Når kun den ene i parforholdet vil vide kønnet... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.695 visninger
46 svar
0 synes godt om
26. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej Allesammen

Hvad tænker I om at kun den ene i parforholdet kender kønnet?

Jeg vil VILDT gerne kende kønnet på vores barn, men min mand vil ikke... Jeg er helt i vildrede... Ville I kunne holde det HELT for jer selv hvis I kendte kønnet, så det ikke blev afsløret for manden?

Jeg har behov for at føle mig mere knyttet til barnet end jeg gør nu, og er sikker på at en 3D scanning med kønsbestemmelse vil hjælpe. Hvad tror i??

Er ret splittet, for vil enormt gerne følge min mands ønske om at vi ikke skal vide kønnet, og det er også hans ønske IKKE at komme til 3D scanning, da han synes at de ser uhyggelige ud, og at han ikke vil have det som førstehåndsindtryk af babyen.

Men jeg har det bare helt modsat. Havde ikke en særlig fantastisk oplevelse med MD-scanningen, da det skulle gå enormt hurtigt, og virkede upersonligt. Så har brug for at få et "bånd" til babyen, så jeg på en måde er bedre rustet til fødslen. Har enormt svært ved at forklare mine følelser omkring det, men håber I forstår hvad jeg mener.

Tak fordi du læste med. Håber du vil give mig et råd med på vejen.....

KH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Shibby

Jeg ville få den scanning,få afslørringen af kønnet afvide. Ville derefter købe den allerførste ting til barnet i en IKKE neutralfarve og komme i en mørk pose så indholdet ikke kan afslørres. Det er lissom dig der er den gravide,dig der har det største behov for at føle tilknytning til babyen,dig der skal amme osv,så i min verden burde du gøre det her hvis du føler det kan hjælpe dig og babyen med en bedre start  

Anmeld

26. februar 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

Hej Allesammen

Hvad tænker I om at kun den ene i parforholdet kender kønnet?

Jeg vil VILDT gerne kende kønnet på vores barn, men min mand vil ikke... Jeg er helt i vildrede... Ville I kunne holde det HELT for jer selv hvis I kendte kønnet, så det ikke blev afsløret for manden?

Jeg har behov for at føle mig mere knyttet til barnet end jeg gør nu, og er sikker på at en 3D scanning med kønsbestemmelse vil hjælpe. Hvad tror i??

Er ret splittet, for vil enormt gerne følge min mands ønske om at vi ikke skal vide kønnet, og det er også hans ønske IKKE at komme til 3D scanning, da han synes at de ser uhyggelige ud, og at han ikke vil have det som førstehåndsindtryk af babyen.

Men jeg har det bare helt modsat. Havde ikke en særlig fantastisk oplevelse med MD-scanningen, da det skulle gå enormt hurtigt, og virkede upersonligt. Så har brug for at få et "bånd" til babyen, så jeg på en måde er bedre rustet til fødslen. Har enormt svært ved at forklare mine følelser omkring det, men håber I forstår hvad jeg mener.

Tak fordi du læste med. Håber du vil give mig et råd med på vejen.....

KH

Jeg ville personligt have svært ved at holde det tæt, men hvis faren til mit barn virkelig ikke ville vide det, tror jeg inderst inde godt at jeg kunne holde tæt med det, men puha, det ville være SÅ svært

Det med 3D scanning er jeg SÅ ked af at jeg ikke har råd til, ville så gerne og har kun hørt godt om det .. Det skulle være helt fantastisk .. Så hvis det er kunne du jo selv tag derind , evt. med en god veninde, din mor eller en anden som du ved kan holde tæt på kønnet, så har du både fået 3D og fået kønnet af vide, og din mand stadig ikke ved noget ..

Bare et forslag herfra

Held og lykke med det hele,

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

Shibby skriver:

Jeg ville få den scanning,få afslørringen af kønnet afvide. Ville derefter købe den allerførste ting til barnet i en IKKE neutralfarve og komme i en mørk pose så indholdet ikke kan afslørres. Det er lissom dig der er den gravide,dig der har det største behov for at føle tilknytning til babyen,dig der skal amme osv,så i min verden burde du gøre det her hvis du føler det kan hjælpe dig og babyen med en bedre start  

Det lyder som en rigtig fin løsning  Men han har sagt at han er ok med at jeg tager afsted til scanningen, men om jeg så ikke bare vil love ham at jeg ikke får kønnet at vide....  Så det udelukker jo ligesom at jeg skal vide kønnet. Han tror ikke på at jeg vil kunne holde det for mig selv, men at jeg måske ville komme til at hentyde til kønnet på en eller anden måde. Og ville have det enormt dårligt med at få det at vide, og på den måde lyve for ham, og holde ham i den tro at jeg ikke kender kønnet. Hmm 

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

Aprilmor11 skriver:

Jeg ville personligt have svært ved at holde det tæt, men hvis faren til mit barn virkelig ikke ville vide det, tror jeg inderst inde godt at jeg kunne holde tæt med det, men puha, det ville være SÅ svært

Det med 3D scanning er jeg SÅ ked af at jeg ikke har råd til, ville så gerne og har kun hørt godt om det .. Det skulle være helt fantastisk .. Så hvis det er kunne du jo selv tag derind , evt. med en god veninde, din mor eller en anden som du ved kan holde tæt på kønnet, så har du både fået 3D og fået kønnet af vide, og din mand stadig ikke ved noget ..

Bare et forslag herfra

Held og lykke med det hele,

Jeg ville have det sååå skønt hvis det kunne lade sig gøre. Men hvis du ser mit svar til Shibby, kan du se at han har bedt mig love at jeg ikke får kønnet at vide, da han er bange for at jeg kommer til at røbe det. Selvom jeg nok ville have det som du beskriver. Altså at vide kønnet, men selvfølgelig have SÅ svært ved at holde det inde. Men er sikker på jeg godt ville kunne.

Men ville have det mega skidt med at love ham at jeg ikke ville få det at vide, hvis jeg så alligevel gjorde det. Har en ret kæmpe samvittighed hvad angår ærlighed. Vi har et meget ærligt forhold, og ville bare ikke kunne gøre det mod ham 

Men tusinde tak for dit svar. Hvor er det dejligt I forstår mig.....

Anmeld

26. februar 2011

Tvillingemor80

Forstår han ikke dine argumenter ?!

Kan godt forstå dig med det med tilknytning - jeg havde det på samme måde.. jeg var så sikker på der var 1 dreng - der var så to piger ..

Ikke at jeg foretræk det ene frem for det anede, men jeg tror jeg ville havde svært ved at forholde mig til at føde to piger når jeg nu var SÅ SIKKER på det var en dreng ..

Anmeld

26. februar 2011

Shibby

Du er den gravide,-du vælger at respektere hans ønske og det er fint nok. MEN tilknytning til babyen er så fandens vigtig. Du ved ikke om det her med afslørring af køn og at se hvordan babyen ser ud gør en foreskel,men jeg syntes du skal gøre det. Og syntes du skal fortælle hamat du har bestilt tid til scanningen når det er og at du vil vide hvad det bliver. Du tager en med som kan dele hemligheden med dig så har du i det mindste en at snakke med det om

Anmeld

26. februar 2011

Aprilmor11

Anonym skriver:

Jeg ville have det sååå skønt hvis det kunne lade sig gøre. Men hvis du ser mit svar til Shibby, kan du se at han har bedt mig love at jeg ikke får kønnet at vide, da han er bange for at jeg kommer til at røbe det. Selvom jeg nok ville have det som du beskriver. Altså at vide kønnet, men selvfølgelig have SÅ svært ved at holde det inde. Men er sikker på jeg godt ville kunne.

Men ville have det mega skidt med at love ham at jeg ikke ville få det at vide, hvis jeg så alligevel gjorde det. Har en ret kæmpe samvittighed hvad angår ærlighed. Vi har et meget ærligt forhold, og ville bare ikke kunne gøre det mod ham 

Men tusinde tak for dit svar. Hvor er det dejligt I forstår mig.....

Hvis du ved at du kan lade hver med at sige det, hvad så med at lave en aftale med at du ikke siger noget ?

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

amandamh skriver:

Forstår han ikke dine argumenter ?!

Kan godt forstå dig med det med tilknytning - jeg havde det på samme måde.. jeg var så sikker på der var 1 dreng - der var så to piger ..

Ikke at jeg foretræk det ene frem for det anede, men jeg tror jeg ville havde svært ved at forholde mig til at føde to piger når jeg nu var SÅ SIKKER på det var en dreng ..

Hmm, tror han forstår mig på den måde at han er ok med at jeg skal til scanningen. Men han kan ikke forstå det mht tilknytningen... Han har det ikke på samme måde, og han har derfor enormt svært ved at forstå hvad jeg mener 

Altså jeg ved at der kun er én, men jeg tror bare at jeg ville kunne forholde mig meget mere til mit barn hvis jeg kendte kønnet. Kan godt være det lyder skørt, men sådan har jeg det lidt.

Anmeld

26. februar 2011

Mette 28

Ja jeg har så en helt anden holdning, jeg mener at man begge burde respektere hinanden, han er lige så meget far til barnet som du er mor, ved godt det er os der mærker dem inde i os, deres spark hikke osv. men det kan han af gode grunde ikke. Jeg synes du skulle få den scanning, har selv fået den begge gange og den er fantastisk, men så synes jeg tilgengæld også at du skal lave kønnet komme som en skøn overraskelse for jer begge den dag du skal føde.. Husk på at han også har en masse følelser forbundet med at skulle være far, og jeg synes desværre at mange kvinder tænker på sig selv (absolut ikke plantet på dig, hvis du forstår) og ikke på deres mænd.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.