Ups... Jeg er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.346 visninger
46 svar
0 synes godt om
3. marts 2011

Rsa

Ups... Synes jeg at høre mange herinde sige, og jeg må sige, det gør mig harm!

Jeg bliver simpelthen så vred over alle de ups'er der synes at fremtræde, forstår godt man ikke selv er ude om det, når man er blevet gravid på præventation, som nogle åbenbart kan  blive.

Men jeg synes simpelthen det er forkasteligt, at brokke sig over at være blevet gravid, når manglende beskyttelse har været involveret!

Hvis man kan dyrke ubeskyttet sex - og så i et forhold, hvis man i forvejen har børn sammen - så kan man da absolut også varetage det, som udfaldet så bliver.

Jeg oplever det ikke bare herinde, har også flere veninder der har fået foretaget aborter, da en graviditet på tidspunktet ikke var palnlagt eller uønsket - på trods af at de havde ubeskyttet sex med deres partner/ægtefælle.

Hvorfor er det, at man kan være så forbandet uansvarlig, at et kommende barn skal ende som en ufuldbåren 'klat', fordi det ikke lige passer ind i ens liv... Jeg bliver forarget!
SÅ BRUG DOG BESKYTTELSE

Og ikke mindst i henhold til alle dem, som virkelig kæmper med at blive gravide - der er nogle der ønsker et barn så inderligt, men ikke kan eller har svært ved, at skabe et lille liv... Det er simpelthen så uretfærdigt, sat i det perspektiv, at graviditeter dagligt ender som ingenting og andre må lide under, at de ikke kan skabe det liv.

Abort-modstander? Nej, egentlig ikke... Jeg er bare modstander af uansvarlighed overfor de her børn - uønskede graviditeter, som kunne være undgået.
Jeg har fuld forståelse for, at man kan blive gravid på præventation samt der kan forekomme graviditet i andre kontekster, som man ikke selv kan være herre over.

Men der hvor dråben flyder mit bæger over, er hvor det er en ups'er...! - UANSVARLIGT!

Jeg ville aldrig selv kunne få en abort, det er liv for dyrebart til!

Måske støder jeg nogle herinde med mit indlæg, dette er bare mine tanker og MIN holdning... Absolut intet andet. Har I andre holdninger, er det jo bare dejligt, da vi alle er forskellige

En lille bøvs herfra!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Frøken J.

Pyha, jeg synes den er svær. For jeg kan faktisk godt følge dig. Når det er ens eget ansvar og ens egen skyld, at man er blevet gravid, fordi man ikke har beskyttet sig. Men omvendt synes jeg ikke, at man skal sætte et barn i verden, bare fordi man har været uansvarlig. Det er jo ikke barnets skyld! Så hvis man har været uansvarlig og bliver gravid og kan se, at man slet ikke vil kunne varetage et barn (eller et barn mere) så synes jeg det er fornuftigt at vælge en abort i stedet for at få barnet fordi "det skal man, det var jo min egen skyld". Hvis man ved, at man ikke vil kunne give barnet et godt liv, men at barnet vil lide overlast, så synes jeg det er bedst at afslutte graviditeten, også selvom det var en "upser". det er jo ikke barnets skyld, at det var en upser..

Anmeld

3. marts 2011

Aves.

Vi er alle forskellige og heldigvis. Du støder ikke mig og jeg har det ikke skidt med at jeg har fået fjernet det der KUNNE blive til et barn.

Og at blande barnløse ind i det, det synes jeg på ingen måde er på sin plads. At få børn er jo ikke sådan en fair pakke hvor alle står lige. Nogle får aldrig og ønsker dem, andre bliver gravide og fjerner det. Det værste er dem der får og ikke magter det. Så hellere være uansvarlig med prævention og trods alt tage ansvar for at man ikke kan magte et barn og få en abort. Og ja, gu er det skidt ikke at passe godt nok på, men det skal barnet vel ikke straffes for og fødes alene på det grundlag ?

Anmeld

3. marts 2011

SussieThyssen

Helt enig RSA
Og så er der ikke mere til det!

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. marts 2011

Gittemor09

Rsa skriver:

Ups... Synes jeg at høre mange herinde sige, og jeg må sige, det gør mig harm!

Jeg bliver simpelthen så vred over alle de ups'er der synes at fremtræde, forstår godt man ikke selv er ude om det, når man er blevet gravid på præventation, som nogle åbenbart kan  blive.

Men jeg synes simpelthen det er forkasteligt, at brokke sig over at være blevet gravid, når manglende beskyttelse har været involveret!

Hvis man kan dyrke ubeskyttet sex - og så i et forhold, hvis man i forvejen har børn sammen - så kan man da absolut også varetage det, som udfaldet så bliver.

Jeg oplever det ikke bare herinde, har også flere veninder der har fået foretaget aborter, da en graviditet på tidspunktet ikke var palnlagt eller uønsket - på trods af at de havde ubeskyttet sex med deres partner/ægtefælle.

Hvorfor er det, at man kan være så forbandet uansvarlig, at et kommende barn skal ende som en ufuldbåren 'klat', fordi det ikke lige passer ind i ens liv... Jeg bliver forarget!
SÅ BRUG DOG BESKYTTELSE

Og ikke mindst i henhold til alle dem, som virkelig kæmper med at blive gravide - der er nogle der ønsker et barn så inderligt, men ikke kan eller har svært ved, at skabe et lille liv... Det er simpelthen så uretfærdigt, sat i det perspektiv, at graviditeter dagligt ender som ingenting og andre må lide under, at de ikke kan skabe det liv.

Abort-modstander? Nej, egentlig ikke... Jeg er bare modstander af uansvarlighed overfor de her børn - uønskede graviditeter, som kunne være undgået.
Jeg har fuld forståelse for, at man kan blive gravid på præventation samt der kan forekomme graviditet i andre kontekster, som man ikke selv kan være herre over.

Men der hvor dråben flyder mit bæger over, er hvor det er en ups'er...! - UANSVARLIGT!

Jeg ville aldrig selv kunne få en abort, det er liv for dyrebart til!

Måske støder jeg nogle herinde med mit indlæg, dette er bare mine tanker og MIN holdning... Absolut intet andet. Har I andre holdninger, er det jo bare dejligt, da vi alle er forskellige

En lille bøvs herfra!

lettede det??

for det er aktid sundt at komme ud med sine meninger... om det bliver taget imod med kyshånd eller ej, er jo ikke dit problem

men jeg kender udemærket problemet....

ville gerne selv have barn... men ikke rigtig på daværende tidspunkt.. tog mine p-piller til punkt og prikke... men min krop ville ikke lige tage imod dem...!!

og har aldrig ALRDIG fortrudt at jeg valgte at beholde det... så havde jeg ikke min dejlige datter på 1½ idag....

Anmeld

3. marts 2011

Eddy

Jeg kunne da ikke være mere enig, RSA ))))

Anmeld

3. marts 2011

Holbæktrunten

Eva. skriver:

Vi er alle forskellige og heldigvis. Du støder ikke mig og jeg har det sikke skidt med at jeg har fået fjernet det der KUNNE blive til et barn.

Og at blande barnløse ind i det, det synes jeg på ingen måde er på sin plads. At få børn er jo ikke sådan en fair pakke hvor alle står lige. Nogle får aldrig og ønsker dem, andre bliver gravide og fjerner det. Det værste er dem der får og ikke magter det. Så hellere være uansvarlig med prævention og trods alt tage ansvar for at man ikke kan magte et barn og få en abort. Og ja, gu er det skidt ikke at passe godt nok på, men det skal barnet vil ikke straffes for og fødes alene på det grundlag ?

Anmeld

3. marts 2011

Frøken J.

Eva. skriver:

Vi er alle forskellige og heldigvis. Du støder ikke mig og jeg har det sikke skidt med at jeg har fået fjernet det der KUNNE blive til et barn.

Og at blande barnløse ind i det, det synes jeg på ingen måde er på sin plads. At få børn er jo ikke sådan en fair pakke hvor alle står lige. Nogle får aldrig og ønsker dem, andre bliver gravide og fjerner det. Det værste er dem der får og ikke magter det. Så hellere være uansvarlig med prævention og trods alt tage ansvar for at man ikke kan magte et barn og få en abort. Og ja, gu er det skidt ikke at passe godt nok på, men det skal barnet vil ikke straffes for og fødes alene på det grundlag ?

Lige netop 

Anmeld

3. marts 2011

Carina1977

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at man bør beskytte sig, hvis man vil undgå en graviditet. Det tror jeg vil alle kan blive enige om

Måske er det bare mig, der har været uopmærksom, men jeg synes ikke jeg er stødt på nogen herinde, der har skrevet indlæg omkring en gravidtet, der er blevet til pga. de ikke har gidet at beskytte sig.

Selvom jeg har haft både spontane aborter og en missed abortion, så bliver jeg skam ikke harm over at folk vælger abort. Jeg tror sjældent at en abort er en nem beslutning. Jeg ved der er nogen der får abort efter abort, og der går min grænse godt nok også. Abort er ikke en præventions-form, og man burde være voksen nok til at bruge beskyttelse, hvis man vil undgå graviditet. Men det sker jo at man bliver gravid selvom man bruger beskyttelse. jeg er blevet gravid på p-piller 2 gange, og her sidste gang, ved jeg at jeg tog dem korrekt. Så måske virker de bare ikke på mig? Har tænkt tanken i hvert fald. Skal lige siges at jeg aldrig har fået en provokeret abort....det kan jeg bare ikke få mig selv til  men jeg har fuldt ud forståelse for de der vælger det, men alt med måde.

Anmeld

3. marts 2011

Christine

Eva. skriver:

Jeg er enig, jeg synes du blander appelsiner og bananer, som min folkeskolematematiklærer ville have sagt. Barnløse bliver simpelthen ikke mindre fertile af at der foretages aborter, beklager. Og ligemeget hvad den "ups-gravide" vælger, så er det nok det eneste rigtige valg i min verden. Nogle vælger at få barnet og andre vælger at det ikke ville være fair for at barn at sætte det i verden. Så er det sådan set underordnet hvordan graviditeten opstod i mine øjne. Et barn skal skisme da aldrig være en straf!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.