Ups... Jeg er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. marts 2011

Dorthe1986

Jeg er sådan set enig med dig i, at hvis man ikke ønsker et barn, så må man også beskytte sig. Vælger man at dyrke ubeskyttet sex med sin partner, må man vel til dels have overvejet at det kan ende med en graviditet... men igen hvis vi snakker om nogle der konsekvent dyrker ubeskyttet sex og ikke vil have barnet, jamen så må man også tænke over, om de så resolut skal vælge og beholde det. Barnet skal jo være ønsket for at det giver nogen mening!

Men ja jeg bliver da også harm, når jeg hører om dem, der bruger abort som prævention.

Men jeg mener nu heller ikke at barnløse hører med her. For altså uanset hvad andre vælger, bliver de barnløse jo ikke gravide. Og egentlig kan det jo ikke passe, at man skal tænke på alle de barnløse der findes, når man skal træffe et valg om abort eller ej. Der handler det vel om at tænke på ens egen situation og hvad man kan tilbyde en lille bebs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2011

Laulund87

Eva. skriver:

Vi er alle forskellige og heldigvis. Du støder ikke mig og jeg har det ikke skidt med at jeg har fået fjernet det der KUNNE blive til et barn.

Og at blande barnløse ind i det, det synes jeg på ingen måde er på sin plads. At få børn er jo ikke sådan en fair pakke hvor alle står lige. Nogle får aldrig og ønsker dem, andre bliver gravide og fjerner det. Det værste er dem der får og ikke magter det. Så hellere være uansvarlig med prævention og trods alt tage ansvar for at man ikke kan magte et barn og få en abort. Og ja, gu er det skidt ikke at passe godt nok på, men det skal barnet vel ikke straffes for og fødes alene på det grundlag ?

Anmeld

3. marts 2011

Laulund87

JEG kan simpelthen sidde og blive så harm over at andre skal få dem, der har fået en abort, til at få det skidt fordi der er barnløse!!

Jeg synes ikke det hører nogen steder hjemme at sige at fordi der er barnløse, så er dem der får abort, dårlige mennesker!

Dem der bruger abort som prævention, burde skamme sig, men vi er alle mennesker og der kan ske fejl og man KAN faktisk blive gravid på p-piller! Jeg synes det er enormt flot at erkende at det er en dårlig idé at få det "barn" man bærer, så man vælger det fra..

Anmeld

3. marts 2011

Rsa

Eva. skriver:

Vi er alle forskellige og heldigvis. Du støder ikke mig og jeg har det ikke skidt med at jeg har fået fjernet det der KUNNE blive til et barn.

Og at blande barnløse ind i det, det synes jeg på ingen måde er på sin plads. At få børn er jo ikke sådan en fair pakke hvor alle står lige. Nogle får aldrig og ønsker dem, andre bliver gravide og fjerner det. Det værste er dem der får og ikke magter det. Så hellere være uansvarlig med prævention og trods alt tage ansvar for at man ikke kan magte et barn og få en abort. Og ja, gu er det skidt ikke at passe godt nok på, men det skal barnet vel ikke straffes for og fødes alene på det grundlag ?

Barnløshed er mit perspektiv og min måde, at sætte det op på - det er  to store emner i sig selv... ja...
Når jeg refererer til det urimelige i, at nogle kan få børn andre ikke - er der set i perspektivet af, at voksne i velfungerende forhold med gode og mangen ressourcer, vælger et barn fra fordi det er uønsket trods ubeskyttet samleje.

Som jeg også skrev, er jeg ikke mod abort og vi kan hurtigt blive enige om, at dem der ikke magter eller ikke kan varetage et barn heller bør få en abort fremfor, at barnet skal lide last af det resten af livet...

Vh.

Anmeld

3. marts 2011

170811

Hej!

Jeg bliver ikke stødt over dit indlæg, men man bliver også nød til at se det fra andre sider.

Nu er jeg en af dem som du fortæller om i dit indlæg Jeg blev gravid. UPS!!  Jeg var 18 eller 19 år tror jeg vist. Jeg tog p-piller men om jeg er blevet gravid på p-piller eller bare være sådan lidt useriøs omkring pillerne ved jeg ikke. Sikkert det sidste. Det er jo de færreste der bliver gravid på prævention hvis man passer det ordenligt. Jeg synes bestemt ikke et barn passede ind i mit liv, og jeg følte virkelig ikke jeg på det tidspunkt var i stand til at tage vare på en lille baby. Jeg havde hverken noget job, gik stadig i skole, var ude hver weekend, havde ikke nogen penge, og rimelig useriøs, bare sådan generelt. Tror ikke engang jeg var sikker på hvem faderen var. Kan jeg ikke helt huske. Og det blev fjernet UDEN tøven. Og det har da helt klart været den rigtige beslutning. Jeg var på ingen måde moden eller klar, og vi kan jo se i DUM (ihvert fald nogen tilfælde) hvad der sker/kan ske når man sætter børn til verden når man ikke er klar. Ved godt man modnes under graviditeten, men jeg skulle heller ikke være alenemor.

Nu er jeg 22½ og har termin til august, har fast kæreste, fast job, eget hus, bil osv. Langt mere selvsikker og klar over hvad jeg vil med mit liv. NU er jeg klar og kan give barnet hvad det behøver

Set i bakspejlet fortryder jeg ikke aborten, fortryder at jeg ikke passede mine piller men... GODT jeg havde muligheden for abort når jeg nu valgte at være skødesløs og useriøs. For det havde været så synd for den lille spir at komme ud lige der til en umoden mor.

Men kan sagtens følge dit indlæg. Folk inkl mig selv burde da tænke længere. Men ja, godt muligheden for abort er der, når der render nogen tumper rundt. De modnes forhåbentligt som jeg selv

Anmeld

3. marts 2011

morethanperfect

Jeg er rigtig enig med TS ! Og så forstår jeg ikke hvordan man kan få abort .. Nu fik jeg abort som 18 årig , og det var ikke mit valg .. I dag når jeg har oplevet hvor skønt det er og ha børn , ville jeg aldrig nogensinde kunne få mig selv til at få abort . 
Om så jeg stod midt i min drømme udd. ville jeg tilsidesætte det for mit barn .. Om så jeg havde 8 af slagsen , ville jeg stadig ikke få abort

Men der er såå mange meninger om præcis det emne , og det er få det blir enige

MEN derimod forstår jeg godt dem der beskytter sig og blir gravide ..  

Anmeld

3. marts 2011

Kb

Eva. skriver:

Helt helt enig

Anmeld

3. marts 2011

jannebjerre

Laulund87 skriver:

JEG kan simpelthen sidde og blive så harm over at andre skal få dem, der har fået en abort, til at få det skidt fordi der er barnløse!!

Jeg synes ikke det hører nogen steder hjemme at sige at fordi der er barnløse, så er dem der får abort, dårlige mennesker!

Dem der bruger abort som prævention, burde skamme sig, men vi er alle mennesker og der kan ske fejl og man KAN faktisk blive gravid på p-piller! Jeg synes det er enormt flot at erkende at det er en dårlig idé at få det "barn" man bærer, så man vælger det fra..

Præcist!!!
Det viser blot man tager ansvar.
Man tager netop ansvar ved at sige, at man er nødt til at få dette barn fjernet, fordi man ved med sig selv, man hverken har økonomi, overskud, tid eller mennskelige ressucor til det!!

Anmeld

3. marts 2011

maria87

Rsa skriver:

Ups... Synes jeg at høre mange herinde sige, og jeg må sige, det gør mig harm!

Jeg bliver simpelthen så vred over alle de ups'er der synes at fremtræde, forstår godt man ikke selv er ude om det, når man er blevet gravid på præventation, som nogle åbenbart kan  blive.

Men jeg synes simpelthen det er forkasteligt, at brokke sig over at være blevet gravid, når manglende beskyttelse har været involveret!

Hvis man kan dyrke ubeskyttet sex - og så i et forhold, hvis man i forvejen har børn sammen - så kan man da absolut også varetage det, som udfaldet så bliver.

Jeg oplever det ikke bare herinde, har også flere veninder der har fået foretaget aborter, da en graviditet på tidspunktet ikke var palnlagt eller uønsket - på trods af at de havde ubeskyttet sex med deres partner/ægtefælle.

Hvorfor er det, at man kan være så forbandet uansvarlig, at et kommende barn skal ende som en ufuldbåren 'klat', fordi det ikke lige passer ind i ens liv... Jeg bliver forarget!
SÅ BRUG DOG BESKYTTELSE

Og ikke mindst i henhold til alle dem, som virkelig kæmper med at blive gravide - der er nogle der ønsker et barn så inderligt, men ikke kan eller har svært ved, at skabe et lille liv... Det er simpelthen så uretfærdigt, sat i det perspektiv, at graviditeter dagligt ender som ingenting og andre må lide under, at de ikke kan skabe det liv.

Abort-modstander? Nej, egentlig ikke... Jeg er bare modstander af uansvarlighed overfor de her børn - uønskede graviditeter, som kunne være undgået.
Jeg har fuld forståelse for, at man kan blive gravid på præventation samt der kan forekomme graviditet i andre kontekster, som man ikke selv kan være herre over.

Men der hvor dråben flyder mit bæger over, er hvor det er en ups'er...! - UANSVARLIGT!

Jeg ville aldrig selv kunne få en abort, det er liv for dyrebart til!

Måske støder jeg nogle herinde med mit indlæg, dette er bare mine tanker og MIN holdning... Absolut intet andet. Har I andre holdninger, er det jo bare dejligt, da vi alle er forskellige

En lille bøvs herfra!

Anmeld

3. marts 2011

Elje

Christine skriver:

Jeg er enig, jeg synes du blander appelsiner og bananer, som min folkeskolematematiklærer ville have sagt. Barnløse bliver simpelthen ikke mindre fertile af at der foretages aborter, beklager. Og ligemeget hvad den "ups-gravide" vælger, så er det nok det eneste rigtige valg i min verden. Nogle vælger at få barnet og andre vælger at det ikke ville være fair for at barn at sætte det i verden. Så er det sådan set underordnet hvordan graviditeten opstod i mine øjne. Et barn skal skisme da aldrig være en straf!!

Jeg tror nu ikke, at trådstarter mener, at barnløse bliver mere fertile af at folk holder op med at være uansvarlige og få aborter.. Jeg tror det er for at sætte det i perspektiv. Altså, at man ikke skal tage børn for givet, og at deres liv er dyrebart og ønsket af mange..

Og så mener jeg altså ikke, at abort er eneste udvej, hvis man ikke føler, at man har tid til et barn i sit liv. Så kan man sagtens bortadoptere det og give det et liv et andet sted hos nogle mennesker, der elsker det som var det deres eget barn.

Og hvis man får en abort UDEN AT TØVE, så mener jeg i aller højeste grad, at man bør arbejde på sin egoisme.. Jeg er ikke modstander af abort i alle tilfælde, men det skal absolut KUN være efter en lang og velovervejet beslutningsproces...

Det er i hvert fald min mening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.