Dumme.... kat!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

millesofie

hvor er i tavelige (jer der skriver til TS) hun er jo bare sur lige nu og så siger man nogle ting som lyder hårde end de er ment, slap dog af!!!!!

til TS : jeg synes i skal høre om katten har haft flere hjem end 2... det kunne være at det er blevet kulleret (skør) det kan de godt blive af flytning og nye hjem

måske skal den aflives men tal med din dyrelæge om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Anonym trådstarter

Fisenberg skriver:

hvor er i tavelige (jer der skriver til TS) hun er jo bare sur lige nu og så siger man nogle ting som lyder hårde end de er ment, slap dog af!!!!!

til TS : jeg synes i skal høre om katten har haft flere hjem end 2... det kunne være at det er blevet kulleret (skør) det kan de godt blive af flytning og nye hjem

måske skal den aflives men tal med din dyrelæge om det

Kan slet ikke få fat i tidligere ejer. Hun fortalte os at hun har haft ham fra han blev født da hun havde moren os.. Men har forsøgt i 2 uger nu at få fat i hende og hun svare hverken på sms, opringninger-tale beskeder og på mail..

Anmeld

28. februar 2011

tazz

Den lille stakkel.

Du skal også virkelig overveje, om du holder ham i live for dig selv eller for hans skyld. Vil han kunne få et ordentlig og ustresset liv med medicin, eller vil det være mere humant at lade ham få endelig ro?

Jeg har selv haft en kat som jeg måtte aflive pga. stress, der var intet at gøre. Han havde så også DAMP, hvilket var med til at stresse ham yderligere. Han var en dejlig kat, men han tændte også lige pludselig af, og så gik han kun efter øjnene på folk, også om natten når man sov.

alt jeg kan for, at han kan kureres

Anmeld

28. februar 2011

Anonym trådstarter

tazz skriver:

Den lille stakkel.

Du skal også virkelig overveje, om du holder ham i live for dig selv eller for hans skyld. Vil han kunne få et ordentlig og ustresset liv med medicin, eller vil det være mere humant at lade ham få endelig ro?

Jeg har selv haft en kat som jeg måtte aflive pga. stress, der var intet at gøre. Han havde så også DAMP, hvilket var med til at stresse ham yderligere. Han var en dejlig kat, men han tændte også lige pludselig af, og så gik han kun efter øjnene på folk, også om natten når man sov.

alt jeg kan for, at han kan kureres

Har også rigtig mange overvejelser om det, for det ska jo ikke være for min skyld på den måde, han skal jo heller ikke lide, men nu må vi se, ved bare at det er enormt hårdt at se ham være sådan der

Anmeld

28. februar 2011

millesofie

Anonym skriver:

Kan slet ikke få fat i tidligere ejer. Hun fortalte os at hun har haft ham fra han blev født da hun havde moren os.. Men har forsøgt i 2 uger nu at få fat i hende og hun svare hverken på sms, opringninger-tale beskeder og på mail..

øv øv

men den kan nu også blive skør af kun en flytning

har den te'et sig hele tiden hos jer eller er det kun idag?

det kan jo også være at den altid har haft en brist...

eller den kan være syg

Anmeld

28. februar 2011

Anonym trådstarter

Fisenberg skriver:

øv øv

men den kan nu også blive skør af kun en flytning

har den te'et sig hele tiden hos jer eller er det kun idag?

det kan jo også være at den altid har haft en brist...

eller den kan være syg

Jamen der har aldrig været problemer før nu. det startede igår aftes og hele dagen igår har der ikke været noget overhovedet

Anmeld

28. februar 2011

millesofie

Anonym skriver:

Hej folkens beklager jeg ikke har skrevet, men min telefon gik død for strøm så ku ikke komme på, har siddet på dyrehospitalet hele natten og ventet på svar. Og det eneste de kan gi mig lige nu og her er at min kat er enormt stresset og har noget med hjernen for de kan heller ikke få kontakt til ham, så han ligger lige nu til obseration og så får jeg senere idag svar hvis de kan finde noget, men umiddelbart må jeg ikke få ham med hjem forløbig

jeg sidder på de sidste nerver nu og tænker hvad jeg skal gøre hvis det viser sig at være noget slemt. for enten står det på medicinsk behandling - som sikkert vil blive hele livet og gøre at han ikke kan gøre som han plejer, og ellers en aflivning så han ikke skal kæmpe mere... står og har lysten til det første da han er sådan en dejlig kat og at jeg virkelig ikke har lyst til at miste ham

Beklager igen at jeg ikke har fået skrevet.

hov havde overset dette indlæg

Anmeld

28. februar 2011

DLM

Århhh skakkels bette mis

det er så forfærdeligt når der sker noget med dem. har selv en kat som vi har haft i 6 snart 7 år ville blive knust hvis der skete noget med hende.

for at du snart kan få din igen. har de sagt at det enten er medicin eller aflivning?

Anmeld

28. februar 2011

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg ville tænke grundigt igennem om det er et liv værd for en kat.

Det er en rigtig svær beslutning at tage. Jeg har taget den for en lille måned siden for en killing, der ikke engang blev 1 år. Det var desværre eneste udvej da han led rigtig meget.

Tænk grundigt det grundigt igennem!

Jeg kan godt forstå, hvis du er rigtig forvirret ligenu og ked af det, for det er aldrig sjovt at sige farvel til en dejlig kat, også selvom du ikke har haft den længe, så knytter man sig jo til den..

Mange tanker herfra!

Anmeld

28. februar 2011

Pena

Anonym skriver:

nøj hvor er vores nye kat på 5 år tarveligt. Vi har haft ham i en måned nu og der har ikke været nogen problemer overhovedet udover at han er lidt tynd. Nå men min kæreste vil så sige dav til ham fordi han faktisk ligger, og lægger op til at han skal nusses, kæresten aer ham så i få sekunder, også tager fanden ved katten, han angriber min kæreste og han får smadret sin arm fuldstændig, han jager katten ned fra sofaen i forskrækkelse, og 50 sek. efter så stinker der STYGT inde i stuen. Jeg henter en lygte, men vidste godt hvad der ventede mig, for det var ikke bare en lille prut. nej nej... han havde skidt halvdelen af sin egen vægt ud under sofaen på alle vores ledninger! nej hvor blev jeg tosset, og fik den klammeste kvalme øv altså. Katten var spurtet ud på vores toilet hvor hans kattebakke os er, og han gemte sig bag vores toliet. gik ud til ham bagefter og forsøgte at få kontakt men han flakkede bare rundt med hovedet, hans øjne var ikke lige overhovedet de sad nærmest i hvert sit hjørne. Nå men han løber så ind i soveværelset og lægger sig i sengen, jeg lader ham ligge, og bagefter da jeg kom ind igen stod han og pissede i vores nyvaskede seng - og det var ikke bare en smule. nej nej det var hele dagens vand resion og mere til !!! neeeeeeej hvor blev jeg igen sur, så i vrede tog jeg ham i nakkeskindet (gør jeg normalt ikke da jeg hader at skulle gøre det), nå men jeg gik så ud på toilettet med ham og lukkede ham simpelthen inde.. derude... Nu lægger han i sin kattebakke og vil ikke rokke sig ud af stedet..

Nogen som har nogen idéer til hvad jeg kan gøre? min svigermor siger at vi skal ignorere ham indtil han selv kommer til os... men det er bare svært når jeg ved at der er et eller andet med ham - ved bare ikke hvad. ved bare at hvis han stadig lægger i kattebakken senere, så ryger han til dyrlægen! søndag eller ej!

Hejsa.

Har selv haft en kat der var urenlig, og det kan skyldes forskellige ting. Først bør man få den fysisk tjekket, for ligesom at kunne udelukke det.

Men det kan sagtens også være psykisk. Stress, forkert kattegrus, dårlig oplevelse i kattebakken, kattebakken står for tæt på maden osv. Prøv at google det.

Min løsning var at købe en Feliway spray som kan sprøjtes rundt i hjemmet. Det virker beroligende på katten, og den burde ikke besørge der hvor man har sprøjtet. Sprayen er lidt pebret, men drøj i drift.

Bare husk at en kat er meget renlig, så er ikke urenlig for sjov. Men kan sagtens forstå din frustration. Det er pisse ulækkert, og sjovt nok altid oveni ledninger.

Husk Rodalon fjerner lugten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.