Har privatlivet betydning i forhold til at passe børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

MariaJ

Ja, hvis den der passer barnet havde holdninger eller var på en måde jeg slet ikke kunne stå inde for. Jeg ville aldrig spørge pædagogerne i en vuggestue om deres politiske ståsted, men hvis mit barn bliver passet i et privat hjem synes jeg det betyder noget, hvilke normer der gælder i det hjem. I en institution er der jo også flere pædagoger og dermed et mere varieret udtryk for livsværdier. Jeg synes mit barn skal lære åbenhed overfor folk, der er anderledes end mig selv, men samtidig behøver en af de vigtigste omsorgspersoner i mit barns liv ikke at præge det i en retning jeg ikke kan stå inde for.

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

<3

Dorthe1986 skriver:

Nej om det så endda var en politiker jeg selv stemte på, så ville jeg stadig mene det ikke var særlig godt

nemlig ja. Tror at vi så er ovre i den neutralitet som der tales om af de andre

Anmeld

21. februar 2011

L.J.L

Eva. skriver:

inspireret af den anden tråd om en dp der stemmer df.

Så sidder jeg og tænker på om I ville have det skidt med at lade mennesker passe jeres børn hvis I fandt ud af de stemte på et bestemt parti, hvis de have en affære, en anderledes seksualitet eller hvad der ellers kan være....?

Jeg tænker at jeg er ret ligeglad...privatlivet er privat og har intet med den relation som mit barn eller jeg skal have til personen?

Hvad tænker I? Har I grænser eller er I ligeglade?

nej slet ikke. hurra for forskellighed og mangfoldighed, det vil mine børn kun lære godt af. Det ville være drøn kedeligt hvis alle var ens og havde ens værdier og holdninger i livet.

Tag eksempelvis mine forældre, de er begge DF'ere og har altid været det. Stikmodsat mig selv skal det lige siges! Men selvfølgelig passer de Lauritz og det giver jeg dem med glæde lov til. Deres politiske holdninger er deres, og ikke mine eller min søns. Og min søn bliver forhåbentligt påvirket af mit menneskesyn og ikke mine forældres. Skulle han gå hen og blive DF'er så er det et valg han har taget, men jeg vil da gøre mit ypperste for at pege ham i en anden retning

Anmeld

21. februar 2011

oo

Og her er jeg ganske ganske enig 

Det løber mig koldt ned af ryggen når folk siger "Jamen, de har god ældrepolitik og vil en masse godt for børnefamilierne"

JAAAAAAMEN, se på deres fremmedfjenske måde eller at føre politik på, så er de lige pludselig ikke så fantastiske mere 

præcis! og man kan sagtens finde et andet parti at stemme på, hvis man blot leder efter nogen med "god ældrepolitik og børnefamiliepolitik" (hvilket jeg så heller ikke synes de har, men jeg ved godt at det ofte er grundene til at folk stemmer DF).

Anmeld

21. februar 2011

Mor-til-asta-09

Eva. skriver:

Så sidder jeg og tænker på om I ville have det skidt med at lade mennesker passe jeres børn hvis I fandt ud af de stemte på et bestemt parti, hvis de have en affære, en anderledes seksualitet eller hvad der ellers kan være....?

Jeg tænker at jeg er ret ligeglad...privatlivet er privat og har intet med den relation som mit barn eller jeg skal have til personen?

Personligt ville jeg være ligeglad.. om de stemte anderledes end mig, var til samme køn osv osv... Det eneste hvor jeg ville sætte grænsen, var hvis dp havde et alkoholproblem i hverdagen/arbejdstiden, men tvivler på det tit er tilfældet

De har et liv ved siden af jobbet, ligesom alle vi andre har...

Anmeld

21. februar 2011

LISBETH:-)

4kløver skriver:

De må ikke ryge i deres hus. som jeg husker må de heller ikke ryge der når de har fri..

Der må gerne ryges i hjemmet når de har fri, bare ikke i det rum hvor børnene opholder sig.

Anmeld

21. februar 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Så længe de holder privatliv, altså deres personlige holdninger så som seksualitet, politik og andre ting adskilt fra arbejdslivet...så har jeg ingen problemer whar so ever.
Så må mennesker mene, tro og tænke som de vil for mig..og hjertens gerne passe mine børn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. februar 2011

Lise

Jeg aner ikke hvem pædagogerne i mine ungers institution stemmer på eller knalder med - og helt ærligt, det kunne ikke interessere mig mindre. Så længe mine børn er glade, har en tør røv og får noget at æde mens de er der...så er jeg også glad.

Anmeld

21. februar 2011

eElak

Hvordan vidste jeg at der ville være en debat fra dig om dette emne, da jeg læste den anden tråd 

Hvis det ikke har nogen betydning for mit barns trivsel så NEJ så er der ingen grænser her.. 

Men jeg er også heldig med min DP... At selvom de er langt alle mulige regler fra kommunen, så kan hun tænke selv.. Dvs. at nogle gange så bryder vi måske reglerne, men for pokker, hun har 2 sunde og raske drenge, som hun har formået at holde liv i, og det er bl.a. den erfaring hun bruger... samt sine nok 20 års arbejde med børn ellers... 

Den eneste grænse jeg ville have ville nok være noget med pædofili og vold, men så ville hun slet ikke arbejde med det, for det er ikke tilladt at nogen i huset har domme for det... 

Anmeld

21. februar 2011

LISBETH:-)

For mig betyder det ikke noget hvad personene stemmer, eller hvad de ellers vælger og bruge deres fritid på. Så længe det ikke afspejler sig i hverdagen med mit barn, og så længe mit barn bliver præget i en positiv retning. Derudover mener jeg at man som omsorgsperson altid skal forholde sig neutralt.

Debatten omkring en dp der har df logo på sin fb profil mener jeg er meget forkert, da det uanset hvad, gør at personen ikke er neutral. Men nu er jeg så heller ikke fan af dp i hele taget, da jeg ikke bryder mig om tanken om at der kun er en person og dennes holdninger der præger mit barn, og at mit barn skal være i et privat hjem, derfor vil jeg ALTID vælge vuggestue.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.