Når kun den ene i parforholdet vil vide kønnet... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2011

Mumto3

Anonym skriver:

Sådan er vi jo heldigvis så forskellige  Jeg kan godt følge ham, men jeg har bare rigtig meget brug for en god scannings-oplevelse. For det havde vi slet ikke ved MD. Han er forstående overfor at det er et behov jeg har. Og ja, det er følelser der er meget svære at forklare. Men tror bare jeg ville have det så fantastisk med en rigtog god scanningsoplevelse.

Jamen hvis det er en god scanningsoplevelse du vil have og ikke kønnet at vide, så er det vel simpelt nok?

Hvad med bare at købe en alm. scanning så, hvor manden også kan være med, og så kan I dele den gode oplevelse SAMMEN. Istedet for at det er noget du gør alene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Fenja09

Anonym skriver:

Hej Allesammen

Hvad tænker I om at kun den ene i parforholdet kender kønnet?

Jeg vil VILDT gerne kende kønnet på vores barn, men min mand vil ikke... Jeg er helt i vildrede... Ville I kunne holde det HELT for jer selv hvis I kendte kønnet, så det ikke blev afsløret for manden?

Jeg har behov for at føle mig mere knyttet til barnet end jeg gør nu, og er sikker på at en 3D scanning med kønsbestemmelse vil hjælpe. Hvad tror i??

Er ret splittet, for vil enormt gerne følge min mands ønske om at vi ikke skal vide kønnet, og det er også hans ønske IKKE at komme til 3D scanning, da han synes at de ser uhyggelige ud, og at han ikke vil have det som førstehåndsindtryk af babyen.

Men jeg har det bare helt modsat. Havde ikke en særlig fantastisk oplevelse med MD-scanningen, da det skulle gå enormt hurtigt, og virkede upersonligt. Så har brug for at få et "bånd" til babyen, så jeg på en måde er bedre rustet til fødslen. Har enormt svært ved at forklare mine følelser omkring det, men håber I forstår hvad jeg mener.

Tak fordi du læste med. Håber du vil give mig et råd med på vejen.....

KH

Jeg står lidt i samme situation som dig, dog føler jeg ikke at jeg vil blive tættere knyttet til barnet ved at vide dets køn, men ønsker at vide det og manden ønsker det ikke. Eller han er i hvert fald meget i tvivl.

Personligt synes jeg, at det er enten eller. Enten så ved vi begge det eller også ved ingen af os det. Er næsten 100 % sikker på, at kønnet vil smutte ud over læberne en dag uden man tænker over det, hvis den ene part ved det. Derudover skal det være en fælles oplevelse når barnet skal fødes og det vil ikke blive det samme, hvis den ene ved det og den anden bliver overrasket.

Er klar over, at det er kvinden der bære barnet og skal føde det ect, men det er ikke mit barn ene og alene, det er vores. Og det vigtigste for mig er, at huske at vi er to

Så har besluttet, at hvis han ikke ønsker at vide kønnet, så skal jeg heller ikke. Og ellers så må jeg i gang med at overtale ham

Anmeld

27. februar 2011

Lou87

Anonym skriver:

Hej Allesammen

Hvad tænker I om at kun den ene i parforholdet kender kønnet?

Jeg vil VILDT gerne kende kønnet på vores barn, men min mand vil ikke... Jeg er helt i vildrede... Ville I kunne holde det HELT for jer selv hvis I kendte kønnet, så det ikke blev afsløret for manden?

Jeg har behov for at føle mig mere knyttet til barnet end jeg gør nu, og er sikker på at en 3D scanning med kønsbestemmelse vil hjælpe. Hvad tror i??

Er ret splittet, for vil enormt gerne følge min mands ønske om at vi ikke skal vide kønnet, og det er også hans ønske IKKE at komme til 3D scanning, da han synes at de ser uhyggelige ud, og at han ikke vil have det som førstehåndsindtryk af babyen.

Men jeg har det bare helt modsat. Havde ikke en særlig fantastisk oplevelse med MD-scanningen, da det skulle gå enormt hurtigt, og virkede upersonligt. Så har brug for at få et "bånd" til babyen, så jeg på en måde er bedre rustet til fødslen. Har enormt svært ved at forklare mine følelser omkring det, men håber I forstår hvad jeg mener.

Tak fordi du læste med. Håber du vil give mig et råd med på vejen.....

KH

Det er altid svært
Men jeg kan huske at jeg ikke ville vide noget..
Men kæresten ville gerne..

Han sagde det var OK for ham at vi ikk fik noget at vide, for han ville ikk vide det som den eneste.
Men jeg tænkte over det og gav ham lov at bestemme, da de jo ikke har mulighed for at opleve alt det vi gør som kvinde.
Så lidt sys jeg han sku ha lov til og bestemme

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jamen hvis det er en god scanningsoplevelse du vil have og ikke kønnet at vide, så er det vel simpelt nok?

Hvad med bare at købe en alm. scanning så, hvor manden også kan være med, og så kan I dele den gode oplevelse SAMMEN. Istedet for at det er noget du gør alene?

Det er ikke en almindelig 2D scanning jeg er interesseret i, men derimod en 3D scanning. Synes man kan se meget mere på de scanninger, end på de almindelige. Og jeg synes det er værd at lægge vægt på at min mand er 100% okay med at jeg gerne vil have sådan en scanning 

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg står lidt i samme situation som dig, dog føler jeg ikke at jeg vil blive tættere knyttet til barnet ved at vide dets køn, men ønsker at vide det og manden ønsker det ikke. Eller han er i hvert fald meget i tvivl.

Personligt synes jeg, at det er enten eller. Enten så ved vi begge det eller også ved ingen af os det. Er næsten 100 % sikker på, at kønnet vil smutte ud over læberne en dag uden man tænker over det, hvis den ene part ved det. Derudover skal det være en fælles oplevelse når barnet skal fødes og det vil ikke blive det samme, hvis den ene ved det og den anden bliver overrasket.

Er klar over, at det er kvinden der bære barnet og skal føde det ect, men det er ikke mit barn ene og alene, det er vores. Og det vigtigste for mig er, at huske at vi er to

Så har besluttet, at hvis han ikke ønsker at vide kønnet, så skal jeg heller ikke. Og ellers så må jeg i gang med at overtale ham

Må lige understrege at det ikke er nødvendigt for mig at vide kønnet, men jeg tror at en rigtig god scanningsoplevelse, vil give mig de følelser jeg søger 

Og som du kan se i mine svar til de andre, så kan man vist ikke sige at faren bliver overset på nogen måde i graviditetsforløbet  Jeg er af samme mening som dig. Jeg ville heller ikke bryde mig om at kende kønnet, hvis ikke min mand gjorde. Så vi er enige om at vi ikke skal kende kønnet. Men har stadig lyst til at kende det, men det er jo noget andet  Men ville aldrig gøre det bag hans ryg!!! Ham herhjemme kan bare ikke overtales, og kan godt se det skønne i at lade sig overraske, så jeg respekterer hans beslutning, og venter. Men vi har fundet et kompromis. Jeg tager til 3D scanning, uden at få kønnet at vide selvfølgelig 

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

Lou87 skriver:

Det er altid svært
Men jeg kan huske at jeg ikke ville vide noget..
Men kæresten ville gerne..

Han sagde det var OK for ham at vi ikk fik noget at vide, for han ville ikk vide det som den eneste.
Men jeg tænkte over det og gav ham lov at bestemme, da de jo ikke har mulighed for at opleve alt det vi gør som kvinde.
Så lidt sys jeg han sku ha lov til og bestemme

Samme her  Her har han også fået lov at bestemme, og dvs, vi skal ikke kende kønnet. Det må jeg respektere 

Anmeld

27. februar 2011

Lou87

Anonym skriver:

Samme her  Her har han også fået lov at bestemme, og dvs, vi skal ikke kende kønnet. Det må jeg respektere 

ja det synes jeg er en go ide
flot af dig! ...

og det blir da bare så spændende oveni at "nu er det nu" så ska man ligge spændt og vente med og høre det også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.