Jeg er rystet - GLOSER fra skolelærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Mormilla

Jeg synes at du skal ta en snak med læren! Det er ikke måden at snakke med eleverne på. Det kunne ha været sagt meget pænere!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

NoName

Det blev der også sagt til os da vi gik i skole... Vi synes det var sjovt at drille lærene og drive dem helt ud i raserianfald uanset klassetrin. Ville måske nævne det overfor inspektøren når jeg i samme omgamg alligevel havde fat i ham for at fortælle den med avisen for den er bare slet ikke iorden.

Det er ikke det rigtige ordvalg og der findes mange andre muligheder.

Anmeld

21. februar 2011

bullerbassen

Anjamichell skriver:

Korrekt... nogle børn er direkte lede og modbydelige... og uanset hvad og hvordan man vender og drejer det så er det nogle børn muligt at drive selv den mest professionelle lærer ud på et skråplan hvor det slet ikk er til at holde ud!!

Jeg har selv arbejdet som lærer og jeg mener selvom I andre er meget imod min holdning, at de forældre der bli'r forarget over sådanne ting, måske skulle huske at spørge indtil, hos børnene såvel som lærer, hvad der ligger til grund for de grimme gloser!! For tro endelig ikk at alle børn opfører sig i skolen som i hjemmet!!

Man ved selv hvordan en børnefødselsdag kan være med 20 vilde børn... prøv så at forestille jer at skulle være lærer og opleve det hver dag hvis børnene har en periode hvor de kører hinanden op!! Det er ikk en undskyldning for lærerne jeg søger men de n¨r også til et punkt hvor det kan blive for meget... og herregud, hvem har ikk sagt hold kæft til sit barn fordi det blev for meget... om de hører det hjemme, fra de andre elever eller en enkelt gang fra en lærer der ikk får tænkt sig om i et sekund, går for mig ud på et... de hører det før eller siden alligevel... men vi er enige om at lærerne skal tale pænt men de kan altså også få nok og have brug for at trække en grænse

Lærere taler generelt pænt synes jeg... det er faktisk børnene  der er værst

Nu er det så her bare ikke en 1 gangs forestilling men desværre nået der sker ofte - Og ja giver dig fuldstændigt ret i at børn ikke er som derhjemme

Men hvis man som lærer står med en elev som fylder alt for meget og som er svær at håndtere, så må de være lærens omgave at melde fra.. og få hjælp ved godt det ikke er lige til men det er optil læren.

Nu syntes jeg så også der er forskel på om man som forældre kan snakke grimt til børnene og lærer gør det - Jeg arbejder i en børnehave og der er bestemt også børn der kan drives til vandvid men jeg kunne da ALDRIG drømme om at råbe HOLD SÅ KÆFT.

Men vi er heldigvis forskellige som mennesker og vi behøver heldigvis ikke have samme syn på sagen.

I min verden er det SLET ikke acceptabel at en lære snakker sådan

Anmeld

21. februar 2011

bullerbassen

Anjamichell skriver:

Præcis!! Det jeg også ville have sagt!!

ja det er jeg udmærket klar over men dette handler om sproget på skolen fra LÆREREN - dette har jeg som forælder ikke ansvaret for

Anmeld

21. februar 2011

bullerbassen

Louisiana28 skriver:

Du misforstår mig vist. Det skal ikke være en undskyldning, men lærere er også 'bare' mennesker og de fejler også. Hvis det er noget der sker gentagende gange og det er blevet taget op før, så bude der naturligvis være sket noget!

Nej, folkeskolen er netop ikke indrettet med 7-8 elever, derfor er min søn heller ikke i folkeskolen.

De der arbejder i børnehave og på sygehuse er også ofte overbebyrdet og begår også fejl. På sygehuset kan det dog have fatale efterfølger og det er selvfølgelig helt uacceptabelt.

Men det handler ikke kun om, at være overbebyrdet, men om at være fejlbar som menneske. Og igen - det skal ikke være en undskyldning, men fejl sker. Dog skal det naturligvis ikke ske gentagne gange!! Det ved jeg så ikke om det er?

Ved ikke om jeg misforstår dig måske vi bare ser forskelligt på sagen - i mine øjne er der slet ingen undskyldning for den slags

Ja lærer er også kun mennesker der laver fejl , men så skal man sørme også stå ved dem - hvilket ikke sker her...

Faderen til det pågældende barn har konfronteret læren som benægter - det med avisen var en 1 gangs forestillingen

men der bliver ofte råbt HOLD KÆFT til dem

Anmeld

21. februar 2011

Kb

Lærer i de danske skoler er pressede mennesker. Jeg forstår virkelig godt, hvis de engang i mellem får nok og skriger af deres lungers fulde kræft "HOLD NU KÆFT".... At det er en ufornuftig reaktion og sprogbrug kan vi da sagtens blive enige om, men HOLD NU OP børn idag er uopdragende. 

De er egoistiske, uden respekt for voksne og da slet ikke for autoriteter (der i blandt deres egne forældre). De er opdraget uden konsekvens og af konfliktsky forældre som er rædselsslagende for at sige nej. 

Lærerne bliver dem der skal opdrage, ikke kun børnene, men også forældrene, som ikke altid forstår at DERES barn ikke er verdens midtpunkt.... 

Så har jeg vist fået provokert tilstrækkligt i denne debat

Tag en snak med den pågældende lære og hør hans side af historien, han er trods alt den voksne. NOGLE gange må man gerne stille sig kritisk overfor det ens egene små hovder siger, man skal ikke stole blindt på dem - man skal også kunne være kritisk når det gælder ens egne børn og ikke kun når det gælder ALLE andre...

Anmeld

21. februar 2011

Pige2009

Jeg synes, det er meget respektløst af læreren og ville klart gå videre med det

Anmeld

21. februar 2011

SussieThyssen

bullerbassen skriver:

Sidder og spiser aftensmad sammen med knægten & en klasse kammerat ( pige ) snakken falder på lærerne i klassen.

Og så kommer der et par sandheder på bordet

Deres matematik lærer råber :

Hold så jeres K Æ F T - Sæt jer  ned på jeres R Ø V

Og en masse andet - Er jeg den eneste der syntes at dette bare ikke er OK - Selvfølgelig skal de høre efter men der må findes et mere passende ordvalg

Der er også blevet råbt til en dreng i klassen : Hold så din kæft eller jeg stopper en avis ned i halsen på dig .... HMMMM

Hvad mener du ???????????? De går i 3 klasse

Vil da mene, at du skal tage kontakt til skolelederen og lige vende det med ham/hende.
For det er bare slet ikke i orden i mit univers, at en lærer bruger sådan et sprog.
Har jo selv været lærer i mange år og kunne da aldrig finde på at bruge nogen former for eder i samværet med mine elever.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. februar 2011

Aves.

Den rummelige folkeskole...endnu et bevis på at nok er nok...jeg tror hverken børn eller voksne trives særlig godt med det de bydes...og det at råbe hold kæft, det ser jeg som bare på et symtom på dette...det er et stort problem, og det skader de velfungerende børn at dem der har brug for ekstra ikke får det...de er sgu synd.

Jeg tror nu jeg ville tage det som et tema til et forældremøde med hele klasse...spørge læreren og man ikke kunne tage sprogbrug op,....så er der sikkert både en lærer og nogle forældre der lige tænker lidt og måske tager en snak med ungerne.

Jeg har oplevet hvordan børn kan være bare i bh.kl. og det er ord som dumme luder, bøsserøv osv der ryger ud til læreren....stakkels skolesystem, det er da ved at knække..

Anmeld

21. februar 2011

bullerbassen

Kb skriver:

Lærer i de danske skoler er pressede mennesker. Jeg forstår virkelig godt, hvis de engang i mellem får nok og skriger af deres lungers fulde kræft "HOLD NU KÆFT".... At det er en ufornuftig reaktion og sprogbrug kan vi da sagtens blive enige om, men HOLD NU OP børn idag er uopdragende. 

De er egoistiske, uden respekt for voksne og da slet ikke for autoriteter (der i blandt deres egne forældre). De er opdraget uden konsekvens og af konfliktsky forældre som er rædselsslagende for at sige nej. 

Lærerne bliver dem der skal opdrage, ikke kun børnene, men også forældrene, som ikke altid forstår at DERES barn ikke er verdens midtpunkt.... 

Så har jeg vist fået provokert tilstrækkligt i denne debat

Tag en snak med den pågældende lære og hør hans side af historien, han er trods alt den voksne. NOGLE gange må man gerne stille sig kritisk overfor det ens egene små hovder siger, man skal ikke stole blindt på dem - man skal også kunne være kritisk når det gælder ens egne børn og ikke kun når det gælder ALLE andre...

Nu er det heldigvis ikke alle børn der er sådan - men ja giver dig fuldstændigt ret ...

Nu er det bare sådan at min lille pode har MEGET stor respekt for lærerne og gør aldrig nået han ikke må ( ja har det fra lærerne selv )

Han er simpelhen så " bange " for dem - hvis han skulle have glemt at lave lektier går han nærmest i panik ... ( ej lidt overdrevet ) men manden fortalte han en dag havde sagt om han da ikke bare kunne glemme sit hæfte så han ikke fik skæld ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.