Rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilket rådighedhedsbeløb skulle i have, før i følte i havde nok luft i økonomien?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.340 visninger
48 svar
0 synes godt om
28. februar 2011

Carina1977

Nu kører der en debat omkring, hvor meget folk har at leve for om måneden. Det er meget forskelligt, hvad folk mener er et ok rådighedsbeløb.

Så hvad skulle jeres rådighedsbeløb være, for at i syntes, i kunne  have det godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

SpunkenJo

Mener du de penge man har til sig selv, mand, hund, barn....? Altså mad, tøj mm. EFTER alle regninger og faste udgifter (bolig,bil,forsikring) er betalte?

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

Efter alle de faste udgifter er betalt...så ville jeg mene at over 15.000kr ville være passende...så var der råd til opsparing, rejser osv...meget mindre ville kun være at lev for mig...og det er ud fra hvad jeg godt ville...kunne ønske mig. Heri er så ikke medregnet børnefamilieydelsen.

Men det bliver nok ikke realistisk før jeg finder mig en mand eller en anden udd.

Anmeld

28. februar 2011

Nalle

Eva. skriver:

Efter alle de faste udgifter er betalt...så ville jeg mene at over 15.000kr ville være passende...så var der råd til opsparing, rejser osv...meget mindre ville kun være at lev for mig...og det er ud fra hvad jeg godt ville...kunne ønske mig. Heri er så ikke medregnet børnefamilieydelsen.

Men det bliver nok ikke realistisk før jeg finder mig en mand eller en anden udd.

Tvivler på det er realistisk for særlig mange

Anmeld

28. februar 2011

millesofie

Carina1977 skriver:

Nu kører der en debat omkring, hvor meget folk har at leve for om måneden. Det er meget forskelligt, hvad folk mener er et ok rådighedsbeløb.

Så hvad skulle jeres rådighedsbeløb være, for at i syntes, i kunne  have det godt

jeg har stemt 4000-6000

det er det jeg har i dag og føler mig ikke snydt selvfølgelig ville det være dejligt med flere penge, men det synes alle vel

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

SpunkenJo skriver:

Mener du de penge man har til sig selv, mand, hund, barn....? Altså mad, tøj mm. EFTER alle regninger og faste udgifter (bolig,bil,forsikring) er betalte?

Ja det er rådighedsbeløbet....altså når alle faste udgifter er betalt.

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

Nalle skriver:

Tvivler på det er realistisk for særlig mange

Det tror jeg det er...dem jeg kender er deroppe af og mange højere...tror bare der er mange herinde som lever for mindre da det er unge mennesker på kh, dp eller som er studerende. Det er vel også derfor vi har tid til at være herinde...

En lille udregning hvis jeg fik et job med udbetalt 15.000kr, mon det ikke er realistisk, trods det at jeg er inden for et lavtlønnet område...så er jeg slet ikek så langt fra de 15.000kr.

Men det kommer jo an på hvilken gruppe du spørger...os herinde tror jeg bestemt ikke er repræsentativt for hele gruppen af mennesker med børn..heldigvis.

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Jeg kan sagtens følge dig, hvis man vil have penge til alt det. Så skal man jo også helst have et meget stort rådighedsbeløb.

Nu er jeg ikke den der rejser særligt meget, foretrækker egentlig at holde ferie i DK, så derfor har jeg jo heller ikke et lige så stort behov for et stort rådighedsbeløb som dig

Men der er jo nok også forskel på, hvor stor familien er. Nu er vi kun 2, og har derfor heller ikke brug for nær så mange penge, som en familie på f.eks. 4-5 personer.

Anmeld

28. februar 2011

Frk. Himmelblå

Eva. skriver:

Det tror jeg det er...dem jeg kender er deroppe af og mange højere...tror bare der er mange herinde som lever for mindre da det er unge mennesker på kh, dp eller som er studerende. Det er vel også derfor vi har tid til at være herinde...

En lille udregning hvis jeg fik et job med udbetalt 15.000kr, mon det ikke er realistisk, trods det at jeg er inden for et lavtlønnet område...så er jeg slet ikek så langt fra de 15.000kr.

Men det kommer jo an på hvilken gruppe du spørger...os herinde tror jeg bestemt ikke er repræsentativt for hele gruppen af mennesker med børn..heldigvis.

Enig.

Og jeg har også stemt > 10.000 kr.. Som familie ligger vi ca. der i dag. Men glæder mig til at komme højere op efter barsel. Synes sørme hurtigt, pengene kan få ben at gå på, når man tænker i tøj, forlystelser og den slags herligheder ...

Men rådighedsbeløb hænger jo også meget sammen med, hvorledes man bor/ har valgt at bo. Tror vi er mange, der kunne flytte og få et langt større rådighedsbeløb som følge deraf. - Hvad er det man siger i den forbindelse, - man rider, som man sadler? 

Anmeld

28. februar 2011

TinaPina

Man kan slet ikke tage den afstemning som et billede af samfundet.

Det viste sig jo, hvis jeg ikke husker meget forkert, at 16 % herinde var på kontanthjælp. Deres rådighedsbeløb er forhåbentlig mindre end gennemsnittet. Hvis du forstår hvad jeg mener

Jeg har stemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.