Ups... Jeg er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

Laulund87

jannebjerre skriver:

Præcist!!!
Det viser blot man tager ansvar.
Man tager netop ansvar ved at sige, at man er nødt til at få dette barn fjernet, fordi man ved med sig selv, man hverken har økonomi, overskud, tid eller mennskelige ressucor til det!!

Nemlig! Jeg fatter slet ikke den anden tankegang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

jannebjerre

Laulund87 skriver:

Nemlig! Jeg fatter slet ikke den anden tankegang

Tænk sig alle de ulykkelig og mistrivende børn der ville være til, hvis alle bare spyttede børn ud, fordi det var så forfærdeligt at få en abort??

Anmeld

3. marts 2011

tinasmor

170811 skriver:

Hej!

Jeg bliver ikke stødt over dit indlæg, men man bliver også nød til at se det fra andre sider.

Nu er jeg en af dem som du fortæller om i dit indlæg Jeg blev gravid. UPS!!  Jeg var 18 eller 19 år tror jeg vist. Jeg tog p-piller men om jeg er blevet gravid på p-piller eller bare være sådan lidt useriøs omkring pillerne ved jeg ikke. Sikkert det sidste. Det er jo de færreste der bliver gravid på prævention hvis man passer det ordenligt. Jeg synes bestemt ikke et barn passede ind i mit liv, og jeg følte virkelig ikke jeg på det tidspunkt var i stand til at tage vare på en lille baby. Jeg havde hverken noget job, gik stadig i skole, var ude hver weekend, havde ikke nogen penge, og rimelig useriøs, bare sådan generelt. Tror ikke engang jeg var sikker på hvem faderen var. Kan jeg ikke helt huske. Og det blev fjernet UDEN tøven. Og det har da helt klart været den rigtige beslutning. Jeg var på ingen måde moden eller klar, og vi kan jo se i DUM (ihvert fald nogen tilfælde) hvad der sker/kan ske når man sætter børn til verden når man ikke er klar. Ved godt man modnes under graviditeten, men jeg skulle heller ikke være alenemor.

Nu er jeg 22½ og har termin til august, har fast kæreste, fast job, eget hus, bil osv. Langt mere selvsikker og klar over hvad jeg vil med mit liv. NU er jeg klar og kan give barnet hvad det behøver

Set i bakspejlet fortryder jeg ikke aborten, fortryder at jeg ikke passede mine piller men... GODT jeg havde muligheden for abort når jeg nu valgte at være skødesløs og useriøs. For det havde været så synd for den lille spir at komme ud lige der til en umoden mor.

Men kan sagtens følge dit indlæg. Folk inkl mig selv burde da tænke længere. Men ja, godt muligheden for abort er der, når der render nogen tumper rundt. De modnes forhåbentligt som jeg selv

kunne rigtig godt lide dit indlæg.

Jeg er generelt ikke så glad for abort. Og har siden jeg var teen-ager altid været erstemt bange for at blive uønsket gravid, så jeg var nok lige modsat dig og tog mine piller med millitær præsition

Meen jeg synes netop, at en historie som din viser at det jo er godt, at abort er en mulighed.

Og jeg må altså indrømme, at når jeg nogle gange har trykket forbi de unge mødre, så tænker jeg, at de sikkert havde været bedre om de lige havde ventet 5 års tid med at få et barn.

Men jeg vil give trådstarter ret i, at når man som par bor sammen og måske har børn (og ved man ikke vil have flere) så skal man passe rigtig godt på.

Anmeld

3. marts 2011

Laulund87

jannebjerre skriver:

Tænk sig alle de ulykkelig og mistrivende børn der ville være til, hvis alle bare spyttede børn ud, fordi det var så forfærdeligt at få en abort??

Forfærdeligt ville det være Vi er sgu kun menneskelige, men det er åbenbart ikke okay at begå fejl

Anmeld

3. marts 2011

jannebjerre

Laulund87 skriver:

Forfærdeligt ville det være Vi er sgu kun menneskelige, men det er åbenbart ikke okay at begå fejl

Nope åbenbart ikke, hverken på den ene eller den anden måde

Anmeld

3. marts 2011

mor-til-vanessa

helt enig ts.

jeg forstår det heller ikke. forstår ikke hvordan man kan have sex uden beskyttelse og så kommer det som en overraskelse at man er gravid.

synes ligesom man er nød til at tænke det igennem. begriber ikke dem der får abort på abort. brug dog noget gummi!

men omvendt så er der måske også nogle mennesker som har børn, som ikke skulle have haft

Anmeld

3. marts 2011

B&J

Jeg kan kun give dig helt ret

Anmeld

3. marts 2011

Anaglad

Synes heller ikke man kan sammenligne abort med barnløse par..

Men når det er sagt, så må jeg sige, at jeg er enig i, at hvis man er i et fastforhold og ikke beskytter sig ordentligt så må man da få det barn, hvis man bliver "ups" gravid.. ellers må man sætte en spiral op, tag p-piller, brug kondom eller lad sig steriliseres!

Jeg tror ikke jeg ville kunne få et abort med mindre det var blevet til pga voldtægt eller det truede mig eget liv.

Anmeld

3. marts 2011

ønskebørn74

Ups... Synes jeg at høre mange herinde sige, og jeg må sige, det gør mig harm!

Jeg bliver simpelthen så vred over alle de ups'er der synes at fremtræde, forstår godt man ikke selv er ude om det, når man er blevet gravid på præventation, som nogle åbenbart kan  blive.

Men jeg synes simpelthen det er forkasteligt, at brokke sig over at være blevet gravid, når manglende beskyttelse har været involveret!

Hvis man kan dyrke ubeskyttet sex - og så i et forhold, hvis man i forvejen har børn sammen - så kan man da absolut også varetage det, som udfaldet så bliver.

Jeg oplever det ikke bare herinde, har også flere veninder der har fået foretaget aborter, da en graviditet på tidspunktet ikke var palnlagt eller uønsket - på trods af at de havde ubeskyttet sex med deres partner/ægtefælle.

Hvorfor er det, at man kan være så forbandet uansvarlig, at et kommende barn skal ende som en ufuldbåren 'klat', fordi det ikke lige passer ind i ens liv... Jeg bliver forarget!
SÅ BRUG DOG BESKYTTELSE

Og ikke mindst i henhold til alle dem, som virkelig kæmper med at blive gravide - der er nogle der ønsker et barn så inderligt, men ikke kan eller har svært ved, at skabe et lille liv... Det er simpelthen så uretfærdigt, sat i det perspektiv, at graviditeter dagligt ender som ingenting og andre må lide under, at de ikke kan skabe det liv.

Abort-modstander? Nej, egentlig ikke... Jeg er bare modstander af uansvarlighed overfor de her børn - uønskede graviditeter, som kunne være undgået.
Jeg har fuld forståelse for, at man kan blive gravid på præventation samt der kan forekomme graviditet i andre kontekster, som man ikke selv kan være herre over.

Men der hvor dråben flyder mit bæger over, er hvor det er en ups'er...! - UANSVARLIGT!

Jeg ville aldrig selv kunne få en abort, det er liv for dyrebart til!

Måske støder jeg nogle herinde med mit indlæg, dette er bare mine tanker og MIN holdning... Absolut intet andet. Har I andre holdninger, er det jo bare dejligt, da vi alle er forskellige

En lille bøvs herfra!

Er enig med dig et stykke hen ad vejen.. Og jeg hører til en af de barnløse der bliver ked af det hver gang der kommer et af de ups indlæg.. For du har ret det er hamrende unfair at jeg skal kæmpe imens andre smidder væk fordi de ikke gider beskytte sig..

Men jeg synes det er vigtigt at der er mulighed for abort.. For en 14-15årig der ikke kan klare det er ikke tjent med det og et voldtægts offer heller ikke.. Og selv ville jeg vælge det trods vores kamp. Hvis jeg fik at vide hvores barn var alvorligt handicappet.. For det er det ikke tjent med...

Jeg synes at alle der bliver hovsa gravide over 18år burde betale aborten selv.. Så var der mere konsekvens.. Nu er det os der er syge der betaler, hvorfor skal uansvarlige sjuskede mennesker ikke betale...

Anmeld

3. marts 2011

Rsa

ønskebarn74 skriver:

Er enig med dig et stykke hen ad vejen.. Og jeg hører til en af de barnløse der bliver ked af det hver gang der kommer et af de ups indlæg.. For du har ret det er hamrende unfair at jeg skal kæmpe imens andre smidder væk fordi de ikke gider beskytte sig..

Men jeg synes det er vigtigt at der er mulighed for abort.. For en 14-15årig der ikke kan klare det er ikke tjent med det og et voldtægts offer heller ikke.. Og selv ville jeg vælge det trods vores kamp. Hvis jeg fik at vide hvores barn var alvorligt handicappet.. For det er det ikke tjent med...

Jeg synes at alle der bliver hovsa gravide over 18år burde betale aborten selv.. Så var der mere konsekvens.. Nu er det os der er syge der betaler, hvorfor skal uansvarlige sjuskede mennesker ikke betale...

på brugerbetaling... Men det vil igen også bare skabe ulige kår. Dem der ofte ikke har ressourcer til at opfostre et barn, har sansynligt heller ikke ressourcer til at betale for en abort...

Men fortsår udemærket din tankegang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.