Rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Carina1977

Så kan jeg sige at jeg selv har stemt 4000-6000 kr.

Lige nu lever vi for 4300 kr. i måneden, og jeg føler vi har så rigeligt. Ud af de penge køber jeg også tøj til min søn og jeg. Børnepengene bliver så brugt til ferier, gaver, tandlæge, opsparing osv.

Jeg synes vi lever et godt liv, uden at mangle noget. Jeg synes at så længe jeg har råd til at spare op, så har jeg også en fin økonomi uden mangler 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Mi

Det er jo helt afhængig af hvor mange personer der er i husstanden. Det kan også afhænge af om der er personer med allergi i husstanden, for det kan blive dyrt at købe specielt mad fx.

Har stemt 8000+, for vi er fem hos os, så hvis der også skal være luft i økonomien, så skal vi derop.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

MarianneSonne skriver:

Det er jo helt afhængig af hvor mange personer der er i husstanden. Det kan også afhænge af om der er personer med allergi i husstanden, for det kan blive dyrt at købe specielt mad fx.

Har stemt 8000+, for vi er fem hos os, så hvis der også skal være luft i økonomien, så skal vi derop.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Lige netop....

Jeg har et par drenge med allergi og den ene har så udover cøliaki...det koster ikke kun i kost, men også medicin og i forhold til at tøjet tørres i tumbler...udover det så er det jo ikke billigere med store børn...både hvad angår tøj, fritidsinteresser, lommepenge osv...og så får man jo mindre i børnefamilieydelsen.. ingen logik der.

Jeg ville aldrig kunne klare mig for 5000kr om md. ikke engang hvis vi kun lige levede....jeg bruger mere end 5000kr på mad hver måned..

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

MarianneSonne skriver:

Marianne

www.stjerneleg.dk

8000+ synes jeg heller ikke er meget, når man er 5

Vi er jo kun 2, og bruger et sted mellem 3000-3500 kr. i måneden.

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Lige netop....

Jeg har et par drenge med allergi og den ene har så udover cøliaki...det koster ikke kun i kost, men også medicin og i forhold til at tøjet tørres i tumbler...udover det så er det jo ikke billigere med store børn...både hvad angår tøj, fritidsinteresser, lommepenge osv...og så får man jo mindre i børnefamilieydelsen.. ingen logik der.

Jeg ville aldrig kunne klare mig for 5000kr om md. ikke engang hvis vi kun lige levede....jeg bruger mere end 5000kr på mad hver måned..

Jeg vil give dig ret i at det er et mærkeligt system ang. børnefamilieydelsen

Børn bliver dyrere, jo ældre de bliver. Jeg kan da helt klart mærke, at jeg bruger flere penge på min søn nu hvor han er 10 år, i forhold til da han var f.eks. 2-3 år. Det er jo dyrere behov de har.

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Børn bliver dyrere, jo ældre de bliver. Jeg kan da helt klart mærke, at jeg bruger flere penge på min søn nu hvor han er 10 år, i forhold til da han var f.eks. 2-3 år. Det er jo dyrere behov de har.

Ja, lige netop...men det er jo fordi den ydelse i sin tid var som tilskud til pasning og der koster de små jo mere.

Men det gør de jo ikke rigtig for de enlige når de får tilskud til pasning, så vi kan jo riggtig mærke at det koster mere og mere med alderen.

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

Eva. skriver:

Ja, lige netop...men det er jo fordi den ydelse i sin tid var som tilskud til pasning og der koster de små jo mere.

Men det gør de jo ikke rigtig for de enlige når de får tilskud til pasning, så vi kan jo riggtig mærke at det koster mere og mere med alderen.

Ok det vidste jeg faktisk ikke. Men de burde så have justeret lidt i børnefamilieydelsen i stedet for at holde fast ved det gamle. De ændrer jo så mange steder, så hvorfor så ikke også der? Nogen gange tror jeg også det handler om økonomi. For det koster jo vitterligt staten flere penge, hvis børnefamilieydelsen skulle stige efterhånden som børnene blev ældre. Her tænker jeg på de 3 grupper de er inddelt i (0-2 år, 3-6 år, 7-18 år). Så ville de jo skulle af med et højt beløb i en længere periode.

nå men det var blot en tanke hehe

Anmeld

28. februar 2011

Mi

Carina1977 skriver:

Jeg mener nu at det hænger meget godt sammen. Hvis mine piger skulle i daginstitution alle tre, ville det koste mig 4500kr om måneden. Det er altså MANGE penge at rykke ud af et budget.

Anmeld

28. februar 2011

Happiness

Jeg har stemt over 10.000kr.

Men vi vil også gerne kunne rejse og nyde livet. Lige nu har vi ca. 18.000kr til rådighed, og bor i en ejerlejlighed. Vi har regnet ud at hvis vi skal have hus (i den prisleje vi har kigget på) vil rådighedsbeløbet være ca. 14.000kr-15.000. Hvilket jeg synes er passende til en familie på snart 3, så der også er rum til uforudsette regninger. Samt at vi stadig kan rejse 1-2 gange om året.

Men vi er også 2 indkomster herhjemme, og mandens er en ok god indkomst. Og så har vi ikke bil, så vi har ingen udgifter til den.

Anmeld

28. februar 2011

Zafir

Carina1977 skriver:

Det var inkl. mad....og ja jeg synes da også det er pænt mange lommepenge i har, men det er jo kun dejligt

Ja - jeg syntes også det er pænt meget vi har nu om dage.. Men da Idun var lille havde vi INTET... Der havde vi 3000 kr til alt. Mad, diesel og lommepenge.. Så jeg er helt klar over hvordan det er at være på røven...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.