Jeg er ked af det!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2011

Senia

Jeg ville tage ham med til lægen og bede om en henvisning til psyk. Der er ofte grupper, hvor bl.a. akoholikere kan få hjælp. og her tænker jeg ikke på AA. Der er grupper for mennesker med f.eks. depression der ender i misbrug. De har ikke fokus på alkoholen, men først og fremmest på hans psyke og så vil det med alkoholen være noget han selv vil kunne hjælpe med at tage hånd om, fordi hans psyke har fået det bedre.

Det hele skal nok gå, du elsker ham og han elsker dig (ellers ville han ikke gemme alkoholen for dig, så ville han være ligeglad.. ) og sammen med noget proff. hjælp skal I nok kunne klare det.

Man kan godt komme ud af alkoholen, og få et godt liv op at køre

Så mit råd er at tage ham med til lægen og få henvisning til psyk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

Anonym trådstarter

SD21 skriver:

Allerførst et stort  

Puha, det er ikke nemt. Jeg synes ikke bare du skal gå fra ham, for så længe han godt selv kan se den er gal og har i sinde at gøre noget ved det, så er det jo fordi han elsker dig ! Jeg har ikke rigtig nogle kloge ord, andet end at du må prøve at støtte ham så godt du kan når du kan mærke han har det svært.

Derudover, kunne du jo evt. snakke med ham om at han skal gå i seng inden i står op, så jeres datter ikke skal se ham så fuld.

Jeg håber i finder ud af det og jeg håber at han kommer til noget psykolog, terapi eller hvad i nu finder ud af der kan hjælpe ham.

En KÆMPE  herfra

Tak for kram.

Du har ret, det første skridt er jo nemlig at han kan se han har et problem, det er bare ved at være svært at vente på næste skridt.
Jeg ryger i kælderen om fredagen og det tager ca. en uge at komme op igen, og så starter det forfra.

Jeg gør alt for at støtte ham, men det bliver sværere og sværere kan jeg mærke. Føler det er mig der skal holde sammen på det hele, og det er ikke nemt med en to årig og en på vej, bækkenløsning osv.

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

...

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

Lille-Nivs.Mor skriver:

Jeg ville tage ham med til lægen og bede om en henvisning til psyk. Der er ofte grupper, hvor bl.a. akoholikere kan få hjælp. og her tænker jeg ikke på AA. Der er grupper for mennesker med f.eks. depression der ender i misbrug. De har ikke fokus på alkoholen, men først og fremmest på hans psyke og så vil det med alkoholen være noget han selv vil kunne hjælpe med at tage hånd om, fordi hans psyke har fået det bedre.

Det hele skal nok gå, du elsker ham og han elsker dig (ellers ville han ikke gemme alkoholen for dig, så ville han være ligeglad.. ) og sammen med noget proff. hjælp skal I nok kunne klare det.

Man kan godt komme ud af alkoholen, og få et godt liv op at køre

Så mit råd er at tage ham med til lægen og få henvisning til psyk

tak, det vidste jeg faktisk ikke. Ved du om det er noget man selv skal betale?

Anmeld

5. marts 2011

SD21

Anonym skriver:

Tak for kram.

Du har ret, det første skridt er jo nemlig at han kan se han har et problem, det er bare ved at være svært at vente på næste skridt.
Jeg ryger i kælderen om fredagen og det tager ca. en uge at komme op igen, og så starter det forfra.

Jeg gør alt for at støtte ham, men det bliver sværere og sværere kan jeg mærke. Føler det er mig der skal holde sammen på det hele, og det er ikke nemt med en to årig og en på vej, bækkenløsning osv.

Nej, det forstår jeg godt. Det er oigså derfor du får snakket med nogen om det. Har du slet ikke en nær veninde eller lign. du kan snakke med om det? Det er ihvertfald vigtigt at du ikke går rundt med det helt for dig selv ! - Det slider jo også på dig !

Anmeld

5. marts 2011

tingimor

Anonym skriver:

Tusind tak, også at du siger jeg virker som en stærk kvinde. Jeg føler mig bestemt ikke stærk lige nu, men måske er jeg det. Min mor er i hvert fald, og man siger jeg ligner hende, så jeg har da lov at håbe. Tak for forståelse!

hvis du ikke var stærk så havde du aldrig skrevet dette inlæg og slet ikke bedt om at folk skal lade være at dømme. 

og sådan som du skriver dit indlæg med du godt ved det kan ende med at blive nødvendigt at rejser men du elsker din mand og håber på det beste.. ved han nu for hjælp. det betyder jo bare du har indset problemet og mener du er stærk nok til at klar dig igennem sammen med ham...

der er intet galt i at bede om hjælp.. tværimod vi alle kan være ned..og havde brug for et kram og en kæmpe tude tur før vi er klar til at kæmpe for dem vi holder af.. 

Anmeld

5. marts 2011

Chellen

Anonym skriver:

Og jeg har ikke brug for at blive disset eller få at vide jeg bare skal forlade ham. Det hjælper mig ikke! Jeg har brug for forståelse og lidt trøst og omsorg, for det er et stort tabu, og ikke noget jeg kan tale om med NOGEN i det virkelige liv!

Min kæreste er alkoholiker! Ikke hver eneste dag, men hver fredag det sidste halve år. Han har tidligere drukket mange dage om ugen, men det stoppede, da jeg gik fra ham dengang, og han beviste at det var mig han ville have og ikke alkoholen. Vi var ikke sammen i et helt år, men havde stadig kontakt på afstand, så jeg vidste han forandrede sig.

Vi har faktisk haft det rigtig godt de sidste 7 år. Jo vi har da drukket indimellem før vi fik børn, men jeg har altid haft ham i kikkerten på den måde at det ikke skulle blive lige som før. For et halvt år siden mistede han et familiemedlem, og så har det bare grebet om sig med at han VIL have to liter rødvin eller så meget han kan få held til at købe uden jeg ser det om fredagen. Jeg hader ham, når han drikker, for han drikker sig jo hammerlam og sidder nogle gange pissefuld og er vågen endnu ved computeren, når jeg og vores datter står op eller osse har han brækket sig ud over det hele, og sover så tungt at man ikke kan komme i kontakt med ham.

Jeg er gravid med vores andet barn. Det blev jeg før han begyndte på at drikke igen. Jeg ved jo godt, at jeg bliver NØDT til at gå, hvis ikke han snart får stoppet det her igen. Han venter på at komme til psykolog og få krisehjælp i forb. med familemedlemmets død, og siger at han godt ved han har et problem og vil tale med psykolog om det. Han ved bare ikke hvornår han kan komme til psykolog eller om han kan. Vi havde det godt for et halvt år siden, derfor er det osse lettere sagt end gjort at forlade ham, også derfor jeg ikke har brug for at folk kommer med det råd. Jeg er jo ikke helt åndssvag... Men det er altid lettere at fortælle andre at de skal forlade deres kæreste. Jeg elsker ham jo, samtidig med at jeg hader ham lige nu. Men jeg ved jo at han også er god derinde et sted bagved depressionen og alkoholismen.

Nogle vil måske sige at han ikke er alkoholiker, når han "kun" drikker om fredagen, men så er det fordi de ikkeved hvad en alkoholiker er...

Please bare giv mig et kram, sig I forstår eller et eller andet... Bare ikke den sædvanlige, gå fra ham, for det kan jeg ikke bruge til noget som helst. Det ved jeg jo, at de fleste vil sige.

ET STORT KRAM SENDES TIL DIG .
I trænger til en laaang snak, dig og din mand.
Alkohol er en sygdom, og det er super hårdt for din mand. Han ved jo godt at det han drikker sådan, ikke er godt og slet ikke for jeres forhold.
Din kærlighed er meget stor, hold nu op din mand er altså heldig .
Et besøg hos lægen, ville være godt. Især i denne ventetid hvor han ikke ved om han kan komme til psykolog.
En god snak med en læge, og måske en henvisning til et sted for alkoholikere? Hvor han kan snakke med andre om det, tror det ville lette hans hjerte meget.
Og med din kærlighed, vil han blive stærk og komme igennem det.
Håber det absolut bedste for jer

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

SD21 skriver:

Nej, det forstår jeg godt. Det er oigså derfor du får snakket med nogen om det. Har du slet ikke en nær veninde eller lign. du kan snakke med om det? Det er ihvertfald vigtigt at du ikke går rundt med det helt for dig selv ! - Det slider jo også på dig !

Har en rigtig god veninde, men hun forstår ikke rigtig problemet. Hun mener ikke man er alkoholiker, når der kun er i weekenden. Hun fester meget i weekends, men der er bare milevid forskel på måden hun gør det på og på måden min kæreste gør... Kan desværre ikke rigtig forklare hende det. Min familie har jeg ikke lyst til at blande ind i det, og kan godt mærke at vi lukker os mere og mere inde for os selv. Øv.

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

tingimor skriver:

hvis du ikke var stærk så havde du aldrig skrevet dette inlæg og slet ikke bedt om at folk skal lade være at dømme. 

og sådan som du skriver dit indlæg med du godt ved det kan ende med at blive nødvendigt at rejser men du elsker din mand og håber på det beste.. ved han nu for hjælp. det betyder jo bare du har indset problemet og mener du er stærk nok til at klar dig igennem sammen med ham...

der er intet galt i at bede om hjælp.. tværimod vi alle kan være ned..og havde brug for et kram og en kæmpe tude tur før vi er klar til at kæmpe for dem vi holder af.. 

Tak det varmer virkelig. Tænk at du tror sådan på mig, det giver mig godt nok mere mod og gå på mod end du aner. TAK

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

ChelleGirl skriver:

ET STORT KRAM SENDES TIL DIG .
I trænger til en laaang snak, dig og din mand.
Alkohol er en sygdom, og det er super hårdt for din mand. Han ved jo godt at det han drikker sådan, ikke er godt og slet ikke for jeres forhold.
Din kærlighed er meget stor, hold nu op din mand er altså heldig .
Et besøg hos lægen, ville være godt. Især i denne ventetid hvor han ikke ved om han kan komme til psykolog.
En god snak med en læge, og måske en henvisning til et sted for alkoholikere? Hvor han kan snakke med andre om det, tror det ville lette hans hjerte meget.
Og med din kærlighed, vil han blive stærk og komme igennem det.
Håber det absolut bedste for jer

TAK, hvor er du bare sød. Jeg er helt væltet af pinden over hvor søde og forstående I allesammen er. til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.