Har privatlivet betydning i forhold til at passe børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Aves.

KaLee skriver:

Hvordan vidste jeg at der ville være en debat fra dig om dette emne, da jeg læste den anden tråd 

Hvis det ikke har nogen betydning for mit barns trivsel så NEJ så er der ingen grænser her.. 

Men jeg er også heldig med min DP... At selvom de er langt alle mulige regler fra kommunen, så kan hun tænke selv.. Dvs. at nogle gange så bryder vi måske reglerne, men for pokker, hun har 2 sunde og raske drenge, som hun har formået at holde liv i, og det er bl.a. den erfaring hun bruger... samt sine nok 20 års arbejde med børn ellers... 

Den eneste grænse jeg ville have ville nok være noget med pædofili og vold, men så ville hun slet ikke arbejde med det, for det er ikke tilladt at nogen i huset har domme for det... 

He he...kan ikke gøre for det, synes det er virkelig interessant og en problematik jeg aldrig har tænkt over...naivt måske...og så er en debat vel altid en god ting, ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

eElak

Eva. skriver:

He he...kan ikke gøre for det, synes det er virkelig interessant og en problematik jeg aldrig har tænkt over...naivt måske...og så er en debat vel altid en god ting, ikke..

Det er da skide relevant i forhold til at vi nu lever i et informationssamfund, hvor man skal vide mere og mere om alle.. 

Altså da vi har været små søde piger, så kunne man sq ikke snage så meget frem om folk... det var højst lokalt sladder.. 

Anmeld

21. februar 2011

Aves.

KaLee skriver:

Det er da skide relevant i forhold til at vi nu lever i et informationssamfund, hvor man skal vide mere og mere om alle.. 

Altså da vi har været små søde piger, så kunne man sq ikke snage så meget frem om folk... det var højst lokalt sladder.. 

Lige præcis...det er nok meget vigtigt at lære at forholde sig til al den viden man nu pludselig kan komme frem til om andre og så endda helt uden nogensinde at have set denne person i øjnene.....

Anmeld

21. februar 2011

sarahb

jeg ville ikke tænke over noget som helst andet end kemi, men hvis jeg lige slog op på facebook og så et DF logo så ville jeg tage mine forbehold og nok også vælge fra fordi vi er muslimer og min mand er pakistansk og vores børn er et mix. jeg synes at DF´s holdninger er meget Islam hadske, så tror bare ikke jeg ville ha det godt med det. ikke med hende men med DÈT.

Anmeld

21. februar 2011

Vingummien

Eva. skriver:

inspireret af den anden tråd om en dp der stemmer df.

Så sidder jeg og tænker på om I ville have det skidt med at lade mennesker passe jeres børn hvis I fandt ud af de stemte på et bestemt parti, hvis de have en affære, en anderledes seksualitet eller hvad der ellers kan være....?

Jeg tænker at jeg er ret ligeglad...privatlivet er privat og har intet med den relation som mit barn eller jeg skal have til personen?

Hvad tænker I? Har I grænser eller er I ligeglade?

For mig vil det intet have at sige, bar det ikke går ud over mit barn. Altså hvis personene sad og terpede et frygtelig parti med mit barn, sp ville jeg nok lige stoppe op og tænke lidt men på den anden side, ens barn behøves jo ikke voksne op med samme holdning og meninger som os forældre.Hvis jeg nu var til venstre, er det jo ikke ens betydning med at mit barn skal det også.

Og seksualitet, nej hvorfor dog det? Hvis personen kan passe børn, jeg vil da sætte personens gode omsorg for mit barn højere end hvis personen var til samme køn eller sådan.

Så her vil det ikke betyde en disse

Anmeld

21. februar 2011

4kløver

lisbeth2910 skriver:

Der må gerne ryges i hjemmet når de har fri, bare ikke i det rum hvor børnene opholder sig.

Ok var ikke sikker Husker bare at der var en masse om det  få år tilbage..

Anmeld

21. februar 2011

Pikku Myy

MariaJ skriver:

Ja, hvis den der passer barnet havde holdninger eller var på en måde jeg slet ikke kunne stå inde for. Jeg ville aldrig spørge pædagogerne i en vuggestue om deres politiske ståsted, men hvis mit barn bliver passet i et privat hjem synes jeg det betyder noget, hvilke normer der gælder i det hjem. I en institution er der jo også flere pædagoger og dermed et mere varieret udtryk for livsværdier. Jeg synes mit barn skal lære åbenhed overfor folk, der er anderledes end mig selv, men samtidig behøver en af de vigtigste omsorgspersoner i mit barns liv ikke at præge det i en retning jeg ikke kan stå inde for.

Maria

Den hopper jeg med på - vel formuleret

Anmeld

21. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Eva. skriver:

inspireret af den anden tråd om en dp der stemmer df.

Så sidder jeg og tænker på om I ville have det skidt med at lade mennesker passe jeres børn hvis I fandt ud af de stemte på et bestemt parti, hvis de have en affære, en anderledes seksualitet eller hvad der ellers kan være....?

Jeg tænker at jeg er ret ligeglad...privatlivet er privat og har intet med den relation som mit barn eller jeg skal have til personen?

Hvad tænker I? Har I grænser eller er I ligeglade?

nej, det er ikke af betydning...

så længe mit barn behandles med respekt og trives... så synes jeg ikke jeg kan blande mig i hvordan DPéren lever sit liv når ikke barnet er i hjemmet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.