sanne O skriver:
Jeg ved der er mange der tænker som jeg, men nu sagde jeg det så direkte..
Og jeg kender mange eksempler på det jeg har skrevet, men jeg skrev jo også at der sikkert er mange som virkelig har brug for det.
Jeg bliver bare voldsomt provokeret over at læse alt det brok, man burde da nok lige være lykkelig for at muligheden er der - det er der ikke mange steder den er.
Ja selvfølgelig burde man være lykkelig over at man kan få hjælp, men jeg tror nu også at trådstarter er taknemmelig for at hun kan få kontanthjælp. Man kan bare nemt blive frustreret, hvis pengene ikke dukker op på kontoen, og regningerne stadig skal betales. Og så vidt jeg ved, er det jo ikke første gang det er sket, at hendes kontanthjælp ikke er kommet ind på kontoen. Så kan man altså godt nå derud, hvor tålmodigheden bliver meget lille.
Men det var bare måden du skrev på. Du fik det til at lyde at alle kontanthjælps-modtagere, bare sidder på deres flade uden at gøre noget for at komme ud af systemet igen. Det er jo langt fra alle, hvis ikke mindretallet....der bare laller den af.
Nu er jeg ikke på kontanthjælp, men førtidspension....men jeg kan da stadig blive stødt, når folk skriver som du gør. For jeg kunne meget nemt have været en af dem, der sad fast i systemet. Men gudskelov gik min pension nemt igennem. Du ved jo overhovedet ikke, om de mennesker der sidder på den anden side af skærmen, er på kontanthjælp pga. sygdom, udredning osv. Man bør ikke dømme folk på forhånd. Jeg synes faktisk det er respektløst.
Sorry, men det var så min mening 
Anmeld