Hjælp søges! Mangler symbol for familie m.m.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.099 visninger
47 svar
0 synes godt om
18. februar 2011

Dinna88

Hej kære babyfolk! 

Jeg foreslog i dag min søster at hun, hendes mand og min niece kunne give mig en tatovering i studentergave, når nu vi smutter til Hjallerupmarked til sommer! Det er billigt og godt ved en bestemt person der og jeg står nemlig og vil gerne have en meget lille og simpel tatovering til ære for min niece  Så nu skal jeg da tatoveres igen!!

Men! Jeg orker ikke sådan noget kliché noget med et M et sted og så nogle blomster og sommerfugle osv. Det er SLET ikke mig, og tatoveringen skal passe til den jeg har på højre overarm, hvilket ikke er en super feminim tatovering. Nå, men! Jeg søger et symbol for "familie" eller for "niece" og så søger jeg en forklaring på det/hvor det stammer fra Og det skal ikke være et kinesisk tegn! Og heller ikke noget religiøst. Gerne noget fra vikingerne måske? Meeen, google hjælper mig ikke rigtig!

Hjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2011

Dinna88 skriver:

Hej kære babyfolk! 

Jeg foreslog i dag min søster at hun, hendes mand og min niece kunne give mig en tatovering i studentergave, når nu vi smutter til Hjallerupmarked til sommer! Det er billigt og godt ved en bestemt person der og jeg står nemlig og vil gerne have en meget lille og simpel tatovering til ære for min niece  Så nu skal jeg da tatoveres igen!!

Men! Jeg orker ikke sådan noget kliché noget med et M et sted og så nogle blomster og sommerfugle osv. Det er SLET ikke mig, og tatoveringen skal passe til den jeg har på højre overarm, hvilket ikke er en super feminim tatovering. Nå, men! Jeg søger et symbol for "familie" eller for "niece" og så søger jeg en forklaring på det/hvor det stammer fra Og det skal ikke være et kinesisk tegn! Og heller ikke noget religiøst. Gerne noget fra vikingerne måske? Meeen, google hjælper mig ikke rigtig!

Hjælp?

Jeg prøvede lige på Google translate og på arabisk betyder dette niece  ابنة det er da meget fedt!?

Stine og Lisa.

Anmeld

18. februar 2011

FrkT

Niece på hebraisk: בת אח

Niece på græsk: ανιψιά

Niece på hindi: भतीजी

Niece på Yiddish: פּלימעניצע

Anmeld

18. februar 2011

Dinna88

Tilmeldt skriver:

Jeg prøvede lige på Google translate og på arabisk betyder dette niece  ابنة det er da meget fedt!?

Stine og Lisa.

Det er det faktisk! Er det bare deres skrift for niece, ligesom f.eks. de kinesiske symboler??  

Anmeld

18. februar 2011

Dinna88

FrkT skriver:

Niece på hebraisk: בת אח

Niece på græsk: ανιψιά

Niece på hindi: भतीजी

Niece på Yiddish: פּלימעניצע

Det er bare skriftsprog, ikke sandt? Det har intet med tro at gøre, eller noget?

Tak!

Anmeld

18. februar 2011

FrkT

Dinna88 skriver:

Det er bare skriftsprog, ikke sandt? Det har intet med tro at gøre, eller noget?

Tak!

Nemlig, det er bare deres skrift 

Anmeld

18. februar 2011

Dinna88

FrkT skriver:

Nemlig, det er bare deres skrift 

Super smart! tak!

Har også overvejet "Mi sobrina" der betyder "min niece" på spansk - jeg snakker nemlig spansk, så det ville være oplagt

Anmeld

18. februar 2011

Dinna88 skriver:

Det er det faktisk! Er det bare deres skrift for niece, ligesom f.eks. de kinesiske symboler??  

Ja, ja.... Prøv at gå ind på: http://translate.google.com/#da|ur|Niece

Stine og Lisa.

Anmeld

18. februar 2011

sarahb

Dinna88 skriver:

det er bare stavet med arabiske bogstaver ikke noget religiøst eller andet i det.

Anmeld

18. februar 2011

Dinna88

sarahb skriver:

det er bare stavet med arabiske bogstaver ikke noget religiøst eller andet i det.

Tak! Super simpelt, hvilket jeg meget gerne vil have det er. Det må jeg overveje.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.