Udbetaling af KH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2011

sanne O

Man har jo lov at have en mening, om den så er ilde hørt eller ej.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2011

Gittemor09

sanne O skriver:

Man har jo lov at have en mening, om den så er ilde hørt eller ej.

derfor kan du ikke skære alle KH-modtager over i en kamp, og mene at vi alle er ens og undertonen ligger jo i at vi egentlig ikke fortjener den, men må finde penge på andre måder...

prøv du at stå i vores virkelig lortesituation, så ville du slet ikke se på sagen på den måde..

og synes det er fint og fedt at du har din holdning... synes bare ikke det var den rette at mene at alle på KH er dovne og ikke gider at kæmpe for sine penge.... jeg har 37 timer om ugen... garanteret lige så meget som dig hvis ikke mere....

så derfor vil jeg ikke finde mig i at skal høre på sådan noget sludder om at alle på KH er ens.. for nej, hver enkelt person har hvert deres behov....

Anmeld

2. marts 2011

JuelZ

Gittemor09 skriver:

jeg har fået som jeg plejer alle de andre måneder...!! og til tiden...

har du/ og TS prøvet at ringe til kommunen... ja, TS ved det er endnu et opkald... men hør dem hvorfor i ikke har fået det samme beløb som i plejer...

der jeg er i aktivering var der flere der ikke havde fået det beløb de plejer... nogle fordi de selvfølgelig ikke har meldt sig syge og bliver trukket... og nogles sager er de stadig igang med at undersøge....

det er desværre ikke altid der er styr på KH, og det er skide øv, for vi har jo ligesom dem også regninger der skal betales, og måske børn og dyr der skal have mad....

jamen har ringet og de siger det fordi min skattefradrag er lavt eller højt så de strækker enormt meget i skat fra mig af... men det os lige meget når jeg begynder på uddannelse i næste måned

Anmeld

2. marts 2011

Carina1977

sanne O skriver:

Jeg er da sikker på at mange har brug for at få KH, men jeg har bare et indtryk af at det bliver misbrugt (altså her mener jeg at man bruger det som sovepude) ret ofte - og det mange af de her indlæg har en undertone af at man støtter hinanden i at det er ok - og det har jeg sku svært ved at side og læse om!

Og debat betyder vel at man kommer frem med sine holdninger - tror egentlig bare jeg fik skrevet det som mange tænker - at det så støder dig er egentlig bare ærgeligt..

Tror faktisk heldigvis, at der ikke er ret mange, der tænker det du skrev

Anmeld

2. marts 2011

sanne O

Jeg ved der er mange der tænker som jeg, men nu sagde jeg det så direkte.. 

Og jeg kender mange eksempler på det jeg har skrevet, men jeg skrev jo også at der sikkert er mange som virkelig har brug for det.

Jeg bliver bare voldsomt provokeret over at læse alt det brok, man burde da nok lige være lykkelig for at muligheden er der - det er der ikke mange steder den er. 

Anmeld

2. marts 2011

Carina1977

sanne O skriver:

Og jeg kender mange eksempler på det jeg har skrevet, men jeg skrev jo også at der sikkert er mange som virkelig har brug for det.

Jeg bliver bare voldsomt provokeret over at læse alt det brok, man burde da nok lige være lykkelig for at muligheden er der - det er der ikke mange steder den er. 

Ja selvfølgelig burde man være lykkelig over at man kan få hjælp, men jeg tror nu også at trådstarter er taknemmelig for at hun kan få kontanthjælp. Man kan bare nemt blive frustreret, hvis pengene ikke dukker op på kontoen, og regningerne stadig skal betales. Og så vidt jeg ved, er det jo ikke første gang det er sket, at hendes kontanthjælp ikke er kommet ind på kontoen. Så kan man altså godt nå derud, hvor tålmodigheden bliver meget lille.

Men det var bare måden du skrev på. Du fik det til at lyde at alle kontanthjælps-modtagere, bare sidder på deres flade uden at gøre noget for at komme ud af systemet igen. Det er jo langt fra alle, hvis ikke mindretallet....der bare laller den af.

Nu er jeg ikke på kontanthjælp, men førtidspension....men jeg kan da stadig blive stødt, når folk skriver som du gør. For jeg kunne meget nemt have været en af dem, der sad fast i systemet. Men gudskelov gik min pension nemt igennem. Du ved jo overhovedet ikke, om de mennesker der sidder på den anden side af skærmen, er på kontanthjælp pga. sygdom, udredning osv. Man bør ikke dømme folk på forhånd. Jeg synes faktisk det er respektløst.

Sorry, men det var så min mening

Anmeld

2. marts 2011

Valle81

sanne O skriver:

Helt ærligt, mange af jer trænger fanme til et los i r....!! At sidde og brokke sig på den måde over et system som i årevis forsørger dem der ikke gider gøre en indsats selv..

"Kommunefolkder ikke er inde i reglerne"? Men det skal jeg da lige love for at dem der skal have penge de er!

Ja, der kom det så råt for usødet fra mig, men det her KH indlæg var mere end jeg kuune klare uden at kommentere det!!!

Jeres liv er ikke kommunens ansvar, det er jeres eget for pokker. 

Av forsøren - det var noget af et surt opstød.

Ligegyldigt hvad- så er vi jo alle afhængige af en formfor indkomst.

Hvad enten folk får det via løn eller KH er jo i princippet ligegyldigt.

Christina,

som også ville panikke en smuuuuuuuuuuuule hvis mine barselsdagpenge eller løn ikke gik ind.

Anmeld

2. marts 2011

Sees

Gittemor09 skriver:

derfor kan du ikke skære alle KH-modtager over i en kamp, og mene at vi alle er ens og undertonen ligger jo i at vi egentlig ikke fortjener den, men må finde penge på andre måder...

prøv du at stå i vores virkelig lortesituation, så ville du slet ikke se på sagen på den måde..

og synes det er fint og fedt at du har din holdning... synes bare ikke det var den rette at mene at alle på KH er dovne og ikke gider at kæmpe for sine penge.... jeg har 37 timer om ugen... garanteret lige så meget som dig hvis ikke mere....

så derfor vil jeg ikke finde mig i at skal høre på sådan noget sludder om at alle på KH er ens.. for nej, hver enkelt person har hvert deres behov....

Anmeld

2. marts 2011

Tina&Laura

sanne O skriver:

Helt ærligt, mange af jer trænger fanme til et los i r....!! At sidde og brokke sig på den måde over et system som i årevis forsørger dem der ikke gider gøre en indsats selv..

"Kommunefolkder ikke er inde i reglerne"? Men det skal jeg da lige love for at dem der skal have penge de er!

Ja, der kom det så råt for usødet fra mig, men det her KH indlæg var mere end jeg kuune klare uden at kommentere det!!!

Jeres liv er ikke kommunens ansvar, det er jeres eget for pokker. 

Nu må du da lige tage dig lidt sammen.
Jeg er på kontanthjælp fordi jeg er på barsel - havde jo ligsom ikke et andet valg - jo så skulle jeg leve uden penge, ikke lige frem en holdbar situation. 

Jeg mener ikke der er nogen der har skrevet at kommunen har det ansvr overfor vores liv - så stop dog med at lukke pis ud 

Anmeld

2. marts 2011

Noneother

Du lyder da godt nok som et sympatisk menneske.
For det første var det slet ikke det tråden handlede om, og folk med sarte maver kunne da ligeså fint gå uden om.

For det andet burde du måske lige kende lidt til disse menneskers situation inden du udtaler dig så groft om noget du i realiteten ikke ved en dyt om. Der er ikke nogen her i tråden der har givet udtryk for at de snyder/prøver at snyde systemet.

Det er fint at vi har sådan et system i DK, men derfor er der sgutte nogen grund til lige at komme og sparke til folk der i forvejen ligger ned!
-men systemet nytter bare ikke noget når folk så ikke får de penge de havde regnet med og reglerne er så løst nedskrevet at ALLE uden undtagelse tolker dem forskelligt.
Tror ikke du selv ville bryde dig om at skulle tigge kommunen om de penge du ER fuldt berretiget til, hvis du i forvejen er gået ned med en depression eller lignende.

Det kan godt være at du står på toppen af verden nu, det ved jeg intet om. men tænk dig om, for det KAN osse ske for dig en dag, og så er det sgu ikke sjovt når folk fyrer sådanne nedladende kommentare af på næsten daglig basis...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.