Jeg er rystet - GLOSER fra skolelærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

bullerbassen

SussieThyssen skriver:

Vil da mene, at du skal tage kontakt til skolelederen og lige vende det med ham/hende.
For det er bare slet ikke i orden i mit univers, at en lærer bruger sådan et sprog.
Har jo selv været lærer i mange år og kunne da aldrig finde på at bruge nogen former for eder i samværet med mine elever.

Kærligst
Sussie

Nu er vores skoleleder en mand som er TOTALT konflikt sky - så der er ikke megen hjælp at hente Desværre

Skal til forældre klasse råds møde onsdag og der vil jeg tage det op med de andre forældre ..

I min verden er det slet ikke acceptabel sprog og det kan ikke undskyldes med div pres, manglen på opdragelse osv

De skal bevare deres faglighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

bullerbassen

Mormilla skriver:

Jeg synes at du skal ta en snak med læren! Det er ikke måden at snakke med eleverne på. Det kunne ha været sagt meget pænere!

Lige præsic

Anmeld

21. februar 2011

bullerbassen

Baagøe skriver:

Jeg synes, det er meget respektløst af læreren og ville klart gå videre med det

Vil snakke med de andre forældre om det til klasse råds møde på onsdag - så må vi se

Snakkede faktisk med læreren om det til samtale sidst og hun blev faktisk sur på mig og begyndte at anklage mig, for at angribe dem

Selv om jeg stille og roligt spurgte ind til tone/sproget i klassen

Anmeld

21. februar 2011

bullerbassen

Eva. skriver:

Den rummelige folkeskole...endnu et bevis på at nok er nok...jeg tror hverken børn eller voksne trives særlig godt med det de bydes...og det at råbe hold kæft, det ser jeg som bare på et symtom på dette...det er et stort problem, og det skader de velfungerende børn at dem der har brug for ekstra ikke får det...de er sgu synd.

Jeg tror nu jeg ville tage det som et tema til et forældremøde med hele klasse...spørge læreren og man ikke kunne tage sprogbrug op,....så er der sikkert både en lærer og nogle forældre der lige tænker lidt og måske tager en snak med ungerne.

Jeg har oplevet hvordan børn kan være bare i bh.kl. og det er ord som dumme luder, bøsserøv osv der ryger ud til læreren....stakkels skolesystem, det er da ved at knække..

Giver dig fuldstændigt ret

Anmeld

21. februar 2011

SussieThyssen

bullerbassen skriver:

Nu er vores skoleleder en mand som er TOTALT konflikt sky - så der er ikke megen hjælp at hente Desværre

Skal til forældre klasse råds møde onsdag og der vil jeg tage det op med de andre forældre ..

I min verden er det slet ikke acceptabel sprog og det kan ikke undskyldes med div pres, manglen på opdragelse osv

Ellers må du henvende dig til skolestyrelsen i kommunen.

Anmeld

21. februar 2011

Kb

bullerbassen skriver:

Nu er det heldigvis ikke alle børn der er sådan - men ja giver dig fuldstændigt ret ...

Nu er det bare sådan at min lille pode har MEGET stor respekt for lærerne og gør aldrig nået han ikke må ( ja har det fra lærerne selv )

Han er simpelhen så " bange " for dem - hvis han skulle have glemt at lave lektier går han nærmest i panik ... ( ej lidt overdrevet ) men manden fortalte han en dag havde sagt om han da ikke bare kunne glemme sit hæfte så han ikke fik skæld ud

Man skal i hvertfald ikke være bange for at gå i skole og man skal heller ikke frygte sine lærer, man skal være glad og have naturlig respekt...

Lyder lidt som om I bare skal tage en snak med lærerne og med jeres søn. Det kan jo være han misforstår lærene og at de misforstår ham og det er synd for alle.... Ked af det skal han ikke være

Håber I finder ud af det

Anmeld

21. februar 2011

linefun

bullerbassen skriver:

Med risiko for at optrappe debatten så vil jeg alligevel udvise en undren over, at du vil tage denne situation op med forældreklasserådet.. Hvad vil du have ud af dette? Hvis der er noget forældre kan, så er det netop at bakke hinanden op i, hvor "grim" en situation det er, men det synspunkt har du jo alligevel, hvad enten de andre forældre støtter op om eller ej.
Jeg synes i stedet du via mail, skal kontakte den pågældende lærer og sende selvsamme mail til eventuelt skolelederen, og få afstemt forklaringen.

Nu sker det også, at der ryger grimme gloser ud af min mund og det huer mig bestemt ikke, når det sker. Jeg undskylder som regel, fordi børnene også selv kommentere at jeg bander, men ved da godt, hvad børnene går hjem og fortæller deres forældre...

Anmeld

21. februar 2011

bullerbassen

linefun skriver:

Med risiko for at optrappe debatten så vil jeg alligevel udvise en undren over, at du vil tage denne situation op med forældreklasserådet.. Hvad vil du have ud af dette? Hvis der er noget forældre kan, så er det netop at bakke hinanden op i, hvor "grim" en situation det er, men det synspunkt har du jo alligevel, hvad enten de andre forældre støtter op om eller ej.
Jeg synes i stedet du via mail, skal kontakte den pågældende lærer og sende selvsamme mail til eventuelt skolelederen, og få afstemt forklaringen.

Nu sker det også, at der ryger grimme gloser ud af min mund og det huer mig bestemt ikke, når det sker. Jeg undskylder som regel, fordi børnene også selv kommentere at jeg bander, men ved da godt, hvad børnene går hjem og fortæller deres forældre...

Syntes at kunne læse udfra dit indlæg du er lærer - måske jeg tager fejl

Hvis er jeg glad for du ikke er på vores skole.. Ej undskyld

Anmeld

21. februar 2011

bullerbassen

linefun skriver:

Hvor filan skulle jeg ellers tage det op ??????

Som skrevet flere gange er der snakket med læreren som benægter ( selv om flere børn uafhængig af hinanden fortælle samme historie ) men selvfølgelig det er bare børnene der digter.

Vores skole leder er en vatpik - vil snakke med de andre forældre i klassen for at høre om deres oplevelse

Er bestemt ikke ude på at piske en stemning op

Jeg har snakket med læren om den grimme tone i klassen , der blev jeg beskyldt for at anklage dem , selv om jeg blot spurgte ind til måden man taler på.

Syntes iike den tone / sprog høre hjemme blandt skolebørn, og hvis du praktisere dette er jeg glad for du ikke er på vores skole - for det lyder som om du syntes det er ok

Anmeld

22. februar 2011

Pige2009

bullerbassen skriver:

Vil snakke med de andre forældre om det til klasse råds møde på onsdag - så må vi se

Snakkede faktisk med læreren om det til samtale sidst og hun blev faktisk sur på mig og begyndte at anklage mig, for at angribe dem

Selv om jeg stille og roligt spurgte ind til tone/sproget i klassen

Det er typisk. De er presset fra mange sider og det er i det hele taget et utaknemmeligt job at være lærer idag. Lyder som en god idé med at tale om det med de andre forældre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.