Når kun den ene i parforholdet vil vide kønnet... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2011

Tvillingemor80

Anonym skriver:

Hmm, tror han forstår mig på den måde at han er ok med at jeg skal til scanningen. Men han kan ikke forstå det mht tilknytningen... Han har det ikke på samme måde, og han har derfor enormt svært ved at forstå hvad jeg mener 

Altså jeg ved at der kun er én, men jeg tror bare at jeg ville kunne forholde mig meget mere til mit barn hvis jeg kendte kønnet. Kan godt være det lyder skørt, men sådan har jeg det lidt.

synes ikke det skørt - forstår dig godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2011

Anonym trådstarter

Shibby skriver:

Du er den gravide,-du vælger at respektere hans ønske og det er fint nok. MEN tilknytning til babyen er så fandens vigtig. Du ved ikke om det her med afslørring af køn og at se hvordan babyen ser ud gør en foreskel,men jeg syntes du skal gøre det. Og syntes du skal fortælle hamat du har bestilt tid til scanningen når det er og at du vil vide hvad det bliver. Du tager en med som kan dele hemligheden med dig så har du i det mindste en at snakke med det om

Åh hvis bare det var så nemt  Men det er en stædig (sød) satan jeg har fundet mig!! Han stoler ikke på at jeg kan holde det for mig selv, uden at komme til at hentyde til kønnet. Og han ville SLET ikke være med på at der også er en anden som skal vide kønnet, når han ikke gør det. Han er ekstremt meget løvefar i det her tilfælde, og vil ikke have at andre skal vide mere end ham - han vil heller ikk have at nogen skal se scanningsbillederne, da de jo på den måde vil vide mere om hans barn, end han selv gør  Om end jeg ikke kan forstå ham, så er det sådan han har det... Og det må jeg jo respektere når han er far til barnet.

Tror jeg er nået frem til at jeg lige gyldigt hvad bestiller den scanning, og muligvis tager afsted alene. Men igen, det er jo heller ikk for nogen andens skyld, end mig selv. Så det er jeg såmænd okay med. Kan bare ikke finde ud af om jeg skal få kønnet at vide, eller om jeg vil fortryde det, da jeg jo så ikke kan dele den overraskelse med ham ved fødslen.

Anmeld

26. februar 2011

Dorthe1986

Mette 27 skriver:

Ja jeg har så en helt anden holdning, jeg mener at man begge burde respektere hinanden, han er lige så meget far til barnet som du er mor, ved godt det er os der mærker dem inde i os, deres spark hikke osv. men det kan han af gode grunde ikke. Jeg synes du skulle få den scanning, har selv fået den begge gange og den er fantastisk, men så synes jeg tilgengæld også at du skal lave kønnet komme som en skøn overraskelse for jer begge den dag du skal føde.. Husk på at han også har en masse følelser forbundet med at skulle være far, og jeg synes desværre at mange kvinder tænker på sig selv (absolut ikke plantet på dig, hvis du forstår) og ikke på deres mænd.. 

Helt enig

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

Aprilmor11 skriver:

Hvis du ved at du kan lade hver med at sige det, hvad så med at lave en aftale med at du ikke siger noget ?

Åh hvis bare det var så nemt  Men det er en stædig (sød) satan jeg har fundet mig!! Han stoler ikke på at jeg kan holde det for mig selv, uden at komme til at hentyde til kønnet. Og han ville SLET ikke være med på at der også er en anden som skal vide kønnet, når han ikke gør det. Han er ekstremt meget løvefar i det her tilfælde, og vil ikke have at andre skal vide mere end ham - han vil heller ikk have at nogen skal se scanningsbillederne, da de jo på den måde vil vide mere om hans barn, end han selv gør  Om end jeg ikke kan forstå ham, så er det sådan han har det... Og det må jeg jo respektere når han er far til barnet.

Tror jeg er nået frem til at jeg lige gyldigt hvad bestiller den scanning, og muligvis tager afsted alene. Men igen, det er jo heller ikk for nogen andens skyld, end mig selv. Så det er jeg såmænd okay med. Kan bare ikke finde ud af om jeg skal få kønnet at vide, eller om jeg vil fortryde det, da jeg jo så ikke kan dele den overraskelse med ham ved fødslen.

Anmeld

26. februar 2011

TinaPina

Jeg var taget alene til 3D scanningen og havde ikke fået kønnet at vide.

Man kan simpelthen ikke lade være med at nævne kønnet. JEG kunne i hvert fald ikke..

Min kæreste ville ikke vide det, men ombestemte sig heldigvis til MD.

Men ellers havde vi ikke fået det, at vide. Man er 2 om det

Jeg forstår dog godt det med tilknytningen, men jeg tror at en god scanning kan hjælpe ligeså meget som det med kønnet

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

Mette 27 skriver:

Ja jeg har så en helt anden holdning, jeg mener at man begge burde respektere hinanden, han er lige så meget far til barnet som du er mor, ved godt det er os der mærker dem inde i os, deres spark hikke osv. men det kan han af gode grunde ikke. Jeg synes du skulle få den scanning, har selv fået den begge gange og den er fantastisk, men så synes jeg tilgengæld også at du skal lave kønnet komme som en skøn overraskelse for jer begge den dag du skal føde.. Husk på at han også har en masse følelser forbundet med at skulle være far, og jeg synes desværre at mange kvinder tænker på sig selv (absolut ikke plantet på dig, hvis du forstår) og ikke på deres mænd.. 

Præcis Mette !! Jeg synes virkelig også jeg er forstående i forhold til ham... Han er en kæmpe del af forløbet, og jeg har lyttet til ham hele tiden, og alle de ænsker han har haft i forløbet, er blevet indfriet. Nu kan jeg så bare mærke at jeg har behov for at føle mig lidt tættere knyttet til barnet, end jeg føler jeg er. Og tror en 3D scanning ville være den perfekte måde. Har ikke behov for at andre skal med, da jeg jo gør det for min egen skyld. Han er støttende, selvom han ikke forstår det.

Og som skrevet tidligere har vi et ekstremt ærligt forhold, hvilket jeg på ingen måde vil ødelægge ved at vide kønnet selvom han ønsker at jeg ikke skal. Og tror lidt at jeg ville fortryde det hvis jeg fik det afsløret alene, uden at kunne dele det med ham. Jeg vil meget hellere have det som en skøn overraskelse sammen med ham, som du beskriver det  

Tak for dit gode indlæg. Tror du ramte helt plet på hvordan den endelige beslutning vil være 

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

TinaPina skriver:

Jeg var taget alene til 3D scanningen og havde ikke fået kønnet at vide.

Man kan simpelthen ikke lade være med at nævne kønnet. JEG kunne i hvert fald ikke..

Min kæreste ville ikke vide det, men ombestemte sig heldigvis til MD.

Men ellers havde vi ikke fået det, at vide. Man er 2 om det

Jeg forstår dog godt det med tilknytningen, men jeg tror at en god scanning kan hjælpe ligeså meget som det med kønnet

Det tror jeg at du har rigtig meget ret i !!!!  Det var også min tanke. Jeg ville også inderst have det bedst med ikke at kende kønnet faktisk, da jeg på den måde ikke vil kunne komme til at afsløre det for ham, lige meget hvor meget jeg havde prøvet at lade være. Det er den perfekte løsning. Tak for dit indput!! 

Anmeld

26. februar 2011

Thalia

Hvis min mand virkeligt ikke ønskede at kende kønnet ville jeg respektere det og vente til fødslen.

Jeg tror ganske enkelt ikke på at man får et tættere eller bedre forhold til sit barn af at kende kønnet på forhånd, men jeg tror absolut på at det kan være ødelæggende for fødselsoplevelsen hvis den ene part har "forhåndsviden"  og den anden skal overraskes.

Det er jo en ganske uniq situation at få sådan et lille barn, og det er i forvejen den gravide som mærker liv, fornemmer barnet der vokser, gennemgår fødslen og sidenhen oplever nærheden gennem amningen af barnet. Fædrene er pænt meget på et sidespor hele vejen igennem, og så skal man i mine øjen være slemt egoistisk hvis man som mor forsøger at give sig selv flere fordele.

I mine øjne ville det været utroligt egoistisk at blive scannet når din mand ikke ønsker at kende kønnet.

Anmeld

26. februar 2011

oo

jeg kan kun sige, at jeg overhovedet ikke kan sætte mig ind i de følelser du har. Jeg (og vi) ville ikke vide kønnet og det betød intet for min (vores) tilknytning til barnet jeg meddelte tidligt, at jeg absolut ikke ville have en 3D scanning af samme grunde som din mand: De er uhyggelige!!  

Anmeld

26. februar 2011

Anonym trådstarter

amandamh skriver:

synes ikke det skørt - forstår dig godt

Ikke desto mindre tror jeg at jeg lader det forblive en hemmelighed, så vi kan dele overraskelsen ved fødslen. Jeg synes det er rigtig svært. Men ja, vi er jo to om det, og ved nærmere eftertanke synes det ville være ærgerligt hvis vi ikke deler den glæde sammen. Vi har desuden snakket om at jeg kan få mit ønske opfyldt når vi skal have nr.2, og på det tidspunkt få kønnet at vide  Nu må vi se.... det kan også være at overraskelsen bliver så stor at jeg ikke vil vide det 2.gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.