Faste udgifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

Frøken J.

Pullemulle skriver:

Kan ingen komme med en ca-pris på hvor meget I bruger? F.eks. forsikringer. Hvilke forsikringer har i og hvor meget giver i for de forskellige?

Altså der er så stor forskel.. Jeg boede mega billigt i min gamle lejlighed. Gav vidst under 2000 om måneden i husleje, som var inkl. TV, vand og varme. El betalte jeg seperat. 350 ca. hver 2. eller 3. måned. Internet havde jeg mobilt bredbånd, så det var ret dyrt, men du kan nok regne med et par hundrede om måneden. Forsikring kan jeg ikke lige huske, da jeg betaler halvårligt, men ligger 500 fra på budgetkontoen hver måned. Så skal du også huske licens. Hvis du betaler månedligt er det ca. 180 om måneden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

lauras*mor*

Jeg kan forsøge... kan ikke huske priserne præcist..

i el bruger vi ca 2500 kwh om året + afgifter.. prøv at gå ind på goenergi.dk... Der tror jeg du kan regne ud hvor meget el d skal gi.. der er sikkert også statistikker over hvad gennemsnittet er.. Vi ligger ca i midten for en familie på 3.. og vi har endda 2 tv, terarier, altid 2 lamper tændt når vi er hjemme, bruger meget ofte ovn, har et gammelt komfur, og tv'ene står altid på standby..

Varme: der giver vi aconto 500 mdr over huslejen

vand betaler vi også over huslejen, der er ingen målere.. Kan ikke huske beløbet..

forsikringer i ca priser: 3 gange ulykke 3132, indbo 1950, så har vi også en bil men det er jo meget forskelligt havd den koster for folk, og så har vi vores kolonihave men går ikke udfra at den er relevant.. :-) Desuden har vi en krydslivsforsikring i banken til et par 100 om året, og  en ekstra børneulykke med forskellige ting på (fx hospitalindlæggelser, knoglebrud osv)til 79 kr om mdr, den dækker desuden i hele verden.. 

Til mad og genrel husholdning bruger vi 3000 om mdr, max.. Vi ligger dem i en skål og så er det dem vi har.. oftest har vi lidt i overskud... :-)

Som sagt er vi 2 voksne og 1 barn.. Held og lykke..

Anmeld

23. februar 2011

JuelZ

Pullemulle skriver:

Kan ingen komme med en ca-pris på hvor meget I bruger? F.eks. forsikringer. Hvilke forsikringer har i og hvor meget giver i for de forskellige?

Husleje : 3600
vand&varme : 830
EL : 800kr (for en sikkerhedsskyld) cirka 2500kr hver 3 mdr. forudbetalt.
Diverse regninger (tlf. fx 1000 kr for 2 abo).

vi har en budget konto der før hed 8400 men nu er kommet op på 10300kr istedet da der er mere styr på det den vej fra.

Mad for 2 personer : 2500
Dyr : 200kr til mad og kattegrus o.lign

og det er udfra en der er på kontanthjælp og en anden der er på sygedagpenge.

Anmeld

23. februar 2011

Alberts/

kan give dig mine ca priser

mad 1200 dette er min mad og lillemandens mad er ikk inde for det

el/varme 381 kr for 3 mdr

vand er i min husleje og min husleje er på 2505

mobil 500

internet 200

´tror det var det ellers må du jo spørge(;

Anmeld

23. februar 2011

Manakauapo

Mit budget vil komme til at se nogenlunde sådan her ud, hvis jeg flytter på kollegie efter sommerferien.

Under ekstra hører mobil, tøj osv.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. februar 2011

Pullemulle

Valkyrien skriver:

Mit budget vil komme til at se nogenlunde sådan her ud, hvis jeg flytter på kollegie efter sommerferien.

Under ekstra hører mobil, tøj osv.

Det ser da ret godt ud

Anmeld

23. februar 2011

Manakauapo

Pullemulle skriver:

Det ser da ret godt ud

Ja, det syntes jeg også.

Men nu ved jeg at jeg faktisk kan leve for 600 kr. om måneden på madbudgettet, men det er da meget rart, at der er ekstra på.

Og med hensyn til forsikringer hører jeg stadig under mine forældre..

Anmeld

23. februar 2011

Pullemulle

Valkyrien skriver:

Ja, det syntes jeg også.

Men nu ved jeg at jeg faktisk kan leve for 600 kr. om måneden på madbudgettet, men det er da meget rart, at der er ekstra på.

Og med hensyn til forsikringer hører jeg stadig under mine forældre..

Hvordan kan du leve for kun 600 til mad? Det er da meget lidt?

Altså det ville jeg nok også kunne. I min verden er der ikke noget bedre end kartoffelmos, og kartofler koster jo ingenting Jeg kunne spise det dag ind og dag ud, men man bliver jo nødt til at variere det lidt

Anmeld

24. februar 2011

Manakauapo

Hvordan kan du leve for kun 600 til mad? Det er da meget lidt?

Altså det ville jeg nok også kunne. I min verden er der ikke noget bedre end kartoffelmos, og kartofler koster jo ingenting Jeg kunne spise det dag ind og dag ud, men man bliver jo nødt til at variere det lidt

Hehe.. 150 kr. til mad om ugen? Det syntes jeg er mere end rigeligt.

Altså jeg kan lige prøve at vise dig en typisk madplan:

Mandag: Kartoffelsuppe med bacontern

Tirsdag: Mexicanske pandekager med kylling og grøn salat

Onsdag: Rester fra mandag og tirsdag

Torsdag: Rugbrød *

Fredag: Kartoffelmos med et eller andet spændende til

Lørdag: Oksekødstærte med grøn salat 

Søndag: Rester fra lørdag

* af pålæg i køleskabet kan findes: hamburgeryg, kylling, kartofler

Det er jo ikke alverden, der skal købes ind til én person. Og så går der lidt sport i at finde det billigste.

Anmeld

24. februar 2011

eElak

Folk herinde er i en helt anden situation, end den du er i ny, så du kan ikke bruge vores sammenligninger til noget som helst..

men først og fremmest - hvor vil du flytte hen?
Er det i en større by?

Skal du på kolligie, undgomsbolig, 1 eller 2 værelses lejlighed?

Skal du have arbejde, eller går du i skole?

Jeg bor pt i en 4 værelses lejlighed alene (med min søn), så mit kan du ikke bruge til noget. Men jeg kan huske da jeg flyttede i den første lejlighed, så kan prøve at hjælpe den vej rundt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.