mandlig dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: ville du lade dit barn passe af en mandlig dagpleje:

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.738 visninger
48 svar
0 synes godt om
6. marts 2011

Lone Jakobsen

ja så står jeg sørme i den situation at min bror er blevet så imponeret over mit arbejde at han selv overvejer at starte op som dagpleje. dog siger han at fordommene er mange, og at rigtig mange ikke ønsker deres børn hos en mandlig dagpleje. derfor:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Alberts/

jeg mener e mand ville være lige så god som en kvinde. hvis han gør sir arbejde godt ser jeg intet forkerte  i det, men det samme med en kvinde, vil ikk lade mit barn passe der hvis  hun ikk er god,

endelig ville jeg fortrække en mand tror det ville være godt for min søn(:

Anmeld

6. marts 2011

Lone Jakobsen

selv ville jeg heller ikke have noget problem med det. men jeg ville udvælge ham som jeg udvælger enhver anden. så hos mig afhænger det af kemi.

Anmeld

6. marts 2011

sarahb

Det afhænger af kemien og kompetencer. Og det gør det også med en kvinde.
Hvis du spurgte mig om jeg ville lade mit barn blive passet af en 23 årig så ville mig svar være det samme

Anmeld

6. marts 2011

Diana...

Ja det ville jeg absolut. Jeg synes der er alt for lidt mandlige pædagoger. 

Anmeld

6. marts 2011

Bondepigen

En mand kan vel være lige så god som en kvinde!?

Desuden er det jo ikke kun mænd der kan være nogle svin, tænker her på pædofili, det kan kvinder jo osse....

Men vil så osse sige, at han skal overveje, hvor meget han vil det her.. For en hvilken som helst mor kan komme og beskylde ham for noget, og tvivlen vil altid komme barnet til gode... Og en mands liv kan blive ødelagt for evigt pga en falsk anklage.

Kender selv til en mand der blev anklaget for det af hans eks, heldigvis havde han beviser for at han ikke kunne have gjort noget på enkelte dage, da hans alibi var i orden. Selv om eks'en pås tod noget andet. Han arbejdede på et skib på havet, men selv om han er frikendt og uskyldig, forfølger det ham stadig.

Nogle mennesker har lynchet ham uanset hvad... Han blev nødt til at flytte fra sin by, og kan aldrig tale om det her med nye mennesker han møder, for der vil altid være en risiko, for at de ikke vil tro
ham, og så starter det forfra.

Så det er osse noget han bliver nødt til at have med i sine overvejelser, for hvor mange gange har man ikke osse hørt om mandlige børnehavepædagoger der er blevet mistænkt...

Anmeld

6. marts 2011

Mig med maven

Puha, som kvinde i pædagogfaget, ved jeg hvor mange mænd der hver dag er bange for at ting de siger eller gør kan misforståes. Så jeg kan godt forstå at han er nervøs ved det.

Men jeg ville nu til hver en tid lade mit barn gå hos en mandlig dagplejer. Hvis vedkommende er lige så faglig stærk, og kærlig som min nuværende dagplejer, ville jeg ikke tænke så meget over det. Tror nu at der ville være nogle fordele for at have en mand, frem for en kvinde, lige som der er fordele ved en kvinde frem for en mand.

I min dagpleje gruppe er der faktisk en mand, som er elsket af børn og forældre, og ham havde vi ønsket. Men fik en kvinde i stedet (Hun er mindst lige så fantastisk)!

Jeg tror at dem der stemmer nej, har været ude for noget grimt, eller har div fordomme, til det vil jeg bare sige, at kvinder kan være lige så grimme overfor børn som mænd kan, så hvis det er det man er bange for, synes jeg det er synd ikke at lade det komme an på en prøve! 

Anmeld

6. marts 2011

Mig med maven

bondepigen skriver:

Men vil så osse sige, at han skal overveje, hvor meget han vil det her.. For en hvilken som helst mor kan komme og beskylde ham for noget, og tvivlen vil altid komme barnet til gode... Og en mands liv kan blive ødelagt for evigt pga en falsk anklage.

Kender selv til en mand der blev anklaget for det af hans eks, heldigvis havde han beviser for at han ikke kunne have gjort noget på enkelte dage, da hans alibi var i orden. Selv om eks'en pås tod noget andet. Han arbejdede på et skib på havet, men selv om han er frikendt og uskyldig, forfølger det ham stadig.

Nogle mennesker har lynchet ham uanset hvad... Han blev nødt til at flytte fra sin by, og kan aldrig tale om det her med nye mennesker han møder, for der vil altid være en risiko, for at de ikke vil tro
ham, og så starter det forfra.

Så det er osse noget han bliver nødt til at have med i sine overvejelser, for hvor mange gange har man ikke osse hørt om mandlige børnehavepædagoger der er blevet mistænkt...

Det er jo et bevis på at det ikke er pædagogen/dagplejen/farene der er syg, men kvinden. Hun burde blive straffet. HÅRDT!

Anmeld

6. marts 2011

Mig med maven

sarahb skriver:

Det afhænger af kemien og kompetencer. Og det gør det også med en kvinde.
Hvis du spurgte mig om jeg ville lade mit barn blive passet af en 23 årig så ville mig svar være det samme

23-årig??? Jeg var uddannet pædagog da jeg var 21!

Anmeld

6. marts 2011

jannebjerre

Har stemt måske...Men ved egentlig ikke hvorfor jeg er lidt forbeholden
Måske fordi jeg ikke rigtig tror på en mand ville kunne overskue alle de børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.