Når kun den ene i parforholdet vil vide kønnet... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2011

AA10

Shibby skriver:

Jeg ville få den scanning,få afslørringen af kønnet afvide. Ville derefter købe den allerførste ting til barnet i en IKKE neutralfarve og komme i en mørk pose så indholdet ikke kan afslørres. Det er lissom dig der er den gravide,dig der har det største behov for at føle tilknytning til babyen,dig der skal amme osv,så i min verden burde du gøre det her hvis du føler det kan hjælpe dig og babyen med en bedre start  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

Åh hvis bare det var så nemt  Men det er en stædig (sød) satan jeg har fundet mig!! Han stoler ikke på at jeg kan holde det for mig selv, uden at komme til at hentyde til kønnet. Og han ville SLET ikke være med på at der også er en anden som skal vide kønnet, når han ikke gør det. Han er ekstremt meget løvefar i det her tilfælde, og vil ikke have at andre skal vide mere end ham - han vil heller ikk have at nogen skal se scanningsbillederne, da de jo på den måde vil vide mere om hans barn, end han selv gør  Om end jeg ikke kan forstå ham, så er det sådan han har det... Og det må jeg jo respektere når han er far til barnet.

Tror jeg er nået frem til at jeg lige gyldigt hvad bestiller den scanning, og muligvis tager afsted alene. Men igen, det er jo heller ikk for nogen andens skyld, end mig selv. Så det er jeg såmænd okay med. Kan bare ikke finde ud af om jeg skal få kønnet at vide, eller om jeg vil fortryde det, da jeg jo så ikke kan dele den overraskelse med ham ved fødslen.

Ja det er sku en svær situation du står i

Men følg dit hjerte , det er det bedste råd jeg kan give dig

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

Fisenberg skriver:

jeg forstår dig godt

tror i skal sætte jer ned og tale om det

jeg fik ikke kønnet afvide på mit barn og det gjorde som du selv siger at jeg ikke var lige så knyttet til det inden jeg fødte og det er en ting jeg vil lave om på næste gang (ved ikke om det bliver ved at vide kønnet)

har i talt om et komprimi (staves??) evt en 3D scanning uden at få kønnet afvide?? så ser du baby og får et forhold til det rent udseendsmessigt og han får sin vilje med kønnet altså alle vinder og taber

tal om det! der er masser af muligheder

Hvordan kan du vide at du var mindre knyttet til det end hvis du kendte kønnet....?

Jeg har tre unger og ved den ene vidste vi kønnet og de andre vidste vi intet...der har ingen forskel været på tilknytningen, det er jo mennesket jeg er knyttet til, ikke et køn....det er mit barn og lige meget hvilket køn der kommer ud af det.

Anmeld

27. februar 2011

millesofie

Eva. skriver:

Hvordan kan du vide at du var mindre knyttet til det end hvis du kendte kønnet....?

Jeg har tre unger og ved den ene vidste vi kønnet og de andre vidste vi intet...der har ingen forskel været på tilknytningen, det er jo mennesket jeg er knyttet til, ikke et køn....det er mit barn og lige meget hvilket køn der kommer ud af det.

det kan jeg selvfølgelig ikke vide men det var følelse jeg havde og stadig har

Anmeld

27. februar 2011

Maja88

altså jeg synes vi  som kvinder er lidt meget egoistiske når vi sigeret et dig som er gravid og så bestemmer du simpelthen alt i forhold til graviditeten....

Man er altså to til tango og som regel også til valsen bagefter...

Jeg har også gerne ville vide kønnet på mit barn, men manden har ikke ville vide det. og det har jeg været nødsagiet til at respektere...

det er lige så meget hans barn som det er mit... uanset om det er mig som bærer rundt på det i 9 måneder...

så medmindre du kan få ham overtalt- så synes jeg simpelthen ikke du kan være bekendt at få kønnet at vide...

Hilsen Maja som snart får spændingen udløst.

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

Fisenberg skriver:

det kan jeg selvfølgelig ikke vide men det var følelse jeg havde og stadig har

Ok...men den holder jo så ikke heeeeelt når ikke du har et sammenligningsgrundlag....

Jeg har så aldrig ville vide det, synes det tager magien helt..

Anmeld

27. februar 2011

Lillefe

Hejsa... jeg ville vælge det fra for din mands skyld.. for hvis du finder noget til barnet så kan du jo ikke købe den farve du gerne vil selvom du ved hvad barnet er for så finder din mand jo ud af det!  Den eneste grund til vi ville vide det herhjemme var fordi det var meget praktisk at hvis vi nu fandt noget vi gerne ville købe så kunne vi købe det i den farve vi gerne ville have..

Anmeld

27. februar 2011

marhemor

Hjemme hos os var det stikmodsat. Min kæreste ville virkelig gerne vide kønnet, hvor jeg hellere ville vente med at få det at vide!

Jeg valgte at vi fik kønnet at vide af respekt for min kæreste, da han jo ikke havde "andet at forholde sig til". Det var nemmere for ham at vide hvad det var for én der lå derinde.

Af respekt for din kæreste og dit forhold ville jeg undlade at få det at vide, for jeg tror ikke på at man kan undgå at sige han eller hun, når man ved det...

Anmeld

27. februar 2011

Mumto3

Jeg ville også gerne vide kønnet, og min mand ville ikke. Han ville så gerne have at det var HAM der skulle sige: Og det blev en ......

Den oplevelse havde jeg ikke lyst til at tage fra ham, og derforendte vi med ikke at vide kønnet på forhånd. De næste par gange jeg var gravid var det helt naturligt ikke at vide det.

Det med at bonde til barnet, det kan man SAGTENS uden at se barn. læg dig ned på senge/sofaen så ofte du har tid. Læg hænderene på maven, og snak med barnet. Enten højlydt eller bare inde i dig selv.

Jeg havde den vildste kontakt til mine børn!!! Da den første blev født havde jeg en meget voldsom fødsel, det tog vildt lang tid, med masser af komplikationer og masser af jordemødre, chefjordmødre, læge og overlæge var med ind over fødslen. De var meget bekrymrede for barnet og hvordan han/hun havde det. Jeg VIDSTE bare at barnet havde det godt! Jeg kunne Mærke det!!! Jeg var , til trods for alt det påstyr, på intet tidspunkt bange for mit barn. Et par gange undervejs i fødslen tog de blodprøver via barnets hovedet for at undersøge hvordan det havde det, og hver gang sagde lægen meget overrasket: Det var flotte tal!!! Det barn har det godt. Ja, det vidste jeg da godt! Det kunne jeg mærke.

Samme form for kontakt havde jeg med 2. og 3. barn, historiene er der ingen grund til at gentage her. Jeg vil blot sige at det kan sagtens lade sig gøre, uden at se barnet (vi blev slet ikke scannet) eller vide kønnet.

om det er dig eller din kæreste der skal have sit behov opfyldt for henholdsvis at kende kønnet på barnet, det er jo kun jer der kan afgøre det. Hvor deltagnede ønsker du han skal være, hvor meget ønsker du at respektere hans følelser omkring det, hvor 'ligeværdige' skal I være? vil du helst køre solo-show hvor du bestemmer tøjindkøb, vide kønnet på barnet osv. Eller skal han også f.eks. have lov itl at købe tøj ind som DU ikke synes er sødt eller praktisk, men som han godt kan lide??? det du nu I grundlægger arbejdsfordelingen. Hvis han bare skal deltage  på dine præmisser, så kan du være sikker på at han vil trække sig mere og mere fra projekt baby, jo mere  han for lov til at sætte dagordenen, jo mere indvolveret vil han også blive. (og Ih, hvor kender jeg mange kvinder der både brokker sig over at manden ikke tager babyen nok, men OGSÅ brokker sig over at han ikke gør det på DERES måde, når de så endelig gør det!) Det kan godt være at kvinden vågner med føste lille piv fra baby, og manden først vågner efter 10 mins gråd, men så må man gøre op med sig selv, om man vil vente 10min på at manden står op midt om natten (det valgte jeg) eller om man selv vil tage slæbet og stå op med det samme. Begge dele er lige gode!!! -man skal bare huske ikke at brokke sig over det!!!)

Så det er KUN hvis du af et ÆRLIGT hjerte kan sige til din mand, at du vil følge han ønske, at jeg synes du skal gøre det. Det er intet værd hvis du går og bære nag og er sur/irriteret over at du ikke vidste det. Så du må mærke efter i dig selv. Held og lykke med det hele!!! Der er SKØNT at blive forældre, men der er også rigtig mange ting man skal blive enige om. kompromiernes kunst er virkelig noget man lære af forældreskabet!!!

Anmeld

27. februar 2011

Mumto3

Eva. skriver:

Åh, der ramte du lige på kornet Eva!!! Hvor er det bare sandt!!! Det er ET BARN man venter og glæder sig til, det er ikke 'et køn'.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.