Hvornår havde i jeres barn/børn passet ude første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2008

Mette+Mathias

Mathias var 3 uger, da min mor passede ham en times tid første gang. Jeg skulle til hudlægen med den store, og jeg vidste at hun muligvis skulle have en indsprøjtning, så derfor var jeg nødt til at kunne koncentrere mig om hende.

Til gengæld har Mathias (4 år i denne måned) aldrig sovet andre steder end hjemme (medmindre vi var med), og kun 1 nat uden hverken mor eller far (i januar i år), da han som eneste barnebarn ikke var inviteret til farfars fødselsdag :@

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2008

Annikaa

pipsen skriver:

Bertram var omkring et halvt år, da han blev passet et par timer første gang af farmor (som er pædagog). Men hvor har vi det godt i Danmark. Min nabo, som er dagplejemor, har lige modtaget et barn på 6 uger, som nu skal starte der fuldtid. Moren er selvstændig og får derfor ikke en øre på barsel. Det er slet ikke noget særsyn at børn her i England bliver afleveret så tidligt. Jeg har fået et ganske andet syn på Danmark og fundet ud af, hvor gammeldags England faktisk er!
/Lena

Hold da op, det var tidligt... Ville jeg da slet ikke kunne forstille mig at Sander skulle det nu....(6 uger)

Ja, er heldigt at vi får penge mens vi passer vores børn.

Jeg blev ret overrasket over hvor meget mit arbejde skal betale for at jeg kan få mit barn. Jeg er væk over et år da jeg har været sygmeld fra 18 uge af.

Ved godt de kan få nogel af pengen refunderet,men de skal jo også ha en arbejdeskræft i stedet for mig. Er vildt at tænke på synes jeg. Men helidgt for mig ;)

Anmeld

8. oktober 2008

pipsen

ja, det er rigtig tidligt. Kan heller ikke forestille mig at aflevere mit barn så tidligt og synes personligt, at det er under al kritik og en dårlig start for barnet. Der er dog en barselsordning her for ansatte, hvor man kan få omkring 400 pund i måneden... hihi prøv at leve for det :S Er også rigtig mange hjemmegående herovre :/

Anmeld

8. oktober 2008

twinboys

Annikaa skriver:

pipsen skriver:

Bertram var omkring et halvt år, da han blev passet et par timer første gang af farmor (som er pædagog). Men hvor har vi det godt i Danmark. Min nabo, som er dagplejemor, har lige modtaget et barn på 6 uger, som nu skal starte der fuldtid. Moren er selvstændig og får derfor ikke en øre på barsel. Det er slet ikke noget særsyn at børn her i England bliver afleveret så tidligt. Jeg har fået et ganske andet syn på Danmark og fundet ud af, hvor gammeldags England faktisk er!
/Lena

Hold da op, det var tidligt... Ville jeg da slet ikke kunne forstille mig at Sander skulle det nu....(6 uger)

Ja, er heldigt at vi får penge mens vi passer vores børn.

Jeg blev ret overrasket over hvor meget mit arbejde skal betale for at jeg kan få mit barn. Jeg er væk over et år da jeg har været sygmeld fra 18 uge af.

Ved godt de kan få nogel af pengen refunderet,men de skal jo også ha en arbejdeskræft i stedet for mig. Er vildt at tænke på synes jeg. Men helidgt for mig ;)

6 uger hold da op det var tidligt... Det kunne jeg bare ikke gøre...

Og som dagplejer har jeg haft det mindste barn på 5 mdr. det passer bedre ind...

Majbritt(H)

Anmeld

8. oktober 2008

A.I.G.

Ella var 10 mdr. da hun blev passet "rigtigt" fra 08.30 til 20.00 af sin mormor og morfar og søster ;o)

Augusta var aldrig blevet passet i mere end 3 timer før hun startede i VS 1 år gammel, med overnatning i hjemmet passet af farmor var hun knap 2 år.

Anette

Anmeld

8. oktober 2008

Tullebobs

Simon blev passet nogle timer af farmor da han var knap 4 måneder, og vi skulle handle til barnedåben - endte dog med at farmor ringede, da vi stod i køen i Bilka. Han var så ulykkelig, og hun kunne ikke trøste, og vi måtte forlade det hele og tage hjem:'( Så vi tog afsted igen - denne gang med baby ;) og fik handlet uden problemer... Ellers har han sovet hos farmor 2 gange (hvor vi har skullet til bryllup), han var hhv. 13 måneder og 2 1/2 år. (H) fra Trine:D:D

Anmeld

8. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Passet og passet...farmor har hentet ham en del gange fra han var 3 uger for at gå en tur med ham så mor kunne få sovet :) Men ved han første overnatning var han 2 mdr. Han har tit sovet hos farmor og de nyder det begge to. Nu bor vi også kun 200-300 m væk, så vi har bare kunnet hente ham, men det har ikke været nødvendigt. Han skal snart sove hos hende igen - den første weekend i december.

Anmeld

8. oktober 2008

Rahmberg.dk

Jeg kan ikke huske hvor gammel Ann-Cathrine var.
Men Vibeke skal passes sammen med hendes søster på lørdag i et par timer hos farmor og farfar, da mor og far skal ud at spise og i biografen.

Anmeld

8. oktober 2008

Fam. Madsen

min søn var et par uger første gang min mor passet ham i 1 time fordi vi skulle ud og handle stort ind og marcus han havde kolik så det var ikke nemt og have ham med, men han har ikke over natte ved nogen og han bliver nok et par år inden det sker for mig og manden har ikke behovet for og komme ud og drikke eller noget i den dur, og vores venner acepter at vi har marcus og kommer ned til os i weekenderne og sådan...:D

Anmeld

8. oktober 2008

Heidi.

Hejsa.. Begge mine børn har været tæt på et år før de er blevet passet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.