Ups... Jeg er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

ønskebørn74

Rsa skriver:

på brugerbetaling... Men det vil igen også bare skabe ulige kår. Dem der ofte ikke har ressourcer til at opfostre et barn, har sansynligt heller ikke ressourcer til at betale for en abort...

Men fortsår udemærket din tankegang

Kunne forestille mig at en socialrådgiver i sådan et tilfælde ville hjælpe... Synes bare ikke det automatisk skal være gratis...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Christine

Elje skriver:

Jeg tror nu ikke, at trådstarter mener, at barnløse bliver mere fertile af at folk holder op med at være uansvarlige og få aborter.. Jeg tror det er for at sætte det i perspektiv. Altså, at man ikke skal tage børn for givet, og at deres liv er dyrebart og ønsket af mange..

Og så mener jeg altså ikke, at abort er eneste udvej, hvis man ikke føler, at man har tid til et barn i sit liv. Så kan man sagtens bortadoptere det og give det et liv et andet sted hos nogle mennesker, der elsker det som var det deres eget barn.

Og hvis man får en abort UDEN AT TØVE, så mener jeg i aller højeste grad, at man bør arbejde på sin egoisme.. Jeg er ikke modstander af abort i alle tilfælde, men det skal absolut KUN være efter en lang og velovervejet beslutningsproces...

Det er i hvert fald min mening.

Jeg tror simpelthen ikke på at nogen får en abort uden at tænke sig godt om. SELVFØLGELIG ikke. Og i hvert fald er det nok næppe hovedparten af dem der vælger en abort. Ja, man kan bortadoptere, men det er heller ikke uden konsekvenser for mor og barn. Og hvis man synes det er uudholdeligt at tænke på, så skal man ikke gøre det.

Anmeld

3. marts 2011

Christine

jannebjerre skriver:

Tænk sig alle de ulykkelig og mistrivende børn der ville være til, hvis alle bare spyttede børn ud, fordi det var så forfærdeligt at få en abort??

Anmeld

3. marts 2011

Christine

ønskebarn74 skriver:

For du har ret det er hamrende unfair at jeg skal kæmpe imens andre smidder væk fordi de ikke gider beskytte sig..

Hvorfor? Det har da intet med hinanden at gøre. Det er lidt forskruet i min verden at se sådan på det. Lidt ligesom det er uretfærdigt at det regner nogle gange fordi jeg ikke har bil, men kun en cykel. Det har intet med hinanden at gøre og man er da nødt til at se det store billede!
Det er da synd for dig at det er svært for dig at blive gravid, men det er det også for en gravid der ikke ønsker barnet eller for et barn der ikke var ønsket. Hvorfor er det mere synd for dig?

Anmeld

3. marts 2011

LinLin

Laulund87 skriver:

JEG kan simpelthen sidde og blive så harm over at andre skal få dem, der har fået en abort, til at få det skidt fordi der er barnløse!!

Jeg synes ikke det hører nogen steder hjemme at sige at fordi der er barnløse, så er dem der får abort, dårlige mennesker!

Dem der bruger abort som prævention, burde skamme sig, men vi er alle mennesker og der kan ske fejl og man KAN faktisk blive gravid på p-piller! Jeg synes det er enormt flot at erkende at det er en dårlig idé at få det "barn" man bærer, så man vælger det fra..

Det kan man nemlig

- og så er jeg i øvrigt helt enig i det du skriver!

Anmeld

3. marts 2011

Laulund87

DAs mor skriver:

Det kan man nemlig

- og så er jeg i øvrigt helt enig i det du skriver!

Tænkte på dig da jeg skrev (og mig selv)

Anmeld

3. marts 2011

LinLin

Christine skriver:

Hvorfor? Det har da intet med hinanden at gøre. Det er lidt forskruet i min verden at se sådan på det. Lidt ligesom det er uretfærdigt at det regner nogle gange fordi jeg ikke har bil, men kun en cykel. Det har intet med hinanden at gøre og man er da nødt til at se det store billede!
Det er da synd for dig at det er svært for dig at blive gravid, men det er det også for en gravid der ikke ønsker barnet eller for et barn der ikke var ønsket. Hvorfor er det mere synd for dig?

Anmeld

3. marts 2011

Vingummien

Har ikke læst havd folk har svaret. Men nu er jeg selv den type, som er i mod abort på EGEN krop, medmindre det er livsnødvendigt.

Men tror goså man skal huske på, at uanset om det er planlagt eller ej, så er det altså i nogle tilfælde det bedste for det barn at det ikke når at blive til, for hvis det ikke blev en abort, kunne det ende i et meget dårligt liv.

Og jeg syntes heller at børn skal til med kærlighed.

Men er også imod dem der bruger abort som prævention, men man skal huske på dem, som ikke gør det.

Anmeld

3. marts 2011

Laulund87

Vingummien skriver:

Har ikke læst havd folk har svaret. Men nu er jeg selv den type, som er i mod abort på EGEN krop, medmindre det er livsnødvendigt.

Men tror goså man skal huske på, at uanset om det er planlagt eller ej, så er det altså i nogle tilfælde det bedste for det barn at det ikke når at blive til, for hvis det ikke blev en abort, kunne det ende i et meget dårligt liv.

Og jeg syntes heller at børn skal til med kærlighed.

Men er også imod dem der bruger abort som prævention, men man skal huske på dem, som ikke gør det.

Anmeld

3. marts 2011

ønskebørn74

Christine skriver:

Ok nu hygger du dig så med at sparke en der ligger ned...

9år har vi kæmpet og har indtil nu mistet 4børn den ene over halvejs inde i graviditeten..

Og sådan har jeg det med det.. Men jeg går jo ikke ind i deres tråd og skammer dem ud... Fordi det er at sparke en der ligger ned... Så tak for lort, du kan hvist ikke tale med om disse følelser..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.