Jeg er ked af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2011

Senia

Anonym skriver:

tak, det vidste jeg faktisk ikke. Ved du om det er noget man selv skal betale?

Så lidt.. Nej, ikke af hvad jeg har erfaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

Anonym trådstarter

Lille-Nivs.Mor skriver:

Så lidt.. Nej, ikke af hvad jeg har erfaret

Ok, må prøve at tale med lægen. Hvis ikke han vil/tør, så gør jeg det.

Anmeld

5. marts 2011

SD21

Anonym skriver:

Har en rigtig god veninde, men hun forstår ikke rigtig problemet. Hun mener ikke man er alkoholiker, når der kun er i weekenden. Hun fester meget i weekends, men der er bare milevid forskel på måden hun gør det på og på måden min kæreste gør... Kan desværre ikke rigtig forklare hende det. Min familie har jeg ikke lyst til at blande ind i det, og kan godt mærke at vi lukker os mere og mere inde for os selv. Øv.

Ja, så er det ikke nemt ! Men så må du bruge os babybrugere herinde til at læsse af på ! Jeg vil ihvertfald hellere end gerne lytte !

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

SD21 skriver:

Ja, så er det ikke nemt ! Men så må du bruge os babybrugere herinde til at læsse af på ! Jeg vil ihvertfald hellere end gerne lytte !

Tak. Hvor er det rart at kunne læsse af uden bebrejdende ord. Det betyder mere end du/i aner!

Anmeld

5. marts 2011

Silvermist

Du får også en kæmpe krammer fra mig

"Gå fra ham" kan man sjældent bruge til noget. Livet er aldrig så enkelt, så nemt. Desværre i mange tilfælde.

Kærlighed er den stærkeste følelse af alle følelser. Kærlighed har alle brug for og kærlighed forbinder man normalt med en dejlig følelse, men den kan også indvikle og forvirre hele éns liv. Vi bliver trofaste, loyale og omsorgsfulde overfor de personer vi holder af, som vi elsker. Det kan selvfølgelig både have en positiv og negativ indflydelse på livet.

Når de personer vi holder så meget ændrer sig drastisk, så meget at det går udover dem selv og deres nære, så ser man normalt altid muligheder. Uanset hvad. Man kæmper kampen sammen med dem.

Du elsker din kæreste og du kæmper en kamp sammen med ham. Du tror på ham. I har en fortid sammen på godt og ondt, en nutid som familie og forhåbentlig en fremtid der ser lysere ud end nu. Du lyder som en stærk kvinde og du er der for din kæreste og Jeres barn, som fortjener den bedst mulige start på livet (som du selvfølgelig selv ved). Men husk dig selv  

Jeg kender intet til at leve med en alkoholiker, men jeg kender til depression. Depression er en strid ting at døje med og det vil jeg uden tvivl også mene at alkoholisme er. Det er nogle lange og seje behandlingsprocesser, men der er altid muligheder for at få det bedre. Men som du selv skriver, så er der desværre ofte en længere ventetid på diverse ting som f.eks. psykologhjælp og den ventetid tværer jo på alle. Men at han selv anderkender at han har brug for hjælp, det er positivt.

Puha, jeg tør ikke skrive mere, har ikke de rette råd. Jeg kender ikke Jeres situation nok og derfor er det farligt at forsøge at rådgive. Det kan jo skade mere end det skulle gavne.

Jeg håber bare af hele mit hjerte at tingene forbedrer sig, uanset hvad der skal til. Det må være en frygtelig hård situation at stå i. Du har nogle vigtige valg hvor der er store følelser på spil. Puha, jeg føler virkelig med dig, med Jer allesammen.

Varme tanker

Anmeld

5. marts 2011

matryoshka

Du er sej og det er så flot, at du ser at det er et problem og at du både tror og vil hjælpe din kæreste! 

Ser han det selv som et problem? Eller er det noget han synes er acceptabelt? Eller ser han det kun dagen efter han har drukket? 

Der er nemlig rigtig mange som ikke selv ser det som et problem og har brug for at indse det, for at gøre noget ved det. Derfor er det også godt at finde det rette tidspunkt at konfontere ham med det, f.eks. dagen efter, når han er blevet ædru og måske fortryder det og lover sig selv og dig at han ikke vil gøre det igen. Det er måske lige der han er mest åben for hjælp eller at indse at det rent faktisk er et problem? 

Alkoholisme er en sygdom som man altid lever med, selv når man er stoppet med at drikke. Mine forældre er begge to ædrue alkoholikere, og har ikke drukket siden før jeg kom til verden. Men de lever stadigvæk med sygdommen, og går stadigvæk til AA møder, for det er vigtig at huske og anerkende at det er en sygdom som de lever med og for at snakke om de problemer/glæder i livet som evt. giver dem lyst til at drikke igen. 

Her er et tilfældigt link jeg fandt, skrevet af en ædru alkoholiker:  http://www.frederikd.dk/aedrualkoholiker.htm 

Jeg håber I får den hjælp I har brug for!

Anmeld

5. marts 2011

SD21

Anonym skriver:

Tak. Hvor er det rart at kunne læsse af uden bebrejdende ord. Det betyder mere end du/i aner!

Når man har det svært, er det rart at der er nogen der gider lytte !

Anmeld

5. marts 2011

SussieThyssen

Først dette her 

Og så skal du vide at du altid kan skrive til mig privat og læsse af, samt vende verdenssituationen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. marts 2011

smutti1975

også bare et kæææmpe  til dig herfra.

Du skriver jo selv at det ikke er holdbart i længden.... hatten af for du tør gøre noget ved problemet !!!! og er så ærlig omkring det det er da det første skridt.

Mit bedste råd søg hjælp !

Anmeld

5. marts 2011

Henriette1973

Som andre har skrevet tidligere, så prøv at få ham til at kontakte lægen tag evt med ham, hvis han har brug for det. En henvisning fra lægen til psykolog/psykiater skal man ikke selv betale. (Taler af erfaring) Der kan godt være noget ventetid. Men i den tid må lægen jo så kunne støtte op med samtaler.

Man bliver jo ikke et dårlig menneske, fordi man har et problem. Han har jo også ret til kærlighed. Bare så længe du også passer på dig selv og jeres barn (børn) (den sidste bemærkning er ment omsogsfuldt, og ikke fordømmende).

Alt held og lykke i fremtiden

Mange tanker

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.