Rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

eElak

Jeg har taget udgangspunkt i mit liv som det er nu med mig selv og knægten...

og hvis jeg skulle lægge penge til ferier, rejser og kunne leve livet sjovere end jeg gør nu - sådan med aktiviteter, så hedder det 4000-6000 kroner, og ikke de 1000-2000 kroner som jeg har nu.

Håber dog snart at det vender - nu er faren heldigvis kommet på banen med børnebidrag, så knægten kommer aldrig til at mangle noget... :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Carina1977

TinaPina skriver:

Nej okay, hvis man gør det på den måde, så slipper man selvfølgelig billigere. Men jeg synes hurtigt det bliver dyrt når vi tager i sommerhus. Det er aaallt for kedeligt at sidde i sådan en hytte, så vi ender altid med at fræse rundt i parker og badelande osv. Og så løber det bare skide hurtigt. Vi kommer altid afsted i dårligt vejr.

Og skal vi bare sidde foran brændeovnen med et puslespil, så kan vi lige så godt blive hjemme

Haha kan sagtens se din pointe der

Nu har vi somregel været heldig med at vejret har været rimelig, så vi har altid kunnet tage til stranden 1-2 dage eller mere, når vi har været i sommerhus.

Men ja det løber op, hvis man skal i parker, sommerlande osv...puha da

Anmeld

28. februar 2011

PernilleB

Efter alle regninger har vi ca 2-3000 kr., til mad og babymad og bleer...

Anmeld

28. februar 2011

Frk. Himmelblå

Eva. skriver:

Ja, jo større hus og bil, jo færre penge...for de fleste i hvert fald.

Jeg var godt med på at de 10.000kr var efter, men stadig ikke det vilde beløb, når man tænker på hvad det koster at leve og så lige det lidt ekstra man gerne vil.

Fedt med nyt hus...wee...bare det var mig, men jeg venter med tålmod på at den her lille hytte er færdig.

Takker 

Og

uha, ja istandsættelse af hus er virkelig noget, der kan sætte tålmodigheden på prøve! Kender det kun alt for godt.

Synes egentlig, det er fedt, du kan sætte dig ind i, at vores økonomi er lidt presset, for almindeligvis  er holdningen gerne, at "ork, jeg kan da klare mig for en daler og nogle kartoffelskræller"-agtig. 

Anmeld

28. februar 2011

Zafir

Jeg har stemt blankt, for jeg ka ikke tyde ud af, hvad du har skrevet om det er før eller efter mad. Hos os, har vi madkontoen med i de faste udgifter og rådighedsbeløb, er udover madkontoen.

Derfor giver det et misvisende billede, hvis du som banken mener incl madkontoen.

Nu er jeg kommetpå barselsdagpenge og har ikke særlig meget. Men under normale forhold, så mener jeg at vi har rigtig meget i rådighedsbeløb. Vi har efter madkonto og bilkonto (diesel), ca 6-7000 kr til lommepenge om måneden. Det syntes jeg er rigtig mange penge og jeg kan sagtens klare mig for mindre, men jeg syntes det er rart.
Og det har BESTEMT ikke altid været sådan...

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

SeptemberBaby skriver:

Takker 

Og

uha, ja istandsættelse af hus er virkelig noget, der kan sætte tålmodigheden på prøve! Kender det kun alt for godt.

Synes egentlig, det er fedt, du kan sætte dig ind i, at vores økonomi er lidt presset, for almindeligvis  er holdningen gerne, at "ork, jeg kan da klare mig for en daler og nogle kartoffelskræller"-agtig. 

Ja, det er virkelig et helvede. Men jeg tænker hele tiden på hvad alternativet havde været og så hjælper det lidt.

Ja, den der med at man kan klare sig for meget mindre, den hersker, det kan jeg godt fornemme. Og ja, man kan da sikkert klare sig for næsten intet. Men altså, det handler vel også om hvordan man vil klare sig. Jeg ville virkelig ikke føle det var et liv for hverken mig eller mine unger, hvis hver en krone skulle vendes. Så jeg kan sagtens sætte mig ind i at det er lidt I har. Altså bare en tur i bio herhjemme, det koster jo over 500kr!!! og ferier, lommepenge...det lidt ekstra hygge i form af god mad og vin...det er da det der giver livet lige lidt ekstra. Ikke at penge er lykken, men betingelser bliver altså bare bedre når alt ikke skal vendes.

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Zafir skriver:

Jeg har stemt blankt, for jeg ka ikke tyde ud af, hvad du har skrevet om det er før eller efter mad. Hos os, har vi madkontoen med i de faste udgifter og rådighedsbeløb, er udover madkontoen.

Derfor giver det et misvisende billede, hvis du som banken mener incl madkontoen.

Nu er jeg kommetpå barselsdagpenge og har ikke særlig meget. Men under normale forhold, så mener jeg at vi har rigtig meget i rådighedsbeløb. Vi har efter madkonto og bilkonto (diesel), ca 6-7000 kr til lommepenge om måneden. Det syntes jeg er rigtig mange penge og jeg kan sagtens klare mig for mindre, men jeg syntes det er rart.
Og det har BESTEMT ikke altid været sådan...

Det var inkl. mad....og ja jeg synes da også det er pænt mange lommepenge i har, men det er jo kun dejligt

Anmeld

28. februar 2011

ekzunz

Jeg har stemt over 10.000 - hvis jeg kunne ville jeg også have stemt +20.000.....Vi er mange og det er dyrt. Pt. er jeg på dagpenge, og skulle meget gerne på SU efter sommerferien, og vi har et rådighedsbeløb på ca. 14.000, hvoraf de 8.000 er øremærket til mad. Inden dagpenge havde vi ca. 7.000 mere til rådighed hver md., og alligevel synes jeg ikke vi havde nogle penge.

Vi er 2 voksne, 3 store teenagedrenge og 2 mindre børn. Det koster bare kassen.....og under 20.000 pr. md. er der ikke noget der hedder ferier og opsparing, og det er altså for trist, men alligevel realiteten de næste 3-4 år herhjemme. Det er nemlig blevet mor-tid

Anmeld

28. februar 2011

smokin

Eva. skriver:

Efter alle de faste udgifter er betalt...så ville jeg mene at over 15.000kr ville være passende...så var der råd til opsparing, rejser osv...meget mindre ville kun være at lev for mig...og det er ud fra hvad jeg godt ville...kunne ønske mig. Heri er så ikke medregnet børnefamilieydelsen.

Men det bliver nok ikke realistisk før jeg finder mig en mand eller en anden udd.

wow jeg læste det som at du havde 15.000 til dig selv når alt var betalt. Måtte lige have læsebrillerne på igen 

Vi har 12.000 det er jeg rimlig godt tilfreds med.... men man kan jo aldrig have for mange penge

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

Zette skriver:

wow jeg læste det som at du havde 15.000 til dig selv når alt var betalt. Måtte lige have læsebrillerne på igen 

Vi har 12.000 det er jeg rimlig godt tilfreds med.... men man kan jo aldrig have for mange penge

nej nej...det var hvad jeg som minimum ville have hvis jeg skulle kunne leve som jeg gerne vil...

Men nu må vi se når jeg får et job....hvad jeg så har at leve for..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.