Og jeg har ikke brug for at blive disset eller få at vide jeg bare skal forlade ham. Det hjælper mig ikke! Jeg har brug for forståelse og lidt trøst og omsorg, for det er et stort tabu, og ikke noget jeg kan tale om med NOGEN i det virkelige liv!
Min kæreste er alkoholiker! Ikke hver eneste dag, men hver fredag det sidste halve år. Han har tidligere drukket mange dage om ugen, men det stoppede, da jeg gik fra ham dengang, og han beviste at det var mig han ville have og ikke alkoholen. Vi var ikke sammen i et helt år, men havde stadig kontakt på afstand, så jeg vidste han forandrede sig.
Vi har faktisk haft det rigtig godt de sidste 7 år. Jo vi har da drukket indimellem før vi fik børn, men jeg har altid haft ham i kikkerten på den måde at det ikke skulle blive lige som før. For et halvt år siden mistede han et familiemedlem, og så har det bare grebet om sig med at han VIL have to liter rødvin eller så meget han kan få held til at købe uden jeg ser det om fredagen. Jeg hader ham, når han drikker, for han drikker sig jo hammerlam og sidder nogle gange pissefuld og er vågen endnu ved computeren, når jeg og vores datter står op eller osse har han brækket sig ud over det hele, og sover så tungt at man ikke kan komme i kontakt med ham.
Jeg er gravid med vores andet barn. Det blev jeg før han begyndte på at drikke igen. Jeg ved jo godt, at jeg bliver NØDT til at gå, hvis ikke han snart får stoppet det her igen. Han venter på at komme til psykolog og få krisehjælp i forb. med familemedlemmets død, og siger at han godt ved han har et problem og vil tale med psykolog om det. Han ved bare ikke hvornår han kan komme til psykolog eller om han kan. Vi havde det godt for et halvt år siden, derfor er det osse lettere sagt end gjort at forlade ham, også derfor jeg ikke har brug for at folk kommer med det råd. Jeg er jo ikke helt åndssvag... Men det er altid lettere at fortælle andre at de skal forlade deres kæreste. Jeg elsker ham jo, samtidig med at jeg hader ham lige nu. Men jeg ved jo at han også er god derinde et sted bagved depressionen og alkoholismen.
Nogle vil måske sige at han ikke er alkoholiker, når han "kun" drikker om fredagen, men så er det fordi de ikkeved hvad en alkoholiker er...
Please bare giv mig et kram, sig I forstår eller et eller andet... Bare ikke den sædvanlige, gå fra ham, for det kan jeg ikke bruge til noget som helst. Det ved jeg jo, at de fleste vil sige.