Faste udgifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Anitta Kristiansen

flyttede hjemmefra da jeg var 18 fik en 2 værelses på 33 km2 eget toilet og delte køkken med en veninde.

husleje inkl alt (vand,varme,el og internet) 2300

Mad - under 2000 og forkælede mig tit og havde altid for meget mad i køleskabet svingede dog da jeg havde perioder med mange penge

tv havde jeg ikke dengang

telefon 150

der gik der ud over lidt penge på en kanin, buskort, fest, tøj (1000 om måneden ca)

i den tid fik jeg købt dyrt tv(13000) ny telefon, ny computer, møbler og alt godt

idag ligger det midt i aalborg 68 helt nyt

husleje 4600

vand og varme og trappevask 500

el lidt under 1000 kr per kvartal

mad 2000+

tv 332 (største pakke)

internet 171 (8 mbit)

jeg har ikke børn endnu, men der er barn på vej, bor stadig alene

når du skal studere ved jeg ikke om du tænker på om det er på su? for hvis det er det betyder det meget for hvor mange penge du kan få. jeg startede med at flytte og kunne ikke få udeboende su da jeg var under 20 men hvis der er specielle behov for at komme væk hjemme fra kan du få det. inden fik jeg 2600 og fik der efter 5600 der omkring.

hvis hvis du skal bo på lærlinge løn kan du uden problem klare det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Kløver

Ni-ko-li-ne skriver:

men det er nemli det der er meget individuelt.... hvor meget man bruger på el, vand og varme...

ja, det er jo også meget forskelligt, er jo stor forskel på hvor meget vand/varme man bruger, også om man bor i en lille lejlighed eller i et stort hus, så går der jo noget mere til vand/varme, tv er jo også forskelligt fra selskab til selskab.

Anmeld

24. februar 2011

quar20

Pullemulle skriver:

Kan ingen komme med en ca-pris på hvor meget I bruger? F.eks. forsikringer. Hvilke forsikringer har i og hvor meget giver i for de forskellige?

Altså da jeg boede alene i en lille 2værelses med eget køkken og mad , hed min elregning pr. måned 370kr ca men overførste altid 400kr til budgeten - jeg betaler el hver anden måned..!! varme afhænger meget mht. til lejligheden men den jeg boede i der var det a conto og der gav jeg 450kr om måneden - men jeg fik ALTID penge tilbage.

Hmm så var de rjo min tvpakke - også internet..!! Internetpriserne er jo faldet for dengang gav jeg 300kr om måneden..!! Du kan hurtigt finde internet for 180kr..!!

Dengang mht. til forsikringer der fik jeg et "pakke tilbud" jeg havde vovse forsikring, indboforsikring, ulykkesforsikring og personforsikring - og jeg overførte hver måned 500kr til budgettten også dækkede det over alle de forsikringer..!!

Håber du kan bruge det til noget..

Anmeld

24. februar 2011

Den lykkelige

Vi har eget hus så det jo måske lidt anderledes.. men du kan lige se vores:

El: 700 kr (men vi har opvaskemaskine, vaskemaskine, værksted der bruger strøm og ellers de almindelige ting.. Da vi boede i lejlighed betalte vi 350 kr)

Vand: Her bruger vi 500 kr.. Men altså alle de leje boliger vi har boet i inden var dt en del af huslejen.. Så kun fordi vi ejer..

Varme: Her bruer vi 1200 kr i fjernvarme.. Men de leje boliger vi har boet i betalte vi ca 500-800 kr.. men andre steder indgik det i selve huslejen.. så afhænger jo af hvad du finder..

Forsikringer: Her har vi indbo til 1200 kr om året. Ulykke til 1200 kr om året pr. person. Fagforening hvor jeg betaler 480 og kæresten 1400 kr månedligt.. Vægt afgift på bil 250 kr månedligt, forsikring på bil 250 månedligt (men igen afhænger jo af bilen, o min kæreste er elite belist, så det er billigere).. 

Tv: der betaler vi 350 kr for fuld pakken

Internet: 200 kr for fri internet..

Anmeld

25. februar 2011

Pullemulle

Valkyrien skriver:

Hehe.. 150 kr. til mad om ugen? Det syntes jeg er mere end rigeligt.

Altså jeg kan lige prøve at vise dig en typisk madplan:

Mandag: Kartoffelsuppe med bacontern

Tirsdag: Mexicanske pandekager med kylling og grøn salat

Onsdag: Rester fra mandag og tirsdag

Torsdag: Rugbrød *

Fredag: Kartoffelmos med et eller andet spændende til

Lørdag: Oksekødstærte med grøn salat 

Søndag: Rester fra lørdag

* af pålæg i køleskabet kan findes: hamburgeryg, kylling, kartofler

Det er jo ikke alverden, der skal købes ind til én person. Og så går der lidt sport i at finde det billigste.

Du har fat i noget Tak for dit svar

Anmeld

25. februar 2011

Pullemulle

KaLee skriver:

Folk herinde er i en helt anden situation, end den du er i ny, så du kan ikke bruge vores sammenligninger til noget som helst..

men først og fremmest - hvor vil du flytte hen?
Er det i en større by?

Skal du på kolligie, undgomsbolig, 1 eller 2 værelses lejlighed?

Skal du have arbejde, eller går du i skole?

Jeg bor pt i en 4 værelses lejlighed alene (med min søn), så mit kan du ikke bruge til noget. Men jeg kan huske da jeg flyttede i den første lejlighed, så kan prøve at hjælpe den vej rundt

Jeg har søgt ind på den pædagogiske assistentuddannelse som er med løn, men kommer jeg ikke ind så skal jeg arbejde et år og så søge ind igen.

Vi har planer om en 2værelses eller 3værelses (hvis der kommer en lille en) men ikke for lille en lejlighed.

Jeg ved ikke helt hvor, men helt sikkert på sjælland. Ikke for langt fra København (ikke sagt at det skal være i københavn) og let til tog og bus.

Anmeld

25. februar 2011

Pullemulle

Anitta Kristiansen skriver:

flyttede hjemmefra da jeg var 18 fik en 2 værelses på 33 km2 eget toilet og delte køkken med en veninde.

husleje inkl alt (vand,varme,el og internet) 2300

Mad - under 2000 og forkælede mig tit og havde altid for meget mad i køleskabet svingede dog da jeg havde perioder med mange penge

tv havde jeg ikke dengang

telefon 150

der gik der ud over lidt penge på en kanin, buskort, fest, tøj (1000 om måneden ca)

i den tid fik jeg købt dyrt tv(13000) ny telefon, ny computer, møbler og alt godt

idag ligger det midt i aalborg 68 helt nyt

husleje 4600

vand og varme og trappevask 500

el lidt under 1000 kr per kvartal

mad 2000+

tv 332 (største pakke)

internet 171 (8 mbit)

jeg har ikke børn endnu, men der er barn på vej, bor stadig alene

når du skal studere ved jeg ikke om du tænker på om det er på su? for hvis det er det betyder det meget for hvor mange penge du kan få. jeg startede med at flytte og kunne ikke få udeboende su da jeg var under 20 men hvis der er specielle behov for at komme væk hjemme fra kan du få det. inden fik jeg 2600 og fik der efter 5600 der omkring.

hvis hvis du skal bo på lærlinge løn kan du uden problem klare det  

Hvis jeg kommer ind på den uddannelse jeg har søgt (den pædagogiske assistentuddannelse) så får jeg løn, men hvis ikke, så skal jeg finde mig et arbejde med børn og få erfaring så jeg kan søge ind igen senere

Jeg er bare lidt i tvivl hvor meget man får udbetalt. 7000 hvis man er under 18, og 9000 hvis man er over 18. Skal der ikke lige betales noget skat af det? Min veninde kender en der siger hun får 6000 udbetalt hver måned, men jeg ved ikke om hun er over eller under 18.

Anmeld

25. februar 2011

Pullemulle

quar20 skriver:

Altså da jeg boede alene i en lille 2værelses med eget køkken og mad , hed min elregning pr. måned 370kr ca men overførste altid 400kr til budgeten - jeg betaler el hver anden måned..!! varme afhænger meget mht. til lejligheden men den jeg boede i der var det a conto og der gav jeg 450kr om måneden - men jeg fik ALTID penge tilbage.

Hmm så var de rjo min tvpakke - også internet..!! Internetpriserne er jo faldet for dengang gav jeg 300kr om måneden..!! Du kan hurtigt finde internet for 180kr..!!

Dengang mht. til forsikringer der fik jeg et "pakke tilbud" jeg havde vovse forsikring, indboforsikring, ulykkesforsikring og personforsikring - og jeg overførte hver måned 500kr til budgettten også dækkede det over alle de forsikringer..!!

Håber du kan bruge det til noget..

Hold da op, det lyder ikke af så meget. Tak for dit svar

Anmeld

25. februar 2011

morethanperfect

Jamen her bor vi for 4800 inkl vand og varme .

1000 kr på mobiler.

820 Hk.

800 lån.

230 Fitness.

196 Dr licens.

238 Leasy.

250 Børneopsparing.

I alt: 8334 ..

Men vi bor også ret billigt

Anmeld

25. februar 2011

jannebjerre

morethanperfect skriver:

Jamen her bor vi for 4800 inkl vand og varme .

1000 kr på mobiler.

820 Hk.

800 lån.

230 Fitness.

196 Dr licens.

238 Leasy.

250 Børneopsparing.

I alt: 8334 ..

Men vi bor også ret billigt

off topic

Fik i lejligheden???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.