Bagudvendt autostol eller hvad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

heidi30

Lolli skriver:

Yep. Babysam har dem i hvert fald. Og tror at de fleste stole kan rykkes til hvileposition - det er nemlig guld værd når de ikke er ældre. Vi havde den indstillet til at ligge helt ned de første mange måneder.

Puha har lige søgt på autostole, det er jo en jungle!

Tror bare vi skal ind i nærmeste baby butik og prøve lidt af hvert 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

slettet_7530

heidi30 skriver:

Malte vejer 8.3 kg. og er lige knap 7 mdr. Han er ved at være for stor til den autostol vi har, så vi regner med at købe en ny til april ( juhu børnepenge ).

Men så er mit spørgsmål om den næste vi skal købe også skal være bagudvendt eller ?

Er der andet vi skal tænke på når vi køber den næste str.?

Jeg går ud fra den næste vi køber, er sådan én som er permanent i bilen og som man ikke tager ud og ind hver gang? 

Lige et par spørgsmål til auto (stols) kyndige 

Du skal have den stol der hedder 9-18 kg og den er forudvendt.

Dog skal barnet være vokset ca 10 cm op over babystolen med hovdet, eller veje mere end 9 kilo.

Rømer går man aldrig galt i byen med

Anmeld

7. marts 2011

heidi30

Albertesmor skriver:

Du skal have den stol der hedder 9-18 kg og den er forudvendt.

Dog skal barnet være vokset ca 10 cm op over babystolen med hovdet, eller veje mere end 9 kilo.

Rømer går man aldrig galt i byen med

Jeg kan da ikke forstå at han skal være vokset op over den vi har nu, vi kan da ikke kører rundt med ham i den når hans hovedet er oppe over kanten, det er da ikke sikkert.

Han vejer så godt nok ikke 9 kg. endnu men det varer ikke længe men den fart han har på .

Vi køber ihvertfald stolen i næste mdr. og så må han vente med at bruge den, hvis han lige mangler de sidste par hundrede gram 

Anmeld

7. marts 2011

Lolli

heidi30 skriver:

Puha har lige søgt på autostole, det er jo en jungle!

Tror bare vi skal ind i nærmeste baby butik og prøve lidt af hvert 

Lyder som en rigtig god ide. Det var det vi gjorde.

Anmeld

7. marts 2011

Fru'Rugaard

Ved ikke om der er andre der har skrevet det- men nu skriver jeg det
Barnet skal bruge den bagudvendte indtil det er 9 mdr og vejer 9 kg min.!- Vores datter kunne heller ikke være i den "lille" autostol vi havde, da hun var 8½, så vi lånte en Römer, og den kunne hun sagtens være i- men, hvis det er fordi at benene bøjer i den bagudvendte autostol, så er det altså meget normalt, ellers giv kun en jakke på også et tæppe over
Men, den forudvendte må først bruges fra 9 mdr og 9 kg!

Anmeld

7. marts 2011

HDA2311

Vi kan anbefale Rømer King Plus, den er bare super god

Men tag Malte med ud i butikken så han kan prøve og sidde i stolene og så kan I se hvad for en der passer ham bedst. Når I så har besluttet hvilken stol I gerne vil have, kan I evt. søge lidt på nettet efter det billigeste sted - det sparrede vi 500 kr på...

Anmeld

7. marts 2011

slettet_7530

heidi30 skriver:

Jeg kan da ikke forstå at han skal være vokset op over den vi har nu, vi kan da ikke kører rundt med ham i den når hans hovedet er oppe over kanten, det er da ikke sikkert.

Han vejer så godt nok ikke 9 kg. endnu men det varer ikke længe men den fart han har på .

Vi køber ihvertfald stolen i næste mdr. og så må han vente med at bruge den, hvis han lige mangler de sidste par hundrede gram 

Fordi den øverste kant skal støtte der hvor hovdet er tykkest, altså ca midtpå, når man skifter autostol er det vigtigere at barnet har den rigtige vægt, fremfor om hovdet er en cm for højt oppe ovre kanten.  vejer han for lidt kan en for stor autostol ødelægge hans lille krop elelr han kan flyve ud af den

Anmeld

7. marts 2011

henh01

Vi har købt en Recaro 9-36 kg. Den er super smart - fra 9-18 kg er der tre punkt sele og når barnet vejer over 18 kg tager man indsatsen ud og vupti så dur den op til 36 kg og til barnet ikke skal sidde i autostol mere.

Anmeld

7. marts 2011

heidi30

Fru'Rugaard skriver:

Ved ikke om der er andre der har skrevet det- men nu skriver jeg det
Barnet skal bruge den bagudvendte indtil det er 9 mdr og vejer 9 kg min.!- Vores datter kunne heller ikke være i den "lille" autostol vi havde, da hun var 8½, så vi lånte en Römer, og den kunne hun sagtens være i- men, hvis det er fordi at benene bøjer i den bagudvendte autostol, så er det altså meget normalt, ellers giv kun en jakke på også et tæppe over
Men, den forudvendte må først bruges fra 9 mdr og 9 kg!

Hans ben bøjer ikke endnu, men når han strækker fødderne rører han bagsædet.

Anmeld

7. marts 2011

heidi30

HDA2311 skriver:

Vi kan anbefale Rømer King Plus, den er bare super god

Men tag Malte med ud i butikken så han kan prøve og sidde i stolene og så kan I se hvad for en der passer ham bedst. Når I så har besluttet hvilken stol I gerne vil have, kan I evt. søge lidt på nettet efter det billigeste sted - det sparrede vi 500 kr på...

Det tror jeg også vi skal gøre og se vente og så om de kommer på tilbud 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.