Bagudvendt autostol eller hvad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2011

Lenats31

Albertesmor skriver:

Fordi den øverste kant skal støtte der hvor hovdet er tykkest, altså ca midtpå, når man skifter autostol er det vigtigere at barnet har den rigtige vægt, fremfor om hovdet er en cm for højt oppe ovre kanten.  vejer han for lidt kan en for stor autostol ødelægge hans lille krop elelr han kan flyve ud af den

Jeg er nødt til at rette dig. I babystolene må hovedet ikke rage op over kanten. Babystolene ligger halvvejs ned og barnet roterer opad i stolen af den grund. dermed er der risiko for at barnet slår hovedet op i forsædet feks. Det skal man for alt i  verden undgå.

der findes osse bagudvendte autostole i den næste gruppe og de ER noget mere sikre end de andre inkl Kiddy. de beskytter hele overkroppen, og det er sådan set enhver autostols overordnede formål.

der findes enddog bagudvendte der går helt op til 25 kg bagudvendt og med 5 punktsselen i. det kan godt lade sig gøre for børn at sidde i den retning så længe. Det er somregel forældrene der har et problem med det

Lena

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2011

Lenats31

heidi30 skriver:

Øhm, det ved jeg ikke. Jeg spørg nede i butikken når vi skal prøve div. stole i løbet af noget tid.

Jeg synes bare ikke det kan være behageligt for barnet at sidde i en bagudvendt stol med benene bøjet godt op fordi barnet er så langt. 

Men jeg er ikke ekspert i det, så jeg venter og ser hvad vi får af vide i butikkerne 

Fødder og ben skal du ikke tænke på. Hoved og nakke er de vigtige dele der skal beskyttes. Når det så er sagt, så er der færre skader på fødder og ben hos bagudvendte ældre børn end hos de fremadvendte. Skader på disse dele er ret hyppige i fremadvendte stole og sjældne i de bagudvendte. Årsagen er at hele barnet følger med mod fronten af bilen i frontal-kollisoner. Kollisioner bagfra er sjældent alvorlige bla. pga. den ofte væsenligt lavere fart og det faktum at bilerne kører i samme retning.

man siger 9 kg fordi at dengang ECE R 44 blev til blev denne vægt anslået som gennemsnitsvægten på et 9 måneder gammelt barn. den skulle sikre at forældre ikke vendte deres børn fremad alt for tidligt. idag er der mange der rammer de 9 kg længe inden deres 6 måneders dag. oveni har mange af dem et par forældre der ikke kan vente med at se deres ansigter i bilen, så de vender i god tro deres børn om. Ligesom det er en misforståelse at ungerne sidder ubehageligt med bøjede ben og at disse legmesdele kan brække af dette i et uheld. det er meget uheldigt. derfor er der tale om at lade det gå an på alder og ikke vægt - måske allerede per 2012.

ungernes anatomi ALT inkl. modnes og styrkes IKKE med vægt. Den styrkes derimod med alder. Hovedet på en 9 kgs baby vejer faktisk over 2 kg. bare når barnet sidder på gulvet osv. I et uheld (frontal) med 50 km/t vil det veje over 100 kg i sammenstødet.

Anmeld

8. maj 2011

Lenats31

rikkekrogh skriver:

Jo jo, måske jeg er lidt ringe til at udtrykke mig.

Det duer ikke at putte et barn på 6-7 mdr over i ny stol, selvom det vejer de nødvendige 9 kg. Alder og kg skal passe sammen. Jo længere de kan sidde i babystolen, jo bedre - men det skal selvf være forsvarligt. Hmm talte selv med FDM i sin tid, og svaret kommer vist an på hvem man spørger. 

Jeg er af den holdning at babys anatomi er vigtigere ved kollision, end hvor tyk h*n er... men det skal jo passe sammen.

det er nemlig rigtigt

Lena

Anmeld

8. maj 2011

Lenats31

Må lige skrive at hovedet på barnet må rage op over kanten i en stor bagudvendt (IKKE First Class) pga. den anderledes placering af stolen og for at forlænge tiden i bagudvendt position.

Lena

Anmeld

8. maj 2011

slettet_7530

Lenats31 skriver:

Jeg er nødt til at rette dig. I babystolene må hovedet ikke rage op over kanten. Babystolene ligger halvvejs ned og barnet roterer opad i stolen af den grund. dermed er der risiko for at barnet slår hovedet op i forsædet feks. Det skal man for alt i  verden undgå.

der findes osse bagudvendte autostole i den næste gruppe og de ER noget mere sikre end de andre inkl Kiddy. de beskytter hele overkroppen, og det er sådan set enhver autostols overordnede formål.

der findes enddog bagudvendte der går helt op til 25 kg bagudvendt og med 5 punktsselen i. det kan godt lade sig gøre for børn at sidde i den retning så længe. Det er somregel forældrene der har et problem med det

Lena

Måske du lige skulle have læst hvilken autostol indlægget handlede om inden du greb tastaturet.

Anmeld

10. maj 2011

Lenats31

Albertesmor skriver:

Måske du lige skulle have læst hvilken autostol indlægget handlede om inden du greb tastaturet.

Jeg har læst trådstarters indlæg flere gange. Hun søger en autostol i gruppen efter babystolen.

Stolene i gruppen fra 9 kg af og frem til ca 4. år bør faktisk være en bagudvendt og de findes. der er ikke kun fremadvendte til 18 kg.

det er farligt for babys hoved at rage så meget over kanten på babystolen som du skriver det må (10 cm). Hovedet må rage over kanten i den næste i rækken hvad enten den fremadvendt eller bagudvendt. de sidder mere oprejst i bilen.

Lena

Anmeld

10. maj 2011

Lenats31

Sådan som jeg læser trådstarters indlæg, så er det autostole som disse, hun spørger ind til:

Britax Two Way Elite

Britax Hiway

Britax Multi-Tech

Akta Graco Duologic

Akta Graco Belogic

Bimbofix/Fair G 0/1

Besafe Izi Kombi X3

Besafe izi Kid X3

Maxi Cosi Mobi

Recaro Polaric

der findes flere. men disse er dem jeg lige kan komme i tanke om

Lena

Anmeld

10. maj 2011

slettet_7530

Lenats31 skriver:

Jeg har læst trådstarters indlæg flere gange. Hun søger en autostol i gruppen efter babystolen.

Stolene i gruppen fra 9 kg af og frem til ca 4. år bør faktisk være en bagudvendt og de findes. der er ikke kun fremadvendte til 18 kg.

det er farligt for babys hoved at rage så meget over kanten på babystolen som du skriver det må (10 cm). Hovedet må rage over kanten i den næste i rækken hvad enten den fremadvendt eller bagudvendt. de sidder mere oprejst i bilen.

Lena

Jeg stoler mere på FDM end jeg stoler på dig, sorry

Anmeld

10. maj 2011

Lenats31

Det skal du sørme da have lov til.

Lena

Anmeld

10. maj 2011

slettet_7530

Lenats31 skriver:

Det skal du sørme da have lov til.

Lena

Tusinde tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.