Bagudvendt autostol eller hvad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

slettet_7530

rikkekrogh skriver:

Jo jo, måske jeg er lidt ringe til at udtrykke mig.

Det duer ikke at putte et barn på 6-7 mdr over i ny stol, selvom det vejer de nødvendige 9 kg. Alder og kg skal passe sammen. Jo længere de kan sidde i babystolen, jo bedre - men det skal selvf være forsvarligt. Hmm talte selv med FDM i sin tid, og svaret kommer vist an på hvem man spørger. 

Jeg er af den holdning at babys anatomi er vigtigere ved kollision, end hvor tyk h*n er... men det skal jo passe sammen.

Jeg har nu fået det samme af vide af Rømer, så jeg sammenholder de to eksperters udtalelser, og har rettet mig efter dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

heidi30

rikkekrogh skriver:

Tal med dem i babyforretningen. Min veninde er udlært i babysam og hun pointerer at det er MEGET vigtigt at baby har rette alder til at skifte. Barnet skal have en vis styrke i nakke og ryg, inden de bør sidde i en 9-18 eller 36 kg stol. Ved kollision belastes netop disse kropsdele og barnet risikerer svær skade eller værre, hvis ikke det passer i stolen. Så er babystolen trods alt vigtigere. 

Og man bør ikke gå efter vægten på baby, da den kan svinge voldsomt fra barn til barn. Man skal gå efter alderen.

Klem Rikke - der kører rundt med en Maxi Cosi priori fix - samme standard som Rømer

Mange tak for dit svar. Jeg troede faktisk mere det var vægten der betød noget og så at man kan se han er ved at være for stor til den stol han har nu.

Men vi tager helt sikkert ind og taler med dem om det

Anmeld

8. marts 2011

heidi30

henh01 skriver:

Altså ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det

På en autostol fra 18-36 kg bruges der bilens sele som man spænder voksne fast med til at spænde barnet og stolen fast (så selen ikke generer) Faktisk fungerer det som en selepude med ryg.

På en autostol til 9-18 kg er der tre punkt sele man spænder barnet fast med og man spænder stolen fast med bilens sele - ligesom du gør med den du har nu

De autostole fra 9-36 kg indeholder begge dele, hvilket ikke gør dem mindre sikre. Når barnet er 18 kg kan man på den ene eller anden måde tage "indholdet" fra stolen af og bruge stolen som selepude med ryg,.

Jeg synes nu det er den bedste løsning OGSÅ økonomisk.

Tak for forklaringen, jeg vil helt sikkert se på den når vi skal ud og se på ny stol. Det må selvfølgelig være en del billigere og det gør jo ikke noget 

Anmeld

8. marts 2011

heidi30

Skouboe skriver:

Vi købte denne her, da vores datter voksede ud af den gamle som 6 mdr gammel.

Den kan monteres både fremadvendt og bagudvendt og har 5 positioner... Vi har VIRKELIGT været glade for dem. Vores yngste er lige rykket op i dem.

http://tojbamsen.dk/product.asp?product=11227

Den ser også god ud og så på tilbud 

Anmeld

8. marts 2011

Ciss

Hej

Jeg synes egentlig, at dette er en lidt spændende diskution at læse. Har boet en del i de andre nordigske lande, og der er der ingen som flytter en 9 mndrs baby over i en forovervendt bilstol. Særlig i Sverige sidder børnene LÆNGE bagovervendt i bilen. Mener at over halvdelen stadig sidder bagover ved 2 år - men husker selvfølgelig ikke, hvor jeg så statistikken..... At børnene sidder med bøjede ben, når de bliver længere opleves ikke som et problem. Begrundelsen er, at børnenes nakke ikke er stærk nok, fordi hovedet er procentvis større i forhold til kroppen på små børn. Dermed vil der være lagt an til store nakke/hovedskader ved en frontkollision selvom barnet sidder godt fastspændt. Ved kollision bagfra er farten oftest lav og problemet dermed ikke det samme. Det er i hvert fald den forklaring, jeg har fået.

Hvad er egentlig den officielle danske anbefaling? Nu tænker jeg ikke på butikkernes/producenternes anbefaling, men myndighedernes?

Anmeld

8. marts 2011

heidi30

Ciss skriver:

Hej

Jeg synes egentlig, at dette er en lidt spændende diskution at læse. Har boet en del i de andre nordigske lande, og der er der ingen som flytter en 9 mndrs baby over i en forovervendt bilstol. Særlig i Sverige sidder børnene LÆNGE bagovervendt i bilen. Mener at over halvdelen stadig sidder bagover ved 2 år - men husker selvfølgelig ikke, hvor jeg så statistikken..... At børnene sidder med bøjede ben, når de bliver længere opleves ikke som et problem. Begrundelsen er, at børnenes nakke ikke er stærk nok, fordi hovedet er procentvis større i forhold til kroppen på små børn. Dermed vil der være lagt an til store nakke/hovedskader ved en frontkollision selvom barnet sidder godt fastspændt. Ved kollision bagfra er farten oftest lav og problemet dermed ikke det samme. Det er i hvert fald den forklaring, jeg har fået.

Hvad er egentlig den officielle danske anbefaling? Nu tænker jeg ikke på butikkernes/producenternes anbefaling, men myndighedernes?

Øhm, det ved jeg ikke. Jeg spørg nede i butikken når vi skal prøve div. stole i løbet af noget tid.

Jeg synes bare ikke det kan være behageligt for barnet at sidde i en bagudvendt stol med benene bøjet godt op fordi barnet er så langt. 

Men jeg er ikke ekspert i det, så jeg venter og ser hvad vi får af vide i butikkerne 

Anmeld

8. marts 2011

Fru'Rugaard

heidi30 skriver:

Hans ben bøjer ikke endnu, men når han strækker fødderne rører han bagsædet.

Det er meget normalt

Anmeld

9. marts 2011

Kongmulle

heidi30 skriver:

Malte vejer 8.3 kg. og er lige knap 7 mdr. Han er ved at være for stor til den autostol vi har, så vi regner med at købe en ny til april ( juhu børnepenge ).

Men så er mit spørgsmål om den næste vi skal købe også skal være bagudvendt eller ?

Er der andet vi skal tænke på når vi køber den næste str.?

Jeg går ud fra den næste vi køber, er sådan én som er permanent i bilen og som man ikke tager ud og ind hver gang? 

Lige et par spørgsmål til auto (stols) kyndige 

De må sidde forudvendt fra de er 8 måneder.

Det har noget med nakken at gøre. De kan ikke klare et sammenstød forudvendt før de når en vis alder.

Anmeld

26. marts 2011

ullamor1

Hejsa

Jeg kan anbefale denne 

http://www.kidsnbaby.dk/babyudstyr/autostole/roemer/roemer-evolva-1-2-3-plus-9-mdr-12-aar

Da den er fra 9 måneder til 12 år. JEg har lige fået den til min datter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.