syntes jeg blev taget ret godt imod herinde, at jeg faktisk turde at skrive herude også.

Jeg har også været nogle ting igennem, men har ikke lyst til at skrive det her ligenu. Men du skal derimod være hjertelig velkommen til at skrive til mig, hvor jeg gerne vil skrive det.

Jeg føler idag, at jeg er en god del af netværket her på baby.dk og har faktisk også mødt ret mange af dem herinde. Jeg kan deriblandt nævne Trine89, som er en af mine gode veninder nu. Jeg var ude ved hende og hendes kæreste og fejre nytårsaften sammen med dem plus at vi da også laver ret mange andre ting sammen. I kageklubben har jeg også mødt ret mange indtil videre. Jeg har optrådt i et fjernsynsprogram sammen med en herinde fra. Og så er der faktisk rigtig mange, der kender til nogle af mine dybeste hemmeligheder.

Jeg bliver egentlig ret glad, når folk faktisk tror jeg er ældre end jeg er. Altså forstået på den måde, at jeg opfører mig ret modent og kan sætte mig ind i andres problemer.

Men jeg kan godt se det med lidt mærkelige i, at folk helt ned i 16-års alderen skriver at de prøver at få barn. Ja, som tidligere skrevet; De prøver nok på en eller anden måde, at fylde deres liv ud med noget. Men det er altså ingen større sag. Har det lidt på den måde, at folk må gøre hvad de vil! Jeg er altså ret ligeglad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Anonym

Valkyrien skriver:

Nu er jeg jo den 15-årige, der flere steder i denne tråd bliver refereret til, og jeg har måske også en tanke om at det er mig, du mener i dit indlæg.

Jeg er her på grund af kageklubben. I starten var jeg meget tilbageholdende overfor at skrive i andre grupper end kagegruppen. Men jeg syntes jeg blev taget ret godt imod herinde, at jeg faktisk turde at skrive herude også.

Jeg har også været nogle ting igennem, men har ikke lyst til at skrive det her ligenu. Men du skal derimod være hjertelig velkommen til at skrive til mig, hvor jeg gerne vil skrive det.

Jeg føler idag, at jeg er en god del af netværket her på baby.dk og har faktisk også mødt ret mange af dem herinde. Jeg kan deriblandt nævne Trine89, som er en af mine gode veninder nu. Jeg var ude ved hende og hendes kæreste og fejre nytårsaften sammen med dem plus at vi da også laver ret mange andre ting sammen. I kageklubben har jeg også mødt ret mange indtil videre. Jeg har optrådt i et fjernsynsprogram sammen med en herinde fra. Og så er der faktisk rigtig mange, der kender til nogle af mine dybeste hemmeligheder.

Jeg bliver egentlig ret glad, når folk faktisk tror jeg er ældre end jeg er. Altså forstået på den måde, at jeg opfører mig ret modent og kan sætte mig ind i andres problemer.

Men jeg kan godt se det med lidt mærkelige i, at folk helt ned i 16-års alderen skriver at de prøver at få barn. Ja, som tidligere skrevet; De prøver nok på en eller anden måde, at fylde deres liv ud med noget. Men det er altså ingen større sag. Har det lidt på den måde, at folk må gøre hvad de vil! Jeg er altså ret ligeglad.

Ikke ts.

Har du ikke lige oprettet en gruppe "ung og skruk"????

Generel betragtning:

Jeg synes, at det er direkte vanvittigt, at børn forsøger at få børn - der er nu flere 15- og 16-årige herinde, der prøver at blive gravide, jeg kan komme i tanke om ihvertfald 3 på stående fod. Ens for alle er, at der er sket en brist på et eller andet tidspunkt i deres barndom, og så forsøger de at udfylde det tomrum indeni med et barn, og så skal vi andre høre på klichéen "man kan sagtens være en god forælder, selvom man er ung", ja, det kan fandme godt være, men faktum er, at der bruges ufatteligt meget støtte og penge fra samfundets side til at tørre dem et vist sted hele tiden, og de fleste kommer aldrig videre. De virkelige tabere i det her spil er børnene, der skal vokse op med børn som forældre, forældre som ikke kan finde ud af at have et stabilt forhold eller få sig et job, og det er da heller ikke et særsyn, at de unge piger ender med at få 3 børn med 3 forskellige mænd, dette til trods for, at de unge piger bliver ved med at insistere på, at deres forhold selvfølgelig varer for evigt..ja, det troede vi andre også i dén alder (vi valgte bare ikke at få børn, men udlevede vores ungdom og blev hele mennesker med uddannelse, fast bopæl, stabilt forhold og fast job).

Anmeld

7. marts 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Ikke ts.

Generel betragtning:

Jeg synes, at det er direkte vanvittigt, at børn forsøger at få børn - der er nu flere 15- og 16-årige herinde, der prøver at blive gravide, jeg kan komme i tanke om ihvertfald 3 på stående fod. Ens for alle er, at der er sket en brist på et eller andet tidspunkt i deres barndom, og så forsøger de at udfylde det tomrum indeni med et barn, og så skal vi andre høre på klichéen "man kan sagtens være en god forælder, selvom man er ung", ja, det kan fandme godt være, men faktum er, at der bruges ufatteligt meget støtte og penge fra samfundets side til at tørre dem et vist sted hele tiden, og de fleste kommer aldrig videre. De virkelige tabere i det her spil er børnene, der skal vokse op med børn som forældre, forældre som ikke kan finde ud af at have et stabilt forhold eller få sig et job, og det er da heller ikke et særsyn, at de unge piger ender med at få 3 børn med 3 forskellige mænd, dette til trods for, at de unge piger bliver ved med at insistere på, at deres forhold selvfølgelig varer for evigt..ja, det troede vi andre også i dén alder (vi valgte bare ikke at få børn, men udlevede vores ungdom og blev hele mennesker med uddannelse, fast bopæl, stabilt forhold og fast job).

DEr er vel forskel på at være skruk og så rent faktisk forsøge at blive gravid? Jeg har dælme også været skruk af helvedes til af flere omgange da jeg var yngre og savnede nogen at snakke med om det, men det betød ikke, at jeg forsøgte at blive gravid.

Anmeld

7. marts 2011

N&J

Anonym skriver:

Tror du fejltolker mit indlæg lidt

Jeg synes jo netop også at alle skal være her. Det jeg tænkte på, er at nogle 15 årige må være her og andre ikke må. Det er det indtryk jeg har fået..(Alderen er bare et eksempel)

Men hvorfor måtte hun ikke være her? hende den anden på 15 år, handlede det ikke mere om at hun fik noget måske knap så hensigtsmæssige svar tilbage, hvis det er den debat jeg tænker på, kan så ikke huske hendes alder, så var hun ikke gravid, men overvejede det og så måske en smule rosenrødt på det at have et barn. der blev svaret på hendes spørgmål om hvorfor alle ikke bare kunne være glade på hendes vejne om at de ville have et barnl, nej det kan da ikke være den, tror måske hun var ældre, nå men pyt med det, men der var vel ingen der skrev at hun ikke måtte være her?? eller??

Anmeld

7. marts 2011

N&J

Anonym skriver:

Ikke ts.

Generel betragtning:

Er ret enige med Screts, jeg har været skruk siden jeg var 14, men ville ikke have et barn dengang selvom jeg gerne ville have børn, og så er jeg jo en af dem, som til tros af min alder ikke opfylder flere af dine opsatte kreterier for at være blevet et "helt" mennesker, der var klar til at få et barn, men det betyder ikke at jeg ikke var klar til at få et barn alene som 26 årig med en videregående uddannelse bag mig og en foran mig..  

Anmeld

8. marts 2011

Nalle

Eva. skriver:

Hvordan tænker du.. log hvorfor tror du det har ændret sig...?

Ved det ikke, synes bare stemningen nemmere bliver træls herinde, efterhånden.

Anmeld

8. marts 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Men hvorfor måtte hun ikke være her? hende den anden på 15 år, handlede det ikke mere om at hun fik noget måske knap så hensigtsmæssige svar tilbage, hvis det er den debat jeg tænker på, kan så ikke huske hendes alder, så var hun ikke gravid, men overvejede det og så måske en smule rosenrødt på det at have et barn. der blev svaret på hendes spørgmål om hvorfor alle ikke bare kunne være glade på hendes vejne om at de ville have et barnl, nej det kan da ikke være den, tror måske hun var ældre, nå men pyt med det, men der var vel ingen der skrev at hun ikke måtte være her?? eller??

Nej det er slet ikke hende jeg tænker på. Hun fik små hentydninger til at hun var for ung, og endda breve. Hun havde ikke nogen planer om børn og opførte sig pænt:O

Anmeld

8. marts 2011

Manakauapo

Anonym skriver:

Ikke ts.

Generel betragtning:

Jo, det har jeg. Men fra at være skruk, til man får børn er der jo lige et lille stykke vej.

Du skal være velkommen til at skrive til mig privat, så skal jeg forklare dig det lidt mere

Anmeld

8. marts 2011

N&J

Anonym skriver:

Nej det er slet ikke hende jeg tænker på. Hun fik små hentydninger til at hun var for ung, og endda breve. Hun havde ikke nogen planer om børn og opførte sig pænt:O

Nå, hende kan jeg ikke lige huske, men det må vel have været mens jeg var her.. 

Jeg syntes nu der skal være plads til alle.. 

Anmeld

8. marts 2011

Manakauapo

Anonym skriver:

Ikke ts.

Generel betragtning:

Hold da op. Du er vel nok ikke ked af det?!

Hvis en 16-årig vil have et barn, jamen så kan jeg for guds skyld virkelig ikke se problemet i det! I dagens Danmark er der faktisk rigtig mange unge mødre, der fuldfører en uddannelse! Men det er rigtigt at man selvfølgelig hører om nogle, der ikke gør. Tag det med et gran salt!

Jeg skal ikke have børn de næste 2 år, men derfor kan man jo godt være mega skruk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.