Rådighedsbeløb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

TinaPina

Carina1977 skriver:

Jeg kan sagtens følge dig, hvis man vil have penge til alt det. Så skal man jo også helst have et meget stort rådighedsbeløb.

Nu er jeg ikke den der rejser særligt meget, foretrækker egentlig at holde ferie i DK, så derfor har jeg jo heller ikke et lige så stort behov for et stort rådighedsbeløb som dig

Men der er jo nok også forskel på, hvor stor familien er. Nu er vi kun 2, og har derfor heller ikke brug for nær så mange penge, som en familie på f.eks. 4-5 personer.

Jeg synes altid vores ferier i danmark er væsentligt dyrere end dem i udlandet haha...

Vi sparer nogle penge og tager flyveren på ferie

Det er helt klart et prioriteringsspørgsmål. Vi kunne ikke flytte os til et højere rådighedsbeløb, men det er jo pga renten. Men det kan de fleste jo, men vil bare hellere bo godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Aves.

Carina1977 skriver:

Jeg kan sagtens følge dig, hvis man vil have penge til alt det. Så skal man jo også helst have et meget stort rådighedsbeløb.

Nu er jeg ikke den der rejser særligt meget, foretrækker egentlig at holde ferie i DK, så derfor har jeg jo heller ikke et lige så stort behov for et stort rådighedsbeløb som dig

Men der er jo nok også forskel på, hvor stor familien er. Nu er vi kun 2, og har derfor heller ikke brug for nær så mange penge, som en familie på f.eks. 4-5 personer.

Lige præcis...der er jo mange aspekter der spiller ind...men som mit liv ser ud og med tre knægte...hvad vi gerne vil og ønsker, så ville +15.000kr være ok.. så kunne jeg også sende min søn på efterskole...

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

TinaPina skriver:

Man kan slet ikke tage den afstemning som et billede af samfundet.

Det viste sig jo, hvis jeg ikke husker meget forkert, at 16 % herinde var på kontanthjælp. Deres rådighedsbeløb er forhåbentlig mindre end gennemsnittet. Hvis du forstår hvad jeg mener

Jeg har stemt.

Det var nu heller ikke for at få et billede af samfundet, at jeg lavede den her afstemning

Det var mere nysgerrighed omkring, hvad folk herinde følte var "luft i økonomien"

Vi alle har jo forskellige ønsker/behov. Tror nu heller ikke baby.dk var det rette sted at lave sådan en afstemning, hvis jeg ville have en anlyse af de danske familiers økonomi haha

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

SeptemberBaby skriver:

Enig.

Og jeg har også stemt > 10.000 kr.. Som familie ligger vi ca. der i dag. Men glæder mig til at komme højere op efter barsel. Synes sørme hurtigt, pengene kan få ben at gå på, når man tænker i tøj, forlystelser og den slags herligheder ...

Men rådighedsbeløb hænger jo også meget sammen med, hvorledes man bor/ har valgt at bo. Tror vi er mange, der kunne flytte og få et langt større rådighedsbeløb som følge deraf. - Hvad er det man siger i den forbindelse, - man rider, som man sadler? 

Præcis...og ja, det er jo forskelligt hvad man prioriterer og også hvad man er nød til...de gode job og de gode lønninger er jo gerne inde omkring kbh, hvor husene også koster en del mere...og ja, man kunne jo vælge at bo i en lejlighed og dermed spare penge....som de fleste vil man jo gerne både og, ikke..

Jeg kan godt forstå du glæder dig til I har lidt mere....10.000kr er dælme ikke meget hvis man gerne vil leve lidt og ikke bare overleve...i hvert fald herfra hvor jeg står...

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

TinaPina skriver:

Jeg synes altid vores ferier i danmark er væsentligt dyrere end dem i udlandet haha...

Vi sparer nogle penge og tager flyveren på ferie

Det er helt klart et prioriteringsspørgsmål. Vi kunne ikke flytte os til et højere rådighedsbeløb, men det er jo pga renten. Men det kan de fleste jo, men vil bare hellere bo godt

Uhh jeg sparer godt nok mange penge ved at holde ferie i DK. Nu tager vi altid i sommerhus og er flere om at betale for det, så jeg betaler kun et sted mellem 1000-1500 kr. for det, og så er der lommepengene. Tror ikke det kunne gøres billigere i udlandet

Anmeld

28. februar 2011

TinaPina

Carina1977 skriver:

Det var nu heller ikke for at få et billede af samfundet, at jeg lavede den her afstemning

Det var mere nysgerrighed omkring, hvad folk herinde følte var "luft i økonomien"

Vi alle har jo forskellige ønsker/behov. Tror nu heller ikke baby.dk var det rette sted at lave sådan en afstemning, hvis jeg ville have en anlyse af de danske familiers økonomi haha

Nårh okay, nogle tror jo, at baby.dk repræsenterer den generelle befolkning

Anmeld

28. februar 2011

Carina1977

TinaPina skriver:

Nårh okay, nogle tror jo, at baby.dk repræsenterer den generelle befolkning

ok...aj det tror jeg ikke. Der er jo mange unge mennesker herinde, så klart det ikke ville repræsentere den brede gruppe

Anmeld

28. februar 2011

TinaPina

Carina1977 skriver:

Uhh jeg sparer godt nok mange penge ved at holde ferie i DK. Nu tager vi altid i sommerhus og er flere om at betale for det, så jeg betaler kun et sted mellem 1000-1500 kr. for det, og så er der lommepengene. Tror ikke det kunne gøres billigere i udlandet

Nej okay, hvis man gør det på den måde, så slipper man selvfølgelig billigere. Men jeg synes hurtigt det bliver dyrt når vi tager i sommerhus. Det er aaallt for kedeligt at sidde i sådan en hytte, så vi ender altid med at fræse rundt i parker og badelande osv. Og så løber det bare skide hurtigt. Vi kommer altid afsted i dårligt vejr.

Og skal vi bare sidde foran brændeovnen med et puslespil, så kan vi lige så godt blive hjemme

Anmeld

28. februar 2011

Frk. Himmelblå

Eva. skriver:

Præcis...og ja, det er jo forskelligt hvad man prioriterer og også hvad man er nød til...de gode job og de gode lønninger er jo gerne inde omkring kbh, hvor husene også koster en del mere...og ja, man kunne jo vælge at bo i en lejlighed og dermed spare penge....som de fleste vil man jo gerne både og, ikke..

Jeg kan godt forstå du glæder dig til I har lidt mere....10.000kr er dælme ikke meget hvis man gerne vil leve lidt og ikke bare overleve...i hvert fald herfra hvor jeg står...

Nej, det er ikke meget. Men det bliver heldigvis kun bedre! 

Vi har købt et megetlækkert hus, og folk tror vi har millioner til rådighed af samme grund. Men ironisk nok er det jo netop lige omvendt . Til gengæld har vi jo huset og kun udsigt til økonomisk bedring med mindre et eller andet går helt galt. 

(Og de 10.000 ca er altså, når alt det faste er betalt. Heldigvis da!Og så kommer der lidt børnepenge oveni...)

Anmeld

28. februar 2011

Aves.

SeptemberBaby skriver:

Nej, det er ikke meget. Men det bliver heldigvis kun bedre! 

Vi har købt et megetlækkert hus, og folk tror vi har millioner til rådighed af samme grund. Men ironisk nok er det jo netop lige omvendt . Til gengæld har vi jo huset og kun udsigt til økonomisk bedring med mindre et eller andet går helt galt. 

(Og de 10.000 ca er altså, når alt det faste er betalt. Heldigvis da!Og så kommer der lidt børnepenge oveni...)

Ja, jo større hus og bil, jo færre penge...for de fleste i hvert fald.

Jeg var godt med på at de 10.000kr var efter, men stadig ikke det vilde beløb, når man tænker på hvad det koster at leve og så lige det lidt ekstra man gerne vil.

Fedt med nyt hus...wee...bare det var mig, men jeg venter med tålmod på at den her lille hytte er færdig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.