Fostre bliver "forurenet" af deres mødre!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

oo

SussieThyssen skriver:

Jamen du kan da bare bede mig uddybe hvad jeg mener, intet er lettere.
Jeg skriver intet uden det er dybt velovervejet og har en dyb mening.
Problemet er nok bare, at du ganske enkelt ikke forstår et menneske som mig, og hvordan jeg kan sige, skrive og mene de ting jeg gør.
Men som du nok ved, så er første vej til forståelse, at spørge.
Og selvom du måske tror, at jeg intet ved om EU, så tager du helt og aldeles fejl, jeg har studeret det emne i mange år, og tager mine valg meget bevidst.

Jeg tror hele misseren ligger i, at det er enten-eller for dig, ikke at det er rigtigt...det er blot et gæt...men jeg betragter alt som en palet af farver og muligheder, og så plukker jeg det, jeg synes er bedst, uanset om det er fra det ene eller det andet, og sætter det sammen til nye mønstre og sammensætninger.
Man kan sige, at jeg er løsgænger i en verden af hylder, og vælger det bedste ud fra min ringe evne.

Så jo...på dette felt er jeg helt enig med dig...jeg går helt og aldeles ind for at miljøet skal passes og plejes, og vi skal have stoppet brugen af giftige stoffer og kemikalier.
Og så er vi vist tilbage i tråden.
Det andet, kan vi altid tage privat, hvis du engang får lyst

men igen kom der hverken uddybende svar eller forklaringer på de ting du skriver... og slet ikke på den sætning du selv skrev for længe siden i denne tråd: "Man skulle råbe de høje hatte op i EU".

Hvordan gør du det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Carina1977

SussieThyssen skriver:

Ja..det professoren siger er, at det FØRSTE barn får halvdelen af de forurenende stoffer, som moderen har samlet op i sig i sine første leveårhar, BÅDE som foster og så yderligere, hvis det bliver ammet længe bagefter.
Hvorimod de næste ikke vil få lige så meget.
Så det er altså ISÆR det første barn, der bliver ramt.

Ok umiddelbart fejler min søn ikke noget

men det er måske også noget, der først dukker op mange år senere, hvis de skulle have taget skade af det?

Tror måske man bør tænke over, hvad man fylder sin krop med for fremtiden.

Anmeld

7. marts 2011

Skouboe

Kirle skriver:

Ja så lige du svarede det. Det finder jeg interessandt

Ammede nu kun min slughals af en søn fuldt ud i de 4mdr men fortsatte da indtil han var 17mdr.

Ja, ikke?

Hun forklarede at de 4 måneder netop var en konsekvens af at der var så forholdsvist mange skadelige stoffer i mælken. Hun sagde iøvrigt også at mange af de her stoffer er fedtopløselige og det er derfor de binder sig i mælken.

Folk der taber sig meget, kan iøvrigt også få udslæt osv, af samme årsag, nemlig at kemikalier der er bundet i fedtvævet, bliver frigivet i kroppen.

Det giver jo et eller andet sted mening. Det er jo af samme årsag at man fraråder gravide at spise fede rovfisk. De fedtopløselige kemikalier ophobes jo i toppen af fødekæden, og det er jo i mange tilfælde mennesket.

Anmeld

7. marts 2011

<3

Carina1977 skriver:

Ok nu er jeg ikke den der smører mig voldsomt med diverse cremer, og når det endelig er, så er det de parfumefri fra matas. kan ikke tåle parfume, så det bruger jeg heller ikke. kosmetik bruger jeg kun, hvis jeg skal i byen. Jeg drikker meget emget sjældent alkohol...sidst jeg gjorde det, var for 8 mdr. siden

Mad hmm....hvordan ved man om det er fyldt med kemikalier? Medicin jahh, det har jeg jo taget en del i forbindelse med min sygdom, og det kan man jo ikke rigtig gøre noget ved. Men jeg tog meget sjældent medicin indtil for 4 år siden. Så tjaa har da i hvert fald gjort det bedste jeg kunne for min søn. Jeg tror også man skal lade være med at tænke alt for meget på det, for så ender man da med kun at bekymre sig. Gjort er gjort....og det kan jo ikke ændre på. men klart man bør tænke på i fremtiden, hvad man fylder sin krop med. Nogen ting kan man så bare ikke undgå, men så må man jo minimere det, så godt man kan

Tak for din uddybelse

Økologisk og svanemærkede varer er et godt bud til at undgå at få unødige kemikalier.

Dernæst spise fornuft, ikke rovfisk hver dag osv. For vi er jo udsatte i den forstand, at hvis de farlige ting først kommer i vores vand (som er det samme vand bare genbrugt fra jordens begyndelse - det freaker mig altid lidt ud at tænke på det!- så er vi i knibe!

Men jo ikke bruge staniol og ja følge div. miljøvenlige og kostråd

Og nej med din sygdom er der ikke meget du kan gøre ved lige den del af medicinen og fred være med det. Men der er meget andet du kan vælge at gøre

Og mht. cremer så er det også parabener som er med på den liste. Så igen svanemærkede osv Så er du good to go!

Anmeld

7. marts 2011

<3

Skouboe skriver:

Ja, ikke?

Hun forklarede at de 4 måneder netop var en konsekvens af at der var så forholdsvist mange skadelige stoffer i mælken. Hun sagde iøvrigt også at mange af de her stoffer er fedtopløselige og det er derfor de binder sig i mælken.

Folk der taber sig meget, kan iøvrigt også få udslæt osv, af samme årsag, nemlig at kemikalier der er bundet i fedtvævet, bliver frigivet i kroppen.

Det giver jo et eller andet sted mening. Det er jo af samme årsag at man fraråder gravide at spise fede rovfisk. De fedtopløselige kemikalier ophobes jo i toppen af fødekæden, og det er jo i mange tilfælde mennesket.

Ja det er lige præcis det som jeg også har hørt! At det er pga. de er fedtopløselige og derfor kun kan ammes eller fedtsuges ud - eller begge dele hvis man taber sig meget under amningen...

Så ja men nu er vi heldigvis så heldige og priviligerede at bo et sted hvor vi har forholdsvis rent vand så vi faktisk ikke behøver at amme så længe. Det er jo derfor at WHO anbefaler amning til så en høj alder i 3. og 4. verdenslande.

Men jo frygteligt at tænke på...

Anmeld

7. marts 2011

Carina1977

Kirle skriver:

Økologisk og svanemærkede varer er et godt bud til at undgå at få unødige kemikalier.

Dernæst spise fornuft, ikke rovfisk hver dag osv. For vi er jo udsatte i den forstand, at hvis de farlige ting først kommer i vores vand (som er det samme vand bare genbrugt fra jordens begyndelse - det freaker mig altid lidt ud at tænke på det!- så er vi i knibe!

Men jo ikke bruge staniol og ja følge div. miljøvenlige og kostråd

Og nej med din sygdom er der ikke meget du kan gøre ved lige den del af medicinen og fred være med det. Men der er meget andet du kan vælge at gøre

Og mht. cremer så er det også parabener som er med på den liste. Så igen svanemærkede osv Så er du good to go!

Uhh vi bruger ellers altid staniol herhjemme

Tror måske man skulle ofre de ekstra kroner, og så begynde at købe økologisk. det er bare så træls, at det skal være dyrere at tænke på, hvad man spiser/fylder i sin krop.

Jeg har altid købt det billige vaskepulver, det var måske netop også et sted man burde ændre. Vil holde øje med det der er svanemærket for fremtiden.

Tak

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

Tjuhl skriver:

men igen kom der hverken uddybende svar eller forklaringer på de ting du skriver... og slet ikke på den sætning du selv skrev for længe siden i denne tråd: "Man skulle råbe de høje hatte op i EU".

Hvordan gør du det?

Nej, for jeg mener ikke vi skal tage snakken her om alt det andet. Det må vi gøre privat, men holde os til trådens emne.

Du skrev at du bla. stemte på en bestemt måde og det var det.
Jeg skrev, at jeg skrev om det, når lejlighed gives.
Så det må vel være et lige så fyldestgørende svar som dit.
Endelig er det ikke min krig at tage mig af de store ting inden for dette område...jeg foretrækker at snakke om dem når lejlighed gives, som netop denne tråd, og derved kaste de små sten i vandet. Kaster man mange små sten i vandet holder man bevægelsen igang, kaster man en stor glemmes det igen.
Og jeg skrev at jeg stemte på miljøbevidste politikere i EU..det må vel være et udmærket svar..så jeg føler jeg har svaret på dit spørgsmål

Anmeld

7. marts 2011

<3

Carina1977 skriver:

Uhh vi bruger ellers altid staniol herhjemme

Tror måske man skulle ofre de ekstra kroner, og så begynde at købe økologisk. det er bare så træls, at det skal være dyrere at tænke på, hvad man spiser/fylder i sin krop.

Jeg har altid købt det billige vaskepulver, det var måske netop også et sted man burde ændre. Vil holde øje med det der er svanemærket for fremtiden.

Tak

Mht vaskepulver så køber jeg altid "tusindfryd" fra IRMA, når det er på tilbud, 3 (16 vaske) flydende for 89kr. Det er en ok pris. Kan ikke huske hvad pulveret koster som er noget mere miljøvenligt.

Vi køber faktisk udelukkende økologisk pga. min mærkelige allergi og vi lever for 4000-4500kr om måneden. Det er da ok synes jeg. Tror bare man skal vænne sig til at købe nogle andre varer og så er der intet spild herhjemme.

Og ja staniol er noget af det ledeste man kan gøre for miljøet desværre for det er bare SÅ smart

Anmeld

7. marts 2011

Carina1977

Mht vaskepulver så køber jeg altid "tusindfryd" fra IRMA, når det er på tilbud, 3 (16 vaske) flydende for 89kr. Det er en ok pris. Kan ikke huske hvad pulveret koster som er noget mere miljøvenligt.

Vi køber faktisk udelukkende økologisk pga. min mærkelige allergi og vi lever for 4000-4500kr om måneden. Det er da ok synes jeg. Tror bare man skal vænne sig til at købe nogle andre varer og så er der intet spild herhjemme.

Og ja staniol er noget af det ledeste man kan gøre for miljøet desværre for det er bare SÅ smart

Ok det vil jeg kigge efter.

Ja jeg synes nemlig at staniol er rigtig smart. Hvordan dælen pakker man ellers maden ind? Jeg går udfra at film ikke er bedre overhovedet?

Jeg bruger kun staniol til min søns madpakke, men kan bare ikke se, hvordan jeg ellers skal pakke det ind. hvad gør i andre?

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

Carina1977 skriver:

Ok umiddelbart fejler min søn ikke noget

men det er måske også noget, der først dukker op mange år senere, hvis de skulle have taget skade af det?

Tror måske man bør tænke over, hvad man fylder sin krop med for fremtiden.

Han siger jo netop, at det har vi ikke en jordisk chance for at selektere fordi, der intet står om de farlige stoffer nogen steder.

Så i virkeligheden har vi altså ikke noget valg...vi må bare tage imod det meste og give det videre til vore børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.