Bagudvendt autostol eller hvad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.725 visninger
55 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

heidi30

Malte vejer 8.3 kg. og er lige knap 7 mdr. Han er ved at være for stor til den autostol vi har, så vi regner med at købe en ny til april ( juhu børnepenge ).

Men så er mit spørgsmål om den næste vi skal købe også skal være bagudvendt eller ?

Er der andet vi skal tænke på når vi køber den næste str.?

Jeg går ud fra den næste vi køber, er sådan én som er permanent i bilen og som man ikke tager ud og ind hver gang? 

Lige et par spørgsmål til auto (stols) kyndige 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Loa

De anbefaler jo bagudvendt da de skulle være mere sikre. Vi har dog netop købt en römer forudvendt, som sidder permanent i bilen... .Den er vi godt tilfreds med.... Tilbud i Bilka til 1600

Anmeld

7. marts 2011

Lolli

Da vi skiftede fra den lille autostol, købte vi en af dem der hedder 9-18 kg. Og personligt synes jeg ikke de bagudvendte er særlig praktiske (måske fordi vores dreng var lang og derfor ville sidde dårligt den vej). Man kan jo også få dem der hedder 9-36 kg, men synes bare de er så store til de små pus. Vores dreng måtte i "stor" autostol allerede som 6 mdr.

Håber det kunne hjælpe.

Anmeld

7. marts 2011

heidi30

Loa skriver:

De anbefaler jo bagudvendt da de skulle være mere sikre. Vi har dog netop købt en römer forudvendt, som sidder permanent i bilen... .Den er vi godt tilfreds med.... Tilbud i Bilka til 1600

Ja, det er jo billigt. 

Men der er ikke lovkrav om for/bagudvendte stole?

Anmeld

7. marts 2011

Loa

Ja, det er jo billigt. 

Men der er ikke lovkrav om for/bagudvendte stole?

Det tror jeg bestemt ikke, ellers ville de vel ikke sælge forudvendte? (Håber jeg da ikke) 

Anmeld

7. marts 2011

heidi30

Lolli skriver:

Da vi skiftede fra den lille autostol, købte vi en af dem der hedder 9-18 kg. Og personligt synes jeg ikke de bagudvendte er særlig praktiske (måske fordi vores dreng var lang og derfor ville sidde dårligt den vej). Man kan jo også få dem der hedder 9-36 kg, men synes bare de er så store til de små pus. Vores dreng måtte i "stor" autostol allerede som 6 mdr.

Håber det kunne hjælpe.

Jeg ved ikke om Malte er særlig lang, men når han sidder i den stol han har nu rører hans fødder faktisk bagsædet hvis han strækker dem og det ville de vel egentlig også gøre selvom han fik en ny og større stol? Altså jeg mener længden fra stolen til bagsædet er vel mere eller mindre den samme, hvis du forstår?

Anmeld

7. marts 2011

heidi30

Loa skriver:

Det tror jeg bestemt ikke, ellers ville de vel ikke sælge forudvendte? (Håber jeg da ikke) 

Nej, det er vel en god pointe 

Anmeld

7. marts 2011

Lolli

heidi30 skriver:

Jeg ved ikke om Malte er særlig lang, men når han sidder i den stol han har nu rører hans fødder faktisk bagsædet hvis han strækker dem og det ville de vel egentlig også gøre selvom han fik en ny og større stol? Altså jeg mener længden fra stolen til bagsædet er vel mere eller mindre den samme, hvis du forstår?

Tror længden er nogenlunde den samme. Vi prøvede en bagudvendt og kunne se at vores dreng lynhurtigt ville blive for stor. Men nogle stole kan både være det ene og det andet, så sådan en kunne du måske gå efter?

Kan da lige anbefale Maxi Cosi modellerne. De er billige og super gode (og man kan få dem i alle mulige farver).

Anmeld

7. marts 2011

heidi30

Lolli skriver:

Tror længden er nogenlunde den samme. Vi prøvede en bagudvendt og kunne se at vores dreng lynhurtigt ville blive for stor. Men nogle stole kan både være det ene og det andet, så sådan en kunne du måske gå efter?

Kan da lige anbefale Maxi Cosi modellerne. De er billige og super gode (og man kan få dem i alle mulige farver).

Hmm, dem har jeg ikke hørt om. Købes de i div. baby forretninger?

Det eneste jeg tænker på at jeg gerne vil have en stol som kan komme ned i hvile/ sove position hvis vi nu skal på en længere tur og han skal sove lidt.

Anmeld

7. marts 2011

Lolli

heidi30 skriver:

Hmm, dem har jeg ikke hørt om. Købes de i div. baby forretninger?

Det eneste jeg tænker på at jeg gerne vil have en stol som kan komme ned i hvile/ sove position hvis vi nu skal på en længere tur og han skal sove lidt.

Yep. Babysam har dem i hvert fald. Og tror at de fleste stole kan rykkes til hvileposition - det er nemlig guld værd når de ikke er ældre. Vi havde den indstillet til at ligge helt ned de første mange måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.