Har privatlivet betydning i forhold til at passe børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

132319

Eva. skriver:

Men hvorfor er det så skidt at lade en df'er passe dit barn...jeg kan bare ikke forstå det....

Udover det så er jeg nu ikke df eller andet....jeg er vidst bare mig, men det skal der nok være nogen der vil betakke sig over, også... hæ hæ...

Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil lade en DF'er passe mit barn, jeg har sagt at jeg ikke vil vide hvad dem der passer mine børn, stemmer på 

Jeg har simpelthen så svært ved at forstår HVORDAN man kan stemme på et parti som DF, så derfor har jeg også svært ved at forholde mig til disse mennesker 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

<3

Dorthe1986 skriver:

Ja det vil jeg give dig ret i, men så synes jeg også at pasningen af barnet og hans overbevisning ikke længere er adskilt. Altså lidt ligesom hvis en DP'er for eksempel er DF'er, det er jeg ligeglad med, men hvis hun ligefrem har tapeseret huset med DF-propaganda, så vil jeg heller ikke synes det var heldigt

Nemlig - det ville også gå over min grænse hvis Bertel Haarder hang på væggen. Det ville jeg ikke mene var en trygt og sundt miljø

Anmeld

21. februar 2011

betski

Eva. skriver:

inspireret af den anden tråd om en dp der stemmer df.

Så sidder jeg og tænker på om I ville have det skidt med at lade mennesker passe jeres børn hvis I fandt ud af de stemte på et bestemt parti, hvis de have en affære, en anderledes seksualitet eller hvad der ellers kan være....?

Jeg tænker at jeg er ret ligeglad...privatlivet er privat og har intet med den relation som mit barn eller jeg skal have til personen?

Hvad tænker I? Har I grænser eller er I ligeglade?

Det vil ikke have nogen betydning for mig, hvor de står politisk, om de er til S/M, partnerbytte eller hvad de ellers kan finde på at lave i deres fritid. Så længe de kan passe godt på mit barn, så er jeg tilfreds.

Anmeld

21. februar 2011

Fam. Madsen

det har ingen betydning for mig hvad de laver i deres fritid, så længe de er der for mit barn når de er på arbejde. vi har alle et liv ved siden af vores arbejde om vi arbejder hjemme eller uden for hjemmet. så nej det vil jeg ikke uandset hvad de laver dog ikke hvis de er pædofile. 

Anmeld

21. februar 2011

Aves.

MHK skriver:

Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil lade en DF'er passe mit barn, jeg har sagt at jeg ikke vil vide hvad dem der passer mine børn, stemmer på 

Jeg har simpelthen så svært ved at forstår HVORDAN man kan stemme på et parti som DF, så derfor har jeg også svært ved at forholde mig til disse mennesker 

psssssstttttt---(hviske stemme) det har jeg også...

Jeg har flere i min familie der har stemt det endda en svorger der gik ind i kommunalpolitik, men det er jo på mode at vandre rundt, så nu er han venstremand...tror det var noget med at de andre df'ere moppede ham ud...

Men altså...jeg har en idé, fordom nok, om at mange der stemmer df måske ikke går så meget op i politik, men bare snupper en forside her og der...men ja, som den kloge Niels Hausgaard siger om demokratiet...: de fleste behøver ikke være de klogeste.....(og klogeste er vel ud fra hvad vi andre mener er bedst... )

Anmeld

21. februar 2011

wamse

Kirle skriver:

Nemlig - det ville også gå over min grænse hvis Bertel Haarder hang på væggen. Det ville jeg ikke mene var en trygt og sundt miljø

Bertel Haarder, puha det var lige før jeg kunne få mareridt, hvis det billede prægede mine vægge

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Altså jeg ved ikk om du kan bruge mit svar til noget men jeg havde engang en dagplejer der var Jehovas vidner og det var jeg ikk blevet indformeret om... men det fandt jeg så ud af da jeg havde guf med til min søn's fødselsdag og hun bad mig ta' det med igen og pure nægtede at holde fødselsdag for ham!!

Det synes jeg ikk er i orden så jeg flyttede ham til en anden dagplejer..

Anmeld

21. februar 2011

132319

Eva. skriver:

psssssstttttt---(hviske stemme) det har jeg også...

Jeg har flere i min familie der har stemt det endda en svorger der gik ind i kommunalpolitik, men det er jo på mode at vandre rundt, så nu er han venstremand...tror det var noget med at de andre df'ere moppede ham ud...

Men altså...jeg har en idé, fordom nok, om at mange der stemmer df måske ikke går så meget op i politik, men bare snupper en forside her og der...men ja, som den kloge Niels Hausgaard siger om demokratiet...: de fleste behøver ikke være de klogeste.....(og klogeste er vel ud fra hvad vi andre mener er bedst... )

Og her er jeg ganske ganske enig 

Det løber mig koldt ned af ryggen når folk siger "Jamen, de har god ældrepolitik og vil en masse godt for børnefamilierne"

JAAAAAAMEN, se på deres fremmedfjenske måde eller at føre politik på, så er de lige pludselig ikke så fantastiske mere 

Anmeld

21. februar 2011

<3

wamse skriver:

Bertel Haarder, puha det var lige før jeg kunne få mareridt, hvis det billede prægede mine vægge

lige præcis, Peter Plys er børnevenligt, hvorimod Pia K, Bertel Haarder eller mange andre politiske figurer bare ikke hører hjemme i en børneverden. Og det skal en DPs hjem jo være - børnevenligt.

Mon ikke det er det som der menes når dem der taler om at en DP skal være neutral? At det skal være et fristed for al personlighed i deres hjem Ja skørt formuleret men det er vel det som vi er inde på ikke sandt?

Anmeld

21. februar 2011

Ina33

Eva. skriver:

inspireret af den anden tråd om en dp der stemmer df.

Så sidder jeg og tænker på om I ville have det skidt med at lade mennesker passe jeres børn hvis I fandt ud af de stemte på et bestemt parti, hvis de have en affære, en anderledes seksualitet eller hvad der ellers kan være....?

Jeg tænker at jeg er ret ligeglad...privatlivet er privat og har intet med den relation som mit barn eller jeg skal have til personen?

Hvad tænker I? Har I grænser eller er I ligeglade?

Ja jeg har grænser. kald mig bare snerpet, sippet eller hvad ved jeg. Men det er mine børn, og jeg vil gerne så langt hen af vejen det er muligt - vælge den indflydelse der skal komme fra andre mennesker.

Jeg selv er ud af en noget broget familie - i min nærmeste familie findes der stofmisbrugere og kriminelle mennekser. Jeg tager stærkt afstand fra den måde at leve på, og jeg ønsker ikke at mine børn får nogen som helst indflydelse fra disse mennesker, derfor er de også valgt fra som babysittere!

Alt det jeg ikke ved har jeg ikke ondt af, og jeg ved da heller ikke om mine børns daværende dagplejmor stemte på DF - eller et andet parti, og i og med at jeg ikke vidste det (= at hun ikke skiltede med det), så kunne jeg ikke være mere ligeglad.

Jeg kender dog en dagplejemor, hvis mand er alkoholiker - nej det er ikke ham der passer børnene, men det må unægteligt ske at børnene ind imellem ser ham (omend det er sjældent) - et sådan sted ville jeg til hver en tid vælge fra.

Så, ja jeg kunne sagtens finde på at vælge en "pasningsperson" fra pga. dennes levevis.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.