Jeg er rystet - GLOSER fra skolelærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2011

bullerbassen

Valle81 skriver:

Det er du bestemt ikke - jeg ved ikke hvaad jeg ville gøre hvis Asta kom hjem og sagde sådan.

Altså i 3. klasse - hvad er de der 10 år - altså de er sku stadig små børn og skal på INGEN måde tiltales sådan - HOLD KÆFT er for mig noget kun en forædre kan sige til sit barn - og det med at proppe avis i halsen - ja det er sku mobning.

IKKE I ORDEN.

Jeg ville tage kontakt til forældrene til kammeraten der var hjemme hos Jer og vende det med dem. Og så ville jeg tage kontakt til den pågældne lære og gøre opmærksom på det og så tage den lidt derfra.

Det har været oppe at vende før ( lige før jul )

Og nu kom de så frem igen - min dreng er flere gange blevet slået af nogle fra klassen og har kontaktet læreren men der sker INGENTING . Det sad vi og snakkede om da snakken faldt på sproget.

Har tvillinge drenge i klassen og Oliver er MEGET bange for hvis han har glemt at lave lektier , fordi hun Tilter fuldstændigt over.

Min mand har snakket med faren til den dreng ( da vi hørte det første gang ) og de havde kontaktet læreren der BENÆGTEDE, selv om flere af eleverne kunne fortælle det.

Mine drenge er 9 år bliver snart 10 år, så je de er jo ikke så gammel.

Min mand skal snart til møde i forældre rådet og har bedt ham tage en snak med de andre forældre der sidder der i.

Det er BARE ikke i orden i mine øjne uanset hvor presset lærerne er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

bullerbassen

sarahb skriver:

det er da så upædagogisk og så respektløst... Og lærerne mange steder undre sig over hvor uopdragne børn er i skolerne.. Klart hvis der bare er en lære på hver skole der benytter sig af det ordforråd.

Lige præcis  den tanke havde jeg også + jeg syntes det er totalt respektløs at snakke sådan

Anmeld

18. februar 2011

Louisiana

bullerbassen skriver:

Det er en alm folkskole - de er bestemt ikke overfyld i klassen men en lille klasse på 17 elever.

Kan godt følge hvad du siger men det MÅ bare ikke ske, syntes det er under alt kritik

17 elever er faktisk mange. Forestil dig, at du selv skal holde styr på 17 børn. Og idag er jobbet som lærer ikke bare at være 'lærer'. Idag skal man tage hensyn til hver enkelte elev, sætte sig ind i hver enkeltes behov og helst kende dem lige så godt som deres forældre osv osv. Det er også noget jeg selv ønsker for min søn - derfor er han også i en friskole (der er de 7 elever i hans klasse, og han lære mere end nogensinde før, han har det bedre end nogensinde før, og her har lærerne overskuddet til, at lære børnene at kende, og varetage hver enkeltes behov). Folkeskolerne prioritere ikke som jeg finder det rigtigt. Og desværre sker det ofte, at lærerne er så overbebyrdet, at det går uheldigt ud over børnene. Det undskylder det ikke, og det er ikke okay, men det sker altså ikke uden grund. Selvfølgelig er der nogen lærere som bare er nogle idioter, som slet ikke burde være lærere, men sådan nogle mennesker er der alle vegne.

Anmeld

18. februar 2011

Louisiana

sarahb skriver:

det er da så upædagogisk og så respektløst... Og lærerne mange steder undre sig over hvor uopdragne børn er i skolerne.. Klart hvis der bare er en lære på hver skole der benytter sig af det ordforråd.

Man kan altså ikke skubbe lærerne alt i skoene. Forældrene er i den grad også skyld i, at børnene opfører sig sådan!

Anmeld

18. februar 2011

sarahb

Louisiana28 skriver:

Man kan altså ikke skubbe lærerne alt i skoene. Forældrene er i den grad også skyld i, at børnene opfører sig sådan!

det er jeg udemærket klar over. men en lærer skal i den grad også være et godt eksempel.. Det kommer alle steder fra men den er da gal når det kommer fra lærer og forældre især.

Anmeld

18. februar 2011

bullerbassen

Louisiana28 skriver:

Jamen der er jo ikke fordi de er vilde men de småsnakker som børn nu engang gør - syntes ikke deres opførsel kan undskyldes

Arebjde selv i børnehvae med MANGE børn som bestemt heller ikke altid snakker & opfører sig pænt men kunne da ALDRIG finde på at snakke sådan

Anmeld

18. februar 2011

bullerbassen

Louisiana28 skriver:

17 elever er faktisk mange. Forestil dig, at du selv skal holde styr på 17 børn. Og idag er jobbet som lærer ikke bare at være 'lærer'. Idag skal man tage hensyn til hver enkelte elev, sætte sig ind i hver enkeltes behov og helst kende dem lige så godt som deres forældre osv osv. Det er også noget jeg selv ønsker for min søn - derfor er han også i en friskole (der er de 7 elever i hans klasse, og han lære mere end nogensinde før, han har det bedre end nogensinde før, og her har lærerne overskuddet til, at lære børnene at kende, og varetage hver enkeltes behov). Folkeskolerne prioritere ikke som jeg finder det rigtigt. Og desværre sker det ofte, at lærerne er så overbebyrdet, at det går uheldigt ud over børnene. Det undskylder det ikke, og det er ikke okay, men det sker altså ikke uden grund. Selvfølgelig er der nogen lærere som bare er nogle idioter, som slet ikke burde være lærere, men sådan nogle mennesker er der alle vegne.

Altså når man tænker på at folkeskole klasser skal kunne rumme 28 børn ja så syntes jeg ski ikke 17 er mange.

Vi bor i en meget lille by , hvor vi kender det fleste børn og der er altså kun meget få vildbasser i klassen ..

Og uanset hvor mange børn der er Er det i mine øjne BARE ikke ok og kan på ingen måder undskyldes med nået som helst

Sorry det kan jeg bare ikke se

Anmeld

21. februar 2011

Louisiana

sarahb skriver:

det er jeg udemærket klar over. men en lærer skal i den grad også være et godt eksempel.. Det kommer alle steder fra men den er da gal når det kommer fra lærer og forældre især.

Naturligvis skal de være et godt eksempel

Anmeld

21. februar 2011

Louisiana

bullerbassen skriver:

Altså når man tænker på at folkeskole klasser skal kunne rumme 28 børn ja så syntes jeg ski ikke 17 er mange.

Vi bor i en meget lille by , hvor vi kender det fleste børn og der er altså kun meget få vildbasser i klassen ..

Og uanset hvor mange børn der er Er det i mine øjne BARE ikke ok og kan på ingen måder undskyldes med nået som helst

Sorry det kan jeg bare ikke se

Det er jo også helt forrykt, at der skal kunne være 28 elever i én klasse! Og selvom du sætter det sådan op, at 17 ud af 28 mulige ikke er mange - så er det mange!

Jeg har aldrig sagt, at sådan en opførsel er i orden, og jeg synes bestemt, at I skal gå videre med det, men jeg synes også man skal huske på, hvor overbebyrdet lærerne er - især i folkeskolerne.

Anmeld

21. februar 2011

Louisiana

bullerbassen skriver:

Jamen der er jo ikke fordi de er vilde men de småsnakker som børn nu engang gør - syntes ikke deres opførsel kan undskyldes

Arebjde selv i børnehvae med MANGE børn som bestemt heller ikke altid snakker & opfører sig pænt men kunne da ALDRIG finde på at snakke sådan

Det er heller ikke okay, at det sker! Jeg vil bare minde om, at mange lærer er totalt overbebyrdet - især i folkeskoler med mange elever i klasserne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.