Rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Dinna88

Nalle skriver:

Tvivler på det er realistisk for særlig mange

Hm, jeg kender nu mange der er deroppe Det kommer jo meget an på om man "bare" tager en gennemsnituddannelse, eller om man arbejder sig op til de penge.

- Det håber jeg f.eks. på at gøre - jeg skulle meget gerne opad i de tal der + min kærestes (han skal så nok være lærer, så det er mig der kommer til at tjene mest)

Nu har jeg ikke lige styr på skat og det, men nogle måneder har min svigerfar 80.000 kr før skat + min svigermor har nok omkring 30-35.000 før skat, så de er da et glimrende eksempel - min svigerfar er ikke uddannet til sit arbejde, han har arbejdet sig op til at have en knaldhamrende god stilling og min svigermor er lærer med specialbørn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Carina1977

MarianneSonne skriver:

Jeg mener nu at det hænger meget godt sammen. Hvis mine piger skulle i daginstitution alle tre, ville det koste mig 4500kr om måneden. Det er altså MANGE penge at rykke ud af et budget.

Der kan jeg sagtens følge dig. Når man lever i et parforhold, hvor man ikke får friplads, så kan forskellen klart mærkes ang. pasning.

Men når man er enlig mor mærker man det ikke på den måde

Der føler man jo bare at børnene bliver dyrere, fordi man jo har friplads. Så der vil det mærkes, at det bliver dyrere jo ældre de bliver.

Men jeg klager skam ikke, for vi kan fint få det hele til at hænge sammen

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Zafir skriver:

Ja - jeg syntes også det er pænt meget vi har nu om dage.. Men da Idun var lille havde vi INTET... Der havde vi 3000 kr til alt. Mad, diesel og lommepenge.. Så jeg er helt klar over hvordan det er at være på røven...

Ja det er bestemt ikke sjovt, hvis økonomien bliver for presset. Jeg synes det er vigtigt, at der er luft i økonomien. Jeg tror at hvis man altid skal leve med en presset økonomi, så kan man da ikke andet end at rende rundt og bekymre sig om penge ret ofte.

Jeg har ikke brug for en masse penge, men samtidig ville jeg godt nok heller ikke bryde mig om, hvis det blev for presset økonomisk. Man skal altså lige have den der luft i økonomien.

Anmeld

28. februar 2011

Zafir

Carina1977 skriver:

Ja det er bestemt ikke sjovt, hvis økonomien bliver for presset. Jeg synes det er vigtigt, at der er luft i økonomien. Jeg tror at hvis man altid skal leve med en presset økonomi, så kan man da ikke andet end at rende rundt og bekymre sig om penge ret ofte.

Jeg har ikke brug for en masse penge, men samtidig ville jeg godt nok heller ikke bryde mig om, hvis det blev for presset økonomisk. Man skal altså lige have den der luft i økonomien.

Det værste er at ligge søvnløs om natten op til den 1. i måneden...
Men det gør også at man virkelig værdsætter, når man har fået mere luft i det hele...

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Zafir skriver:

Men det gør også at man virkelig værdsætter, når man har fået mere luft i det hele...

Jeg har prøvet at sove elendigt pga. penge. Det er nu mange år siden, men det var modbydeligt. Faktisk lå jeg og drømte at der var nogen der huggede min pung med mine sidste penge. og det var den samme drøm igen og igen haha

Når man ligefrem drømmer om det at mangle penge, så er det jo fordi det er noget der fylder meget....også hvis man ligger søvnløs.

Nogen gange kan man selv gøre noget for at økonomien bliver bedre, men i andre tilffælde må folk bare leve i flere år sådan, og for dælen jeg har ondt af dem

Anmeld

28. februar 2011

wamse

Zafir skriver:

Det er absolut noget af det værste.

Der er intet der dræner mit overskud og humør, som økonomiske bekymringer.

Anmeld

28. februar 2011

Benjamins'mor

Jeg stemte 2-4000 inden jeg havde forstået hvad du egentligt mente.  Men efter regninger osv. har vi 10000 kr til mad, tøj, opsparing, og alt det andet man nu lige køber.

Anmeld

28. februar 2011

Kloster

Hej.

Jeg har stemt: mere end 10.000,-

Vi har mere til rådighed end de 10.000,- som du skev som max. Og skal bestemt ikke klage, men vi bruger også vores penge. Vi har sat vores udgifter efter vores 2 udemærkede indtægter og betaler skam også nok til alle de ting, vi har.

Og uden at lyde grådig, så kan vi sagtens bruge flere penge, for føler stadig, vi er nødt til at spare, for at finde penge til alt.

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Kloster skriver:

Hej.

Jeg har stemt: mere end 10.000,-

Vi har mere til rådighed end de 10.000,- som du skev som max. Og skal bestemt ikke klage, men vi bruger også vores penge. Vi har sat vores udgifter efter vores 2 udemærkede indtægter og betaler skam også nok til alle de ting, vi har.

Og uden at lyde grådig, så kan vi sagtens bruge flere penge, for føler stadig, vi er nødt til at spare, for at finde penge til alt.

jeg synes ikke man er grådig, bare fordi man kunne ønske sig flere penge. Vi alle har vel ikke det mindste imod nogle ekstra penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.