Jeg er rystet - GLOSER fra skolelærer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Lullaby

bullerbassen skriver:

Altså når man tænker på at folkeskole klasser skal kunne rumme 28 børn ja så syntes jeg ski ikke 17 er mange.

Vi bor i en meget lille by , hvor vi kender det fleste børn og der er altså kun meget få vildbasser i klassen ..

Og uanset hvor mange børn der er Er det i mine øjne BARE ikke ok og kan på ingen måder undskyldes med nået som helst

Sorry det kan jeg bare ikke se

Nej men vi lærere begår altså også fejl ligesom alle andre. Det er nok de færreste forældre der ikke begår fejl undervejs i deres lange forløb som forældre. Og det samme gør vi lærere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

slettet_7530

Er det citeret ordret? eller er det mon lavet en smule om i ungernes univers??
Har selv en i 3 klasse hvor de også har fottalt mig nogle ting når så jeg har konfronteret læreren med det, ja så viser det sig at ungerne har lavet ordende om

Anmeld

21. februar 2011

bullerbassen

Albertesmor skriver:

Er det citeret ordret? eller er det mon lavet en smule om i ungernes univers??
Har selv en i 3 klasse hvor de også har fottalt mig nogle ting når så jeg har konfronteret læreren med det, ja så viser det sig at ungerne har lavet ordende om

Altså nu er der flere af børnene der siger nøjagtig det samme

Uafhængig af hinanden - så må gå ud fra det er det der er blevet sagt

Ordet K Æ F T bliver staves som min søn siger som om det skal skæres ud i pap

Anmeld

21. februar 2011

bullerbassen

Lullaby skriver:

Nej men vi lærere begår altså også fejl ligesom alle andre. Det er nok de færreste forældre der ikke begår fejl undervejs i deres lange forløb som forældre. Og det samme gør vi lærere..

Ja selvfølgelig kan man som lærer lave fejl det mindste man så kan gøre er da at stå ved det.

Problemet er jo at hun benægter det tiltrods for flere at børnene siger det.

Da jeg konfrontere hende til samtale om sproget gik hun til " angreb " på min - Og sagde jeg beskyldte hende for dårlig opførsel - selv om jeg bare spurgte ind til det på en pæn måde

Anmeld

21. februar 2011

slettet_7530

bullerbassen skriver:

Altså nu er der flere af børnene der siger nøjagtig det samme

Uafhængig af hinanden - så må gå ud fra det er det der er blevet sagt

Ordet K Æ F T bliver staves som min søn siger som om det skal skæres ud i pap

Så ville jeg tage hånd om det, men lige hvordan ved jeg ikke

Anmeld

21. februar 2011

bullerbassen

Louisiana28 skriver:

Det er heller ikke okay, at det sker! Jeg vil bare minde om, at mange lærer er totalt overbebyrdet - især i folkeskoler med mange elever i klasserne.

Altså folkeskolen er jo ikke indrettet til kun at rumme 7-8 elever som jeres friskole - syntes da det er en tam Undskyldning - at de er overbebyrdet.

Skal vi som arbejder i børnehave & sygehus så også snakke sådan fordi vi også er presset. De hænger i min verden bare slet ikke sammen - desværre

Uanset hvor presset du er skal du jo kunne bevare din proffecion ( eller havd det hedder )

Anmeld

21. februar 2011

bullerbassen

Albertesmor skriver:

Så ville jeg tage hånd om det, men lige hvordan ved jeg ikke

Nej ved det ski heller ikke - drengen hvor der blev snakket sådan til havde fortalt det derhjemme - men de troede ikke på ham - Før vores drenge fortalte det var sandt.

Derefter konfronterede de læreren som benægter

Det lyder som om det er daglig dags kost i klassen , at hun sankker sådan  syntes jeg ikke er ok der må KUNNE findes et andet sprog - de mister jo også respekten på et tidspunkt

Anmeld

21. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Louisiana28 skriver:

Man kan altså ikke skubbe lærerne alt i skoene. Forældrene er i den grad også skyld i, at børnene opfører sig sådan!

Præcis!! Det jeg også ville have sagt!!

Anmeld

21. februar 2011

Louisiana

bullerbassen skriver:

Altså folkeskolen er jo ikke indrettet til kun at rumme 7-8 elever som jeres friskole - syntes da det er en tam Undskyldning - at de er overbebyrdet.

Skal vi som arbejder i børnehave & sygehus så også snakke sådan fordi vi også er presset. De hænger i min verden bare slet ikke sammen - desværre

Uanset hvor presset du er skal du jo kunne bevare din proffecion ( eller havd det hedder )

Du misforstår mig vist. Det skal ikke være en undskyldning, men lærere er også 'bare' mennesker og de fejler også. Hvis det er noget der sker gentagende gange og det er blevet taget op før, så bude der naturligvis være sket noget!

Nej, folkeskolen er netop ikke indrettet med 7-8 elever, derfor er min søn heller ikke i folkeskolen.

De der arbejder i børnehave og på sygehuse er også ofte overbebyrdet og begår også fejl. På sygehuset kan det dog have fatale efterfølger og det er selvfølgelig helt uacceptabelt.

Men det handler ikke kun om, at være overbebyrdet, men om at være fejlbar som menneske. Og igen - det skal ikke være en undskyldning, men fejl sker. Dog skal det naturligvis ikke ske gentagne gange!! Det ved jeg så ikke om det er?

Anmeld

21. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Lullaby skriver:

Korrekt... nogle børn er direkte lede og modbydelige... og uanset hvad og hvordan man vender og drejer det så er det nogle børn muligt at drive selv den mest professionelle lærer ud på et skråplan hvor det slet ikk er til at holde ud!!

Jeg har selv arbejdet som lærer og jeg mener selvom I andre er meget imod min holdning, at de forældre der bli'r forarget over sådanne ting, måske skulle huske at spørge indtil, hos børnene såvel som lærer, hvad der ligger til grund for de grimme gloser!! For tro endelig ikk at alle børn opfører sig i skolen som i hjemmet!!

Man ved selv hvordan en børnefødselsdag kan være med 20 vilde børn... prøv så at forestille jer at skulle være lærer og opleve det hver dag hvis børnene har en periode hvor de kører hinanden op!! Det er ikk en undskyldning for lærerne jeg søger men de n¨r også til et punkt hvor det kan blive for meget... og herregud, hvem har ikk sagt hold kæft til sit barn fordi det blev for meget... om de hører det hjemme, fra de andre elever eller en enkelt gang fra en lærer der ikk får tænkt sig om i et sekund, går for mig ud på et... de hører det før eller siden alligevel... men vi er enige om at lærerne skal tale pænt men de kan altså også få nok og have brug for at trække en grænse

Lærere taler generelt pænt synes jeg... det er faktisk børnene  der er værst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.