Når kun den ene i parforholdet vil vide kønnet... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2011

Anonym trådstarter

Thalia skriver:

Hvis min mand virkeligt ikke ønskede at kende kønnet ville jeg respektere det og vente til fødslen.

Jeg tror ganske enkelt ikke på at man får et tættere eller bedre forhold til sit barn af at kende kønnet på forhånd, men jeg tror absolut på at det kan være ødelæggende for fødselsoplevelsen hvis den ene part har "forhåndsviden"  og den anden skal overraskes.

Det er jo en ganske uniq situation at få sådan et lille barn, og det er i forvejen den gravide som mærker liv, fornemmer barnet der vokser, gennemgår fødslen og sidenhen oplever nærheden gennem amningen af barnet. Fædrene er pænt meget på et sidespor hele vejen igennem, og så skal man i mine øjen være slemt egoistisk hvis man som mor forsøger at give sig selv flere fordele.

I mine øjne ville det været utroligt egoistisk at blive scannet når din mand ikke ønsker at kende kønnet.

Jeg vil lige understrege at jeg gør ALT hvad jeg kan for at han føler sig så tilgodeset som overhovedet muligt i det her forløb, da jeg deler din holdning med at fædrene i forvejen er lidt udenfor, af naturlige årsager. Så han bliver ikke overset!!  MEN kan ikke se det forkerte i at få foretaget en scanning, som han er ok med at jeg får foretaget, så længe jeg ikke får kønnet at vide. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Anonym trådstarter

Tjuhl skriver:

jeg kan kun sige, at jeg overhovedet ikke kan sætte mig ind i de følelser du har. Jeg (og vi) ville ikke vide kønnet og det betød intet for min (vores) tilknytning til barnet jeg meddelte tidligt, at jeg absolut ikke ville have en 3D scanning af samme grunde som din mand: De er uhyggelige!!  

Sådan er vi jo heldigvis så forskellige  Jeg kan godt følge ham, men jeg har bare rigtig meget brug for en god scannings-oplevelse. For det havde vi slet ikke ved MD. Han er forstående overfor at det er et behov jeg har. Og ja, det er følelser der er meget svære at forklare. Men tror bare jeg ville have det så fantastisk med en rigtog god scanningsoplevelse.

Anmeld

26. februar 2011

Mette 28

Anonym skriver:

Præcis Mette !! Jeg synes virkelig også jeg er forstående i forhold til ham... Han er en kæmpe del af forløbet, og jeg har lyttet til ham hele tiden, og alle de ænsker han har haft i forløbet, er blevet indfriet. Nu kan jeg så bare mærke at jeg har behov for at føle mig lidt tættere knyttet til barnet, end jeg føler jeg er. Og tror en 3D scanning ville være den perfekte måde. Har ikke behov for at andre skal med, da jeg jo gør det for min egen skyld. Han er støttende, selvom han ikke forstår det.

Og som skrevet tidligere har vi et ekstremt ærligt forhold, hvilket jeg på ingen måde vil ødelægge ved at vide kønnet selvom han ønsker at jeg ikke skal. Og tror lidt at jeg ville fortryde det hvis jeg fik det afsløret alene, uden at kunne dele det med ham. Jeg vil meget hellere have det som en skøn overraskelse sammen med ham, som du beskriver det  

Tak for dit gode indlæg. Tror du ramte helt plet på hvordan den endelige beslutning vil være 

Ja man er jo nød til begge at være forstående overfor hinanden, og selv om han ikke forstår det med din tilknytning så respektere han det ved at sige du kan tage den scanning, og jeg er næsten 100% sikker på at du bagefter vil have det meget bedre, for bare det at se deres ansigtstræk og små hænder og fødder er vildt. Kan huske med min første at vi kunne genkende mange træk i hans ansigt da han blev født det var så vildt synes jeg. Ved ikke hvor langt du er henne nu, men kan anbefalde den omkring 25-26, første gange var jeg 32+3-4 og denne var jeg 25+4 og denne gang var helt sikkert bedst, da der var mere plads omkring barnet.. Held og lykke med det helt 

Anmeld

26. februar 2011

Sofia

Hej Min kæreste ønskede heller ikke at kende kønnet, selvom jeg virkelig gern ville. men jeg bøjede mig, da jeg var helt overbevist om at jeg ikke kunne vide kønnet uden at han også ville finde ud af det. Med tiden har jeg vænnet mig til det og nu synes jeg det er spændende at vi får den oplevelse og overraskelse til fødslen (selvom jeg dog har en klar fornemmelse af at det er en dreng, men 100 procent sikker er man jo aldrig). Jeg har også tænkt på om jeg mon ville føle jeg kendte barnet bedre, hvis jeg hele tiden havde kendt kønnet - men jeg har ikke sådan haft behov for det.

Jeg har svært ved at rådgive dig, kan bare sige at jeg nu selv glæder mig til at vi får den oplevelse inden længe, også selvom jeg virkelig gerne ville have kendt kønnet fra "starten".

Knus

Anmeld

27. februar 2011

KissMe

Hej Allesammen

Hvad tænker I om at kun den ene i parforholdet kender kønnet?

Jeg vil VILDT gerne kende kønnet på vores barn, men min mand vil ikke... Jeg er helt i vildrede... Ville I kunne holde det HELT for jer selv hvis I kendte kønnet, så det ikke blev afsløret for manden?

Jeg har behov for at føle mig mere knyttet til barnet end jeg gør nu, og er sikker på at en 3D scanning med kønsbestemmelse vil hjælpe. Hvad tror i??

Er ret splittet, for vil enormt gerne følge min mands ønske om at vi ikke skal vide kønnet, og det er også hans ønske IKKE at komme til 3D scanning, da han synes at de ser uhyggelige ud, og at han ikke vil have det som førstehåndsindtryk af babyen.

Men jeg har det bare helt modsat. Havde ikke en særlig fantastisk oplevelse med MD-scanningen, da det skulle gå enormt hurtigt, og virkede upersonligt. Så har brug for at få et "bånd" til babyen, så jeg på en måde er bedre rustet til fødslen. Har enormt svært ved at forklare mine følelser omkring det, men håber I forstår hvad jeg mener.

Tak fordi du læste med. Håber du vil give mig et råd med på vejen.....

KH

Hos mig er der ikke nogen diskussion da det er ulovligt for laegen at sige det...

Men min veninde og hendes forlovede havde ogsaa problemet... Han ville vide det, men hun ville ikke... Hun voksede meget hurtigt, saa de mistaenkte tvillinger og han fik overtalt hende til at hvis der var to skulle de vide koennet, men hvis der kun var en skulle de ikke vide det... Der var kun en, men da de var til scanningen blev hun alligevel nysgerrig og fik koennet at vide...

Anmeld

27. februar 2011

sbs78

Jeg har også fået kønnet af vide alle tre gange. For mig var det også vigtig at kunne forholde mig til hvad jeg havde inde i maven. Om jeg kunne holde tæt, hmm nej det kunne jeg ikke, men heldigvis ville min mand også rigtig gerne vide det. Så hvis du virkeligt mener at du ken holde tæt, ja så gør det. Det er en så fed oplevelse

Anmeld

27. februar 2011

millesofie

Hej Allesammen

Hvad tænker I om at kun den ene i parforholdet kender kønnet?

Jeg vil VILDT gerne kende kønnet på vores barn, men min mand vil ikke... Jeg er helt i vildrede... Ville I kunne holde det HELT for jer selv hvis I kendte kønnet, så det ikke blev afsløret for manden?

Jeg har behov for at føle mig mere knyttet til barnet end jeg gør nu, og er sikker på at en 3D scanning med kønsbestemmelse vil hjælpe. Hvad tror i??

Er ret splittet, for vil enormt gerne følge min mands ønske om at vi ikke skal vide kønnet, og det er også hans ønske IKKE at komme til 3D scanning, da han synes at de ser uhyggelige ud, og at han ikke vil have det som førstehåndsindtryk af babyen.

Men jeg har det bare helt modsat. Havde ikke en særlig fantastisk oplevelse med MD-scanningen, da det skulle gå enormt hurtigt, og virkede upersonligt. Så har brug for at få et "bånd" til babyen, så jeg på en måde er bedre rustet til fødslen. Har enormt svært ved at forklare mine følelser omkring det, men håber I forstår hvad jeg mener.

Tak fordi du læste med. Håber du vil give mig et råd med på vejen.....

KH

jeg forstår dig godt

tror i skal sætte jer ned og tale om det

jeg fik ikke kønnet afvide på mit barn og det gjorde som du selv siger at jeg ikke var lige så knyttet til det inden jeg fødte og det er en ting jeg vil lave om på næste gang (ved ikke om det bliver ved at vide kønnet)

har i talt om et komprimi (staves??) evt en 3D scanning uden at få kønnet afvide?? så ser du baby og får et forhold til det rent udseendsmessigt og han får sin vilje med kønnet altså alle vinder og taber

tal om det! der er masser af muligheder

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

Sofia skriver:

Hej Min kæreste ønskede heller ikke at kende kønnet, selvom jeg virkelig gern ville. men jeg bøjede mig, da jeg var helt overbevist om at jeg ikke kunne vide kønnet uden at han også ville finde ud af det. Med tiden har jeg vænnet mig til det og nu synes jeg det er spændende at vi får den oplevelse og overraskelse til fødslen (selvom jeg dog har en klar fornemmelse af at det er en dreng, men 100 procent sikker er man jo aldrig). Jeg har også tænkt på om jeg mon ville føle jeg kendte barnet bedre, hvis jeg hele tiden havde kendt kønnet - men jeg har ikke sådan haft behov for det.

Jeg har svært ved at rådgive dig, kan bare sige at jeg nu selv glæder mig til at vi får den oplevelse inden længe, også selvom jeg virkelig gerne ville have kendt kønnet fra "starten".

Knus

Jeg har som sådan heller ikke behov for at kende kønnet, men har derimod behovet for at føle mig lidt tættere knyttet til barnet, hvilket jeg tror en behagelig scanning kan give mig  Havde jo ikke en særlig fed oplevelse til MD, men tror at en rigtig god scanningsoplevelse vil give mig et andet forhold til det  Ihh, synes det er svært at forklare... Men jeg synes inderst at vi skal være helt enige om vi vil vide kønnet eller ej, og når det er min kærestes kæmpe ønske, har jeg i sinde at respektere det  
Tak for dit indput  

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

sbs78 skriver:

Jeg har også fået kønnet af vide alle tre gange. For mig var det også vigtig at kunne forholde mig til hvad jeg havde inde i maven. Om jeg kunne holde tæt, hmm nej det kunne jeg ikke, men heldigvis ville min mand også rigtig gerne vide det. Så hvis du virkeligt mener at du ken holde tæt, ja så gør det. Det er en så fed oplevelse

Ja du har ret, men vi har et enormt ærligt forhold, og han har udtrykt at han ville blive meget ked af det, hvis jeg fandt ud af kønnet, uden han kendte til det. Så det kunne jeg aldrig finde på. Men tror ligeså meget at det jeg har brug for, er en behagelig scanningsoplevelse  Tror det på samme måde ville kunne give mig den oplevelse jeg har behov for at få i forløbet, inden jeg skal føde. Men tak for din kommentar 

Anmeld

27. februar 2011

Anonym trådstarter

Fisenberg skriver:

jeg forstår dig godt

tror i skal sætte jer ned og tale om det

jeg fik ikke kønnet afvide på mit barn og det gjorde som du selv siger at jeg ikke var lige så knyttet til det inden jeg fødte og det er en ting jeg vil lave om på næste gang (ved ikke om det bliver ved at vide kønnet)

har i talt om et komprimi (staves??) evt en 3D scanning uden at få kønnet afvide?? så ser du baby og får et forhold til det rent udseendsmessigt og han får sin vilje med kønnet altså alle vinder og taber

tal om det! der er masser af muligheder

Tak for din søde kommentar 
Faktisk er vores komprimis blevet præcis som du beskriver det; jeg tager til scanning og ser barnet på tættere hold, men uden at få kønnet at vide  Er også sikker på at jeg ville kunne opnå det jeg ønsker ved at komme til en behagelig scanning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.